Gå til innhold

loop multi waders


stiann

Anbefalte innlegg

Etter å ha stått en fin morgen i slutten av april, å kastet etter sjøørret med 3 liter saltvann i de gamle guideline vaderene fant jeg ut att det var på tide med nye.

Valget falt på loop multi waders og loop multi outdoor vadesko,ettersom jeg fisker mye i både saltvann og ferskvann tenkte jeg att denne vaderen måtte være bra.

Det tok knapt tre turer før den ene ringen til skosnorene løsnet,og knapt en måned før vannet silte inn gjennom den ene skøten på låret.

Jeg fikk en helt ny vader, og ble fortalt av han i kassen att de aldri hadde hadd klager på disse vaderene i den butikken før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha stått en fin morgen i slutten av april, å kastet etter sjøørret med 3 liter saltvann i de gamle guideline vaderene fant jeg ut att det var på tide med nye.

Valget falt på loop multi waders og loop multi outdoor vadesko,ettersom jeg fisker mye i både saltvann og ferskvann tenkte jeg att denne vaderen måtte være bra.

Det tok knapt tre turer før den ene ringen til skosnorene løsnet,og knapt en måned før vannet silte inn gjennom den ene skøten på låret.

Jeg fikk en helt ny vader, og ble fortalt av han i kassen att de aldri hadde hadd klager på disse vaderene i den butikken før.

Nå står jeg her 2 måneder senere (dagen før sesongslutt i bjerkreimselva)  >:( med lekkasje i skjøten på vader nummer to,anbefaler på det sterkeste etter egen erfaring ingen å kjøpe de drittvaderene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pengepungen styrer fortsatt mine innkjøp når det gjelder fiskeutstyr. Derfor ble det en NORDSJØ pustende vadebukse med tilhørende NORDSJØ vadesko. Hvor jeg kjøpte den? Dere behøver ikke å le, den har fått prøve seg i Glomma siden ST. Hans, og jeg er godt fornøyd så langt. Prisen? Kun Kr. 1000.00 for begge deler. Selvfølgelig har den ikke alle finesser som en SIMMS har, men den holder til meg. Har aldri vært noen utstyrsfreak. Staffan så på den under RENA-TREFFEN, så han kan kanskje si litt om den hvis noen spør.

 

Magne Fjellstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er utrolig hva man kan få på europris......selvsagt finnes det bedre vadere......dette er typiske vadere laget i østen.....jeg synes ikke  skjøter etc. er ikke noe dårliger enn mange vadere.....med etablerte varemerkenavn......men vi får se på hvor lenge de holder magne.....de bør holde 2-3 sesonger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og brukt billigere vadere tidligere, hadde coolwater i 6sessonger så slate i to sessonger og godt fornøyd med slate buksa.. men så ville jeg prøve noe dyrere bukse å kjøpte en patagonia bukse å har ikke angret denne sessongen, passform og pusteegenskapene er på et helt annet nivå.. så noen ganger kan det være verd noen kroner ekstra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har G3 medium long. Perfekt for meg som er 188cm og relativt tynn (spørs om den passer neste år..). Utrolig digg å ha en vadebukse med tettsittende passform. Nå er jeg en av de som liker å gå med Levis 511 Skinny-Fit Jeans og G3 ML er i så måte ikke veldig langt unna. Føler meg derfor hjemme i den vaderen ;) Kjøpte den fra USA av en som hadde brukt den en gang, men var for feit.. pris? i underkant av tusen spenn alt inkl.. :P

 

Den er tett, pen, smidig og veldig lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har G3 medium long. Perfekt for meg som er 188cm og relativt tynn (spørs om den passer neste år..). Utrolig digg å ha en vadebukse med tettsittende passform. Nå er jeg en av de som liker å gå med Levis 511 Skinny-Fit Jeans og G3 ML er i så måte ikke veldig langt unna. Føler meg derfor hjemme i den vaderen ;) Kjøpte den fra USA av en som hadde brukt den en gang, men var for feit.. pris? i underkant av tusen spenn alt inkl.. :P

 

Den er tett, pen, smidig og veldig lett.

Nå er det vel lite gunstig for sømmene på buksa at den er tettsittende, da  ;)

Man bør kunne sette seg på huk i vadebuksa uten at den strammer nevneverdig noe sted, har jeg hørt.

Har selv G3, og det er så langt den beste vadebuksa jeg har hatt  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å bøye seg i vadebuksa. Hverdagsbuksene derimot..;) Har prøvd str L i samme bukse, men den er "trangere" å sette seg på huk i, enn ML. Har noe med lengden på beina å gjøre.

