Gå til innhold

Min første erfaring med "moderne" splitcane!!


Stian38

Anbefalte innlegg

Den er god Vidar. Man lærer då lenge man lever  :D

 

Da det gjelder kastelengde versus presentasjon var min tanke å få en mest mulig allround stang.

 

Jeg har aldri vært typen som har med meg ørten stenger på fisketur. Rigger som regel bare en etter føre, fiske osv. Den andre stangen lar jeg ligge i bilen (og tar den sjelden frem)...

 

Ser for meg at min første Cane i så fall vil være mest mulig allround..

 

Selv om jeg bare fisker med tørt og sjelden har behov for å kaste langt osv.. Hender det jo noen ganger at man også må kaste litt langt. Og ved litt vind er det fint å ha muligheten til å holde en høyere linehastighet osv..osv..

 

Vil heller ha en stang som takler de fleste forhold sånn rimelig bra, istedenfor en stang som er spesialisert på ett type fiske..... Det får i så fall bli stangbestilling nr.2, 3 osv  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Helt enig med deg der, Stian. Det er kjekt å ha en stang som dekker det meste fra fjærmygg til grandis.

Derfor er jeg ærlig talt litt forbauset over at så mange absolutt skal ha en stang i max #4.

En allround stang for meg er og blir #5, eller #6.

Da takler jeg fint "finfiskesituasjonene", samtidig som jeg får distanse, og har heller ikke problemer med å kaste f eks store Streaking caddis.

Det siste er spesielt viktig.

En firer kan man alltids kaste langt med, om det behøves, men store fluer og mye luftmotstand blir fort et problem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...