Gå til innhold

Noen planer om kastetrening i vinter?


Lars Erik Marcussen

Anbefalte innlegg

  • Svar 63
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Toppers, Åge og Arild. Da fører jeg også på dere to som deltakere, og da er vi 11.

 

Vi trenger noen flere kunnskapssesjoner. Ingenting å være redd for, så har dere noe dere har lyst å snakke om, så gi meg beskjed.

 

Vi blåser i om dere ikke skulle være scenevante. Kom som dere er. Nå er det en blanding av erfarne og nybegynnere meldt her, så vi trenger stoff i alle kategorier. Trenger ikke være så formellt heller, dette.

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott, skal få med meg dette her.

flere fra telemark/vestfold som skal? kan jo kjøre sammen :)

miljøet er viktig vet dere ;)

 

Micke og meg selv Arild, du kan sikkert bli med oss. :) Dette blir kanon gøy!

 

det høres bra ut :) da har vi en plan.

 

Kjempebra... Jeg kjører stor bil(volvo seff ;D), så det er egentlig

plass til 2 stk til... Vi tar vel ferga over Arild20?? Er vel

en del tid spart der..

 

Tight lines Micke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flott, skal få med meg dette her.

flere fra telemark/vestfold som skal? kan jo kjøre sammen :)

miljøet er viktig vet dere ;)

 

Micke og meg selv Arild, du kan sikkert bli med oss. :) Dette blir kanon gøy!

 

det høres bra ut :) da har vi en plan.

 

Kjempebra... Jeg kjører stor bil(volvo seff ;D), så det er egentlig

plass til 2 stk til... Vi tar vel ferga over Arild20?? Er vel

en del tid spart der..

 

Tight lines Micke

 

Har tenkt meg en tur også, så hvis det er plass er jo det bedre en å sture i egen bil :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg har også lyst til og bli med :)

 

Det er bra.

 

Velkommen skal du være!

 

Kan du sende meg en mail på det, og eventuelt om du har noe du selv ønsker å formidle til oss andre på selve treffet?

 

Da var vi 16.

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

det nærmer seg lørdag 29. november.

 

Foreløpig værmelding viser varmegrader.

 

Jeg ber om at de som har meldt ankomst, er presise. Vi reiser videre fra oppmøtestedet nøyaktig klokken 11:00, så da må dere være der.

 

Dersom noen av dere påmeldte likevel ikke kommer, vennligst gi meg en beskjed om det.

 

Dere finner info om oppmøtested på link lagt ut tidligere i denne tråden. Der inne finner dere også mitt telefonnummer hvis dere har behov for det.

 

Vel møtt!

 

Mvh. Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

 

Siden ingen har begynt å kommentere kastetreff i Vestby så begynner jeg, tipper Sandro har fått ordnet noen kule bilder.

 

Vi møtes i Vestby idag klokka 1100.

Jan M, Micke, Bjorni, Arild 21, Sandro, Demko og meg selv fra dem jeg "kjenner" fra forumet, det var også flere jeg ikke kjenner på navn pluss ei jente. Utroilig koselig gjeng! :)

 

Det begynte med at alle varmet litt opp med kasting, kaffe og rett og slett bli litt kjent.

Jammen ble det mange ulike komboer stang/snelle/snøre. Utrolig gøy synes da hvertfall jeg, da slipper man evt bomkjøp i fremtiden :P

 

 

Jeg vil takke Jan M for dette iniativet, dette er utrolig inspirerende for videre trening på små detaljer for å komme videre. Disse er alfa og omega når man selv står og knoter uten helt å finne løsninga sjæl.

Både Jan M, Micke og meg selv holdt hver vår liten runde om fokus på kasting i vind, presisjon, lengde samt vannkast.

 

Ikke har jeg bilder men det vil sannsynligvis dukke opp. Jeg må bare si jeg er virkelig imponert over hele gjengen som holdt ut i surt vær. Stemningen varmet hvertfall min kalde kropp og jeg tror alle satt stor pris på den kompetansen Jan M og Micke sitter på. Dette bør helt klart gjøres oftere.

 

Litt humor hadde vi strekninga Horten-Moss, alle sto der å så på potensielle fiskesteder rundt Jeløya.

Makan til sjøørret frelste folk ;D

 

Takk for en flott dag gutter og jente®. Jeg håper dette virkelig kan gjenta seg, for dette er virkelig god PR for kaste "happeninger" i fremtiden.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Enig så enig..Føler meg priviligert som får lov til

til å bli kjent med så hyggelige mennesker...

