Gå til innhold

Tropisk fiske


Helene

Anbefalte innlegg

Eline,

 

Jeg ville ikke fortvile alt for mye. Hvis jeg husker riktig, så nevnte du ett eller annet om lang skolevei, så jeg regner med at du ikke er så langt opp i årene..... ;)

 

De fleste eller alle her på forumet som har fisket litt i utlandet, har nok alle passert skolealder og er i fast jobb. Det er sikkert også noen studenter som brenner studielånet på fluefiske. Uansett hvor billig du greier å gjøre det, så er det forsatt dyrere enn det meste fiske du kan drive med i Norge. Og fisket i Norge er det jo ingenting å si på.......ihvertfall når isen har gått.

 

Du får nok smøre deg med tolmodighet er jeg redd.

 

Inge

 

Jeg har ikke en altfor tjukk lommebok (selv om reisinga kansje kan gi et inntrykk av det) så jeg er opptatt av at ting skal koste så lite som mulig. Kansje du har rett, at det er en norsk ting å ville ha allt gratis, men de fleste fluefiskerne jeg kjenner bruker voldsomt på utstyr og fisketurer, men kansje de jeg henger med er mer hardcore enn de fleste :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Etter en måned i Belize så går turen hjemover. Legger ut noen bilder så kommer det kanskje mer etterhvert..

Fiska 4 dager med Guide, på Caye Caulker (3) og Ambergris Caye (1).. Fiska hovedsaklig etter Permit på disse turene og også noe Tarpon. Bonefish er det(etter min mening) bortkasta å bruke mellom 300 og 450 dollar dagen på, da de er lett tilgjengelig oveeralt i Belize og folk er velvillig til å vise deg hvor, samt at de er enkle å få.. Landa et sted mellom 50 og 100 bonefish. Fra en snau halvkilo til litt over 2kg(belize standard). Fiska mye fra Kayak, og kroka Tarpon 4-5 ganger, ikke de største svina, men de største i stimen lå rundt 20kg. Fikk dog en liten Tarpon på ca 5kg på den siste dagen med guide. Fiska vel sikkert 29 av 30 dager, sola meg den siste..

Og.. det blei ingen Permit. Kjipt. Hadde ikke været på min side, dog bedre enn hjemme, også her var det visstnok for kaldt. Permitten ble på dypere vann og var nesten ikke til å se. Hadde 3 stykker etter totalt(mot kanskje 10-12 på én tur ifjor). 2 av gangene kom det en annen snik(snapper, derav navnet kanskje?) og snappet flua foran nesa på Permiten.

post-2421-13949875393455_thumb.jpg

post-2421-1394987539392_thumb.jpg

post-2421-1394987539418_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott å se at det er noen som bruker vinteren til noe fornuftig, Lasse  ;).

Ja. For å sitere en gammel bekjent:

Jeg har hatt én vinter i Norge siden søttitallet. Den sjansen tar jeg aldri igjen..

Her er noen bilder av fisk i vannet.

post-2421-13949875562311_thumb.jpg

post-2421-13949875562853_thumb.jpg

post-2421-13949875563244_thumb.jpg

post-2421-13949875563853_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder :)

Fikk du snook? Kul fisk!

Fiska ikke på den. Den bodde under brygga og så fredelig ut, 1,5-2kg. Likner litt på en Havabbor.

Fiska ikke på Tarponene der heller. Parnell, en guide som jeg pleier å bruke, forer de ved brygga si og ingen får lov til å fiske på dem ;D Nesten litt frustrerende, da de største var rundt 50 pund.. Men det blir jo samtidig litt juks å fiske på fora fisk.. Put and take?

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...