Beste buksa jeg har hatt, men så er det den første buksa i rekken etter en Proline Neopren til 500 spenn.. Pusta ikke, men var faen meg tett i 8 år ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har G3 medium long. Perfekt for meg som er 188cm og relativt tynn (spørs om den passer neste år..). Utrolig digg å ha en vadebukse med tettsittende passform. Nå er jeg en av de som liker å gå med Levis 511 Skinny-Fit Jeans og G3 ML er i så måte ikke veldig langt unna. Føler meg derfor hjemme i den vaderen ;) Kjøpte den fra USA av en som hadde brukt den en gang, men var for feit.. pris? i underkant av tusen spenn alt inkl.. :P

 

Den er tett, pen, smidig og veldig lett.

Nå er det vel lite gunstig for sømmene på buksa at den er tettsittende, da  ;)

Man bør kunne sette seg på huk i vadebuksa uten at den strammer nevneverdig noe sted, har jeg hørt.

Har selv G3, og det er så langt den beste vadebuksa jeg har hatt  :)

 

Jepp, stemmer fra mitt ståsted også. En vadebukse SKAL være litt "slapp". Sitter en på huk (noe jeg gjør mye på fisketur), så skal det ikke stramme mye. Merker det fort over knærne vist det er for stram bukse en har på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jepp, stemmer fra mitt ståsted også. En vadebukse SKAL være litt "slapp". Sitter en på huk (noe jeg gjør mye på fisketur), så skal det ikke stramme mye. Merker det fort over knærne vist det er for stram bukse en har på seg.

 

Iflg Bjørnar hos Jarle&Bjørnars så er den største årsaken til at det blir lekkasje i beina på vaderen, at folk kjøper for store bukser. Som Henning sier så skal den være litt bevegelig, men ikke noe særlig mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jepp, stemmer fra mitt ståsted også. En vadebukse SKAL være litt "slapp". Sitter en på huk (noe jeg gjør mye på fisketur), så skal det ikke stramme mye. Merker det fort over knærne vist det er for stram bukse en har på seg.

 

Iflg Bjørnar hos Jarle&Bjørnars så er den største årsaken til at det blir lekkasje i beina på vaderen, at folk kjøper for store bukser. Som Henning sier så skal den være litt bevegelig, men ikke noe særlig mer.

Bjørnar sier begge deler til meg. Men det aller største grunnen er FOR trange..da blir det spenn i sømmene. Men FOR store er heller ikke bra sier han...Da henger de seg letter opp i ting, og en river hull lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Jepp, stemmer fra mitt ståsted også. En vadebukse SKAL være litt "slapp". Sitter en på huk (noe jeg gjør mye på fisketur), så skal det ikke stramme mye. Merker det fort over knærne vist det er for stram bukse en har på seg.

 

Iflg Bjørnar hos Jarle&Bjørnars så er den største årsaken til at det blir lekkasje i beina på vaderen, at folk kjøper for store bukser. Som Henning sier så skal den være litt bevegelig, men ikke noe særlig mer.

 

Har sett dette, folk som kjøper for store vadere så sokken krøller seg i skoen. Mine har en tendens til å gjøre dette da jeg bruker str. 41 men likevel er 177 cm høy :rolleyes: Ingen tendenser til hull i sokkene på mine iallefall...om det blir det, skal jeg få sydd på minde sokker neste gang ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vindknuten

Håper det snart kommer noen i STRETCH!!!

 

Hadde vært konge, så får vi dem like stramme som neopren ;) Skikkelig rock n roll...

 

Savner neopren vadera  jeg.

Puste my a**, kjøper ikke vadere for å handle på supern, gå Norge på langs, eller løpe stafett med.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har neopren som jeg bruker vinterstid (deilig og varmt), samt i belly av og tl ;) og Pustende når sommeren er her :)

Kommer aldri til å kvitte meg med neoprenvaderne ;D

 

 

Ho-ho, sier du bare fordi du har kropp formet for neopren...tenk på oss andre ;D

 

Bare vent til vinteren du, så skal du få se Patagonia buksen som du på sikt kommer til å lengte etter når du står der i gummibuksen din ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har neopren som jeg bruker vinterstid (deilig og varmt), samt i belly av og tl ;) og Pustende når sommeren er her :)

Kommer aldri til å kvitte meg med neoprenvaderne ;D

 

 

Ho-ho, sier du bare fordi du har kropp formet for neopren...tenk på oss andre ;D

 

Bare vent til vinteren du, så skal du få se Patagonia buksen som du på sikt kommer til å lengte etter når du står der i gummibuksen din ;)

 

 

 

Sikter du til min flaggstanglignende kropp eller? Ikke rart vi blir kalt Hellan og Hallan på tur ;D ;D ;D Når kropsformen min nærmer seg din (gud forby ;D ;D ;D) skal jeg heller vurdere Patagonia ;);D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...