Gå til innhold

Sveising av fluesnører


Bjørn-Tore Holvik

Anbefalte innlegg

Gjest erland fjell

Je nettopp han, den gamle storhet med VM-titler og det hele, en dyktig fisker også, etter sigende - til forskjell fra senere VM-profiler.

Jeg har ingen kontakt med ham, men vil tro at Micke, JanM, Toggi eller andre vet hvor han er å finne - i Bærum et eller annet sted. Dette var bare for et par år siden, men han begynner vel å dra på årene.

Skjøtene var i hvert fall for meg et mysterium, så omtrent bare en ring atter kniven i coatingen der det hadde foregått, ingen fortykkelser å snakke om i det hele tatt. Ikke var harde eller stive heller. 

 

red: kunne tro at coatingen på en eller annen måte hadde vært løsnet og rullet bakover, kjernene tapert og sydd/surret og coatingen rullet på igjen. Muligens.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har prøvd med UV-knot sense til Loon? Mener den har tilsvarende egenskaper som aquasure og herder raskere(UV-stråling).

 

(http://www.loonoutdoors.com/products/uvknotsense.html)

 

Du har LITT trøbbel vist sola ikke skiner.....Eller ikke har en giga UVlommelykt.

 

Du trenger ikke mere enn den lille UV-lykta til Loon for å herde UV-knotsense.

Uv Knotsense kan forøvrig ikke sammenlignes med aquasure hva styrke og elastisitet angår.

UV-limet ser jeg kun på som førstehjelp, hvis uhellet skulle være et faktum ute på tur.

 

Ser det blir diskutert krympeslange her.

Det viktige er å huske på at denne krympeslangen det snakkes om, smelter materialet som ligger inni (les: coatinga). Grunnen til at den bør være klar/transparent er at du skal kunne følge med på coatingas smelteprosess....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Beklager, jeg henger igjen i termer fra 80-tallet :-) Limet heter vel nå Bison Vinyl. Jeg innbiller meg at dette er litt sterkere enn aquasure. Limet brukes av alt fra skomakere til folk som jobber med presenninger, og har vært kjent, kanskje spesielt i laksefiskekretser, som limet man bruker for å spleise flueliner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...