Gå til innhold

Redington CPS


Random

Anbefalte innlegg

Hei

 

Går du for 8er så trenger du ikke bekymre deg så mye for vinden, tar du 7ern som jeg har så blir det enda LITT mer kos. Den har en nydelig feeling, er utrolig lett og den har spenst nok til å kaste lengre enn man aner når man tar i den første gang.

 

Skal du ha kose stang, velg 7. Skal du ha en som takler vind enda bedre pluss tyngre fluer velg 8.

 

Uansett valg, den stanga vil du bli meget glad i. Det kan jeg garantere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Redington CPS i lettere klasser? Tenker spesielt på nifotere i klasse 4 og 5.

 

 

 

 

Ja, både #3 8'6 og 9' #4 er gode raske stenger. enkelt å like....man merker jo hvor godt de liker presise stopper.

Til generelt raske tørrfluestenger synes jeg de er fortreffelige, men til kombi med nymfefiske har Redington en annen jeg ville foretrukket. Nemlig enda billigere RS4 9' #4,,,,fin, fin stang for slike som meg som liker vippe nymfer av og til ;D, samt deilige tørrfluekast.

 

CPS er en  kanon serie for folk flest, og ihvertfall til dem som skal stå på Flaket i Hemsila og dælje #4 linen langt og presist. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Redington CPS i lettere klasser? Tenker spesielt på nifotere i klasse 4 og 5.

 

 

 

 

 

CPS er en  kanon serie for folk flest, og ihvertfall til dem som skal stå på Flaket i Hemsila og dælje #4 linen langt og presist. ;)

 

Og i tillegg ha en deilig feeling i kastet Stig ;D ;D. "Dælje og pælme" betyr for mange stenger uten feeling og jeg regner med at CPS ikke har mistet det i lavere serier, he he!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 fot 7er- Gudeline streamline 6/7 med rio powercore skyteline(coata/lyseblå)

9 fot 8er. Gudeline streamline 7/8 med samma skyteline

 

En drøm og kaste med, har laget et større inntrykk av dette under komboer til sjøfiske.

Dette er akkurat som det skal være, meget lettkastet(3 blindkast/som regel) og du fisker utrolig praktisk.. :) Lett å kaste brukbare lengder med!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med Redington CPS i lettere klasser? Tenker spesielt på nifotere i klasse 4 og 5.

 

 

Ja, både #3 8'6 og 9' #4 er gode raske stenger. enkelt å like....man merker jo hvor godt de liker presise stopper.

Til generelt raske tørrfluestenger synes jeg de er fortreffelige, men til kombi med nymfefiske har Redington en annen jeg ville foretrukket. Nemlig enda billigere RS4 9' #4,,,,fin, fin stang for slike som meg som liker vippe nymfer av og til ;D, samt deilige tørrfluekast.

 

CPS er en  kanon serie for folk flest, og ihvertfall til dem som skal stå på Flaket i Hemsila og dælje #4 linen langt og presist. ;)

 

Takk for svar Stig. Nå hender det jo at jeg vipper ut en og annen nymfe jeg også, og til korte kast med store bukter så trenger jeg noe annet enn det jeg benytter i dag (Sage Launch klasse 5). Må si at at RS4 i klasse 4 virker som et spennende alternativ. Har ikke tifoter vel?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Redington CPS 8# 9 fot med rio powercore(nshop) + guideline streamline 7/8 skyteklump synk/intermediate (jakt og friluft) er bestilt!

 

Gleder meg!!! 8)

Tror jeg så gjerne ;) Grattis med knall valg av stang :D Tror nok du vil oppdage "kjærligheten" på nytt ;D ;D ;D

 

Mvh Lykkelig eier av CPS 9' #8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei JB.

Toggi har helt rett, massevis av feel i de lettere seriene også.

Og til kosefiske med "hva det måtte være" er nok RS4 en fin, fin stang.  ;)

Vet ikke om den finnes i 10', men hadde likevel valgt den i 9'...lang nok...bare strekke armen litt høyt ;)

bedre med en lett 9' #4 enn en tyngre 10'.

Allsidigheten er stor i en 9' stang.

Til konkurransefiske er det meget kjekt å ha 10' stenger, men ser av mine private fisketurer at 9' er mer brukt, grunnet allsidigheten. Fiske tørt og nymfer om hverandre med stor presisjon og uanstrengthet.

RS4 #4 blir som min Winston BIIt #4 9': En stang nr 2 i tuben for fjellturen. Stang nr 1 er den allsidige #5 stangen som også takler synkende liner og lett streamer fiske. Av billige stenger blir det da en stang a la Redington Redfly2 #5 9' ( :o :o). Eller i mitt tilfelle en Winston BIIt eller MX #5...søren, må vissst ha med meg 3 stenger på neste tur, etter jeg fikk tak i BIIt #5 9' også på hell av sommeren ;)

 

men tilbake til Redington.

Ja til CPS #4 eller RS4 #4.!!!

 

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har fått meg en CPS 906 S i dag.

Er det noen som har erfaring med snører som passer bra til denne.