JanM.. tak for initativ og en kompetanse få mennesker

i dette landet har...Flott å inspererande...

Toggie.. det var en fryd se å høre deg undervise ;D...

Alt i alt en knall dag... Vi glemte å fyre bål dere..

Snakk om folk som er opptatt av en ting..

FISKE FISKE FISKE...

 

Takk alle sammen... Tight lines  Micke

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet noen år, føler at jeg gjør noe riktig, MEN,  også at jeg gjør noe galt. Problemet har vært at jeg ikke helt vet HVA? I dag fikk jeg svaret på det. Først bemerker Sandro at jeg svinger stanga litt som gjør at jeg mister kraft i kastet. Uavhengig av dette bemerker JanM det samme. I tillegg så forteller JanM meg hva jeg må gjøre for å rette opp dette.

Dette alene var verd turen til Vestby i dag. Men, det stopper ikke med det. Treffer flere forum medlemmer og det lille vi fikk pratet sammen var veldig trivelig. Ekstra hyggelig er det at jenter også tar veien fra Lillestrøm og blir med.

Toggi kaster nødvendigvis i en del vind og ga oss noen verdifulle råd for hvordan kaste i vind. Meget bra Toggi. Micke fortsatte teori og praksis rundt det å beherske fluestang og line. Det ser bare så forbanna lett ut når han forteller og viser oss hvordan kast skal utføres. Drit misunnelig Micke, men du har vel også trent mere enn de fleste av oss. Gode kast kommer ikke av seg selv, selv om 35+ kasta gjorde det i dag  :o :o

Selv om det var rimelig kaldt å stå og høre på, greide JanM likevel å fange vår oppmerksomhet. Her er ingenting tilfeldig og vi får en meget god instruksjon med en rekke  tips for videre utvikling. Gutter, jeg har ikke vært med på noe bedre noen gang.  Jeg blir gjerne med på en repetisjon, for Jeg er såpass treg at jeg må ha det inn med teskje noen ganger  ;D ;D.

 

Er dette nyttig for fluefiske?? Selvfølgelig er det det. Det handler ikke kun om lange kast, men å beherske stang og line.

 

TAKK JanM, Micke og Toggi, dette var kvalitativt meget bra!!

 

bjorni

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kastet noen år, føler at jeg gjør noe riktig, MEN,  også at jeg gjør noe galt. Problemet har vært at jeg ikke helt vet HVA? I dag fikk jeg svaret på det. Først bemerker Sandro at jeg svinger stanga litt som gjør at jeg mister kraft i kastet. Uavhengig av dette bemerker JanM det samme. I tillegg så forteller JanM meg hva jeg må gjøre for å rette opp dette.

Dette alene var verd turen til Vestby i dag. Men, det stopper ikke med det. Treffer flere forum medlemmer og det lille vi fikk pratet sammen var veldig trivelig. Ekstra hyggelig er det at jenter også tar veien fra Lillestrøm og blir med.

Toggi kaster nødvendigvis i en del vind og ga oss noen verdifulle råd for hvordan kaste i vind. Meget bra Toggi. Micke fortsatte teori og praksis rundt det å beherske fluestang og line. Det ser bare så forbanna lett ut når han forteller og viser oss hvordan kast skal utføres. Drit misunnelig Micke, men du har vel også trent mere enn de fleste av oss. Gode kast kommer ikke av seg selv, selv om 35+ kasta gjorde det i dag  :o :o

Selv om det var rimelig kaldt å stå og høre på, greide JanM likevel å fange vår oppmerksomhet. Her er ingenting tilfeldig og vi får en meget god instruksjon med en rekke  tips for videre utvikling. Gutter, jeg har ikke vært med på noe bedre noen gang.  Jeg blir gjerne med på en repetisjon, for Jeg er såpass treg at jeg må ha det inn med teskje noen ganger  ;D ;D.

 

Er dette nyttig for fluefiske?? Selvfølgelig er det det. Det handler ikke kun om lange kast, men å beherske stang og line.

 

TAKK JanM, Micke og Toggi, dette var kvalitativt meget bra!!

 

bjorni

 

Ja, det kan jeg bare skrive under på, Bjorni.

 

Veldig bra saker. Toggi kom med verdifulle tips om mangt og meget, supert Toggi, takk for det.

Som Bjorni sier, det er virkelig drøyt med så mye line ute som Micke kan gjøre, helt uanstrengt mens han småprater litt. Og slike rette linjer, ja, de er rette de :o.

Tips om praktisk fiske kom han med også, som er så enkle og gode at jeg er sur for ikke å ha funnet ut dette sjøl for lenge siden. Takk til deg Micke.

 

JanM veldig bra opplegg, men synes vel at du bør få til litt bedre vær neste gang, jeg har frysi på meg brokk  >:(:D :D :D.

Enig med Bjorni igjen, lett og forstå, viser enkelt hvilke konsekvenser feil gir, og hva man skal unngå og hva man skal tenke på. Lettfattelig og veldig bra. Man må være en glimrende pedagog for å få trøkt noe inn i det tjukke hue mitt, og det klarte dere alle tre.

 

Hyggelig å møte dere andre også. Veldig bra dette her. Skal det gjentas, så blir jeg veldig gjerne med.

 

JanM in action i verdens sureste regnvær ;).

post-2332-13949859879912_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi JanM, gamle Buddy. ;D

Der var du in action ja,hadde lyst å værra med men fikk ikke tid.Er litt hektisk nå for tiden.

Kanskje jeg klarer å få det til på neste treff ;)

Da kan folk få teste gromme Hardy stenger osv.

Virka som folk kooooooste seg på mine gamle trakter,savner fjorden ja.

Har dratt mye fæsk der,he he.

Blir det et treff til så kan jeg ta me Lavvo,plass til 10 mann me ovn,lys osv så kan folk som deltar binde fluer med meg for de som ønsker det gratis. Jeg holder alt av stikker og resten av rotet mitt med fjær å hår. ;D.

Bare en tanke fra meg.

 

Så vil jeg bare minne om at det blir Fluebinder demo med meg på Magneten Sport (Ålgård) for dere som bor i Vest den 3 Desember fra 11.00-20.00.Her får dere binde mine fluemønster,om d koster noe ? Næh....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi JanM, gamle Buddy. ;D

Der var du in action ja,hadde lyst å værra med men fikk ikke tid.Er litt hektisk nå for tiden.

Kanskje jeg klarer å få det til på neste treff ;)

Da kan folk få teste gromme Hardy stenger osv.

Virka som folk kooooooste seg på mine gamle trakter,savner fjorden ja.

Har dratt mye fæsk der,he he.

Blir det et treff til så kan jeg ta me Lavvo,plass til 10 mann me ovn,lys osv så kan folk som deltar binde fluer med meg for de som ønsker det gratis. Jeg holder alt av stikker og resten av rotet mitt med fjær å hår. ;D.

Bare en tanke fra meg.

 

Så vil jeg bare minne om at det blir Fluebinder demo med meg på Magneten Sport (Ålgård) for dere som bor i Vest den 3 Desember fra 11.00-20.00.Her får dere binde mine fluemønster,om d koster noe ? Næh....

 

 

Hoi, Lavvo-bror!

 

Strekker tiden til, tenker jeg meg to treff til.

 

Mulig jeg etter forespørsel lager et fisketreff, i februar engang, og så... når vi kommer ut i mars/april igjen har et nytt kastetreff der vi ja, også kan legge inn fluebinding i lavvo. Da er det lysere en lengre periode, og vi får mer tid til rådighet. Jepp, du må også gjerne få holde en demo for din utstyrsleverandør. Ikke noe problem. - Tar med fjær og hår, sier du. Ja, ta med håret ditt, men bruk godt med lim denne dagen, da det kan være litt vindfullt der nede ved fjorden  ;D Jeg tar med tennene mine.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoi.

 

Bråkjekk nå,bare pass deg du :P

Ja du får ordne og styre detta her,bare gi meg beskjed i god tid.

Jeg holder nå på med 2009 året og det begynner og dra seg til med demoer,messer og annet.

Her hos meg er det grøøøøøøøønt og kanskje d blir en kjapp tur med tørrflua i vannet mitt. Så noen vak nå,blææææææææææææææææ.

 

Talast Buddy.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hei,

 

jeg har på planen nytt kastetreff i månedsskiftet februar/mars (MYHRE's vintertreff).

 

Min anbefaling er at vi ikke setter opp sesjoner på forhånd denne gangen, men absolutt kan avholde noen slik det passer seg. Har et par timers kasting, for så å bruke resten av tiden til fiske etter sjøørret, altså i stor grad et fisketreff.

 

Denne gangen skal vi ikke glemme å fyre bål, og vi tar sikte på pølsegrilling over bålet.

 

Forrige gang møtte 14 av 17 påmeldte i øsende regnvær. Det var bra. Vi får håpe på bedre vær denne gangen.

 

Kommer tilbake med eksakt dato etterhvert. Følg med her eller på siden min.

 

Jan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...