Gå til innhold

Noen som vet?


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Har dette kameraet i 850SW og er meget godt fornøyd :D Har bra makrofunksjon (noen av fluene jeg har lagt ut er tatt med dette kameraet) Videosnuttene jeg også har lagt ut er også tatt med dette kamera (Stig V. N. sine også). Har også testet det under vann med gode resultater vil jeg si :D

 

Lite og hendig er det også :D Fra meg er det stort sett positive erfaringer, eneste minus er nattestid :-\ da sliter kameraet med å fokusere grunnet manglende lys (dette har jeg løst ved å bruke en led-lykt på det som skal fotograferes) ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Hei.

Er det noen som har testet dette kameraet?

 

http://www.digit.no/wip4/olympus_1050sw_taaler_meste/d.epl?id=155135

 

Eller er det andre kamera som egner seg bedre, med tanke på vanntetthet og netthet?

 

 

 

Jeg ville ha sett nærmere på Pentax sine vanntette kamera, tror de rett og slett tar bedre bilder.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette kameraet i 850SW og er meget godt fornøyd :D Har bra makrofunksjon (noen av fluene jeg har lagt ut er tatt med dette kameraet) Videosnuttene jeg også har lagt ