Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei, jeg trenger et skikkelig ferietips!

Det har seg slik at kona er veldig interessert i hesteridning. Ja nær oppvokst i noen staller rundt Jarlsberg travbane, men driver selv med dresurridning. Imponerende å se på faktisk. Har dog ikke egen hest, så er fleksibel med hensyn til hvor hun kan ri osv. Så har vi faktisk tenkt tanken begge to, at den idelle ferie for oss er et sted hvor vi kan kombinere min interesse for fluefiske (hvis vi kan være så beskjedne å kalle det det) med nærhet til hester, stall og ridemuligheter. I utlandet! Her hjemme har vi forsøkt Hemsedal, men hestetilbudet er ikke all verden og mer myntet på de mer uproffe som har lyst på en ridetur.

Jeg har selv tenkt på U.K, Island og USA, men trenger noen konkrete tips på gårder, rancher - ja dere skjønner poenget! Håper en eller annen har et godt stalltips, bokstavelig talt, så skal vi ikke se bort i fra at det vanker en absolutt så brukbar premie på vinneren dersom turen blir realisert i 2009!

Mvh

Jørn 

• 2 months later...
Posted

Når en ser på hesteridninga på Ørretboms 3 så er vel neppe vi de rette for å gi "stalltips" - men sjekk ut en plass som heter Heimaland på Island, den ligger rett ved Galtalekir. Fantastisk plass, fine hester og en elv uten sidestykke. Ca 2 timer fra Reykjavik.

Posted

Hei Jørn.

Er selv samboer med en dressur-ridende kvinne. Er ikke sikkert islandshester er det som lokker mest for slike :rolleyes:

Hva med Slovenia? Hjemlandet til hestene i den spanske rideskolen i Wien.........

Sitat: "Its specialty is trail riding on purebred Lipizzaners in the quiet valleys along the Soča River and in the nearby mountains"

http://www.slovenia.info/?jahanje=0

Lykke til Jørn ;)

Posted

Når en ser på hesteridninga på Ørretboms 3 så er vel neppe vi de rette for å gi "stalltips" - men sjekk ut en plass som heter Heimaland på Island, den ligger rett ved Galtalekir. Fantastisk plass, fine hester og en elv uten sidestykke. Ca 2 timer fra Reykjavik.

rota deg hit nå odd...hehehe

andrè B som har pressa deg...hhehehehe

Posted

rota deg hit nå odd...hehehe

andrè B som har pressa deg...hhehehehe

eeeehhhhh.......Nå har vel han strengt tatt vært medlem her siden sept 2007.......Men slike ting kan sjekkes ved å gå inn på profil og se på registreringsdato ;)

Posted

Hvorfor bare ri på fisketur i utlandet?  Er det ikke muligheter her i Norge?  Fint med hest hvis du skal langt innover fjellet med telt, mat og massevis av utstyr, skulle jeg tro - iallefall for oss som er blitt så gamle at det ikke lenger frister å bære 30 kilos sekker milevis innover ulendt terreng.

Posted

Hvorfor bare ri på fisketur i utlandet?  Er det ikke muligheter her i Norge?  Fint med hest hvis du skal langt innover fjellet med telt, mat og massevis av utstyr, skulle jeg tro - iallefall for oss som er blitt så gamle at det ikke lenger frister å bære 30 kilos sekker milevis innover ulendt terreng.

Jo det er muligheter her hjemme, som vi delvis også har prøvd. Men nå var det drømmen om å komme seg litt ut og vekk som var en del av poenget. Gjerne USA/Canada!

• 3 weeks later...
  • Create New...