Tenker da på både helliner og klumper.......vekt og lengde.

 

 

her er en link til klumpen:

 

http://www.jaktogfriluft.no/display.aspx?menuid=0&prodid=2316

 

og her er link til skyteline:

 

http://shop.nfisk.no/index.php?main_page=product_info&cPath=93_146&products_id=2265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt streamline klumpene i ett par år nå,på både xi2 stanga og andre stenger,men da i klasse 8-9 som er kappet ned.

Det går som ett børse skudd!!!!!!!!

Bruker mer helliner nå for tiden,blir muligens Rio outbond som havner på stanga.men er usikker på om stanga skal ha ett i klasse 5 eller 6.

De kler forøvrig xi2 stanga godt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv gått til anskaffelse av Rio Outbound, rett og slett fordi jeg ville ha en hel line som ga meg intermediate runningline og synk3 klump.

I samråd med leverandør/butikk fikk jeg tak i en #7 til min #8 mid flex Helios.

Hvilken match!!!

Jeg er overrasket over hvor behagelig det hele var, Visste at det kom til å gå som et skudd, men jeg var overrasket over det behagelige i det hele. Lett å finne "flyt" i kastingen.

Denne stangen og CPS #8 er veldig glad i samme liner.

#6 CPS har jeg også kastet mye med med liner i samme klasse.

Skulle tro at man burde gå ned en klasse i Rio Outbound linen til den stangen også. Men tviler ikke ett sekund på at også #6 Outbound takles flott av stangen. Men frykter da at "skudd effekten" blir litt voldsom :D

Kjekt å vite at man kan ha litt overheng å jobbe med også, ikke alltid måtte finne den magiske grensen i hvert kast for at det hele ikke skal komme ut av kontroll. Linen er tofarget med mørk klump og chartreuse/lysegrønn runningline, og det hjelper selvsagt på å finne rett linelengde i luft før avfyring mot horisont :D

Gleder meg til endelig å få fisket opp marbakken med slik type line igjen.

Ikke siden Guideline hadde disse linevariantene i sitt sortiment har jeg funnet en slik flott fiskeline, hovedsaklig ment for fiske ifra land i sjø. :) :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet ut Rio outbond flyt/int #6 på 906 s i dag,fungerer perfekt.

Ett blindkast og så ut 30 m.......... Imponert over stanga,lettkastet og tåler skikkelig "trøkk"

Det samme med Outbond flyt/synk 1..går så det suser.

Sto på fjell og kastet litt,da gikk hele snøret ut og det er 37 m langt.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet ut Rio outbond flyt/int #6 på 906 s i dag,fungerer perfekt.

Ett blindkast og så ut 30 m.......... Imponert over stanga,lettkastet og tåler skikkelig "trøkk"

Det samme med Outbond flyt/synk 1..går så det suser.

Sto på fjell og kastet litt,da gikk hele snøret ut og det er 37 m langt.

 

 

 

 

 

 

 

 

;D hvor lang var linen sa du??? Jeg glemte å sjekke pakken...huff, da har jeg også vært midtfjords ved kastebryggen til Aktiv (Florvåg). :D

Dritstilig.

En fiskekompis og jeg var nede i formiddag for å teste om min #7 passet hans SS Evo2 #7, det gjorde den, men valget faller nok på en #6 Rio til den stangen, altså et hakk ned på lineklassen. Lik min oppfatning i forhold til den fenomenale følelsen jeg fikk med #8 stang og #7 line. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testet ut Rio outbond flyt/int #6 på 906 s i dag,fungerer perfekt.

Ett blindkast og så ut 30 m.......... Imponert over stanga,lettkastet og tåler skikkelig "trøkk"

Det samme med Outbond flyt/synk 1..går så det suser.

Sto på fjell og kastet litt,da gikk hele snøret ut og det er 37 m langt.

 

 

 

 

 

 

 

 

;D hvor lang var linen sa du??? Jeg glemte å sjekke pakken...huff, da har jeg også vært midtfjords ved kastebryggen til Aktiv (Florvåg). :D

Dritstilig.

En fiskekompis og jeg var nede i formiddag for å teste om min #7 passet hans SS Evo2 #7, det gjorde den, men valget faller nok på en #6 Rio til den stangen, altså et hakk ned på lineklassen. Lik min oppfatning i forhold til den fenomenale følelsen jeg fikk med #8 stang og #7 line. :)

 

Fisket med Rio Outbond etter sjø-ørreten i våres på Sage sp+ 5#9" det gikk så det grein,det beste oppsette jeg har hatt til sjø-ørret fiske.

 

kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har annskaffet meg en CPS #4 og lurer på hvilke snelle dere har til denne stanga? :)

 

Ikke lett å si men jeg tror jo stort sett at Danielsson Nymph W er et godt valg til denne stangen.

Ellers er det mye annet fint dere ute, bla Lamson, Sage 3000 serien, Scierra CTC, etc så her er det nok bare å finne noe som balanserer lommeboka og stagen greit.

 

Lykke til

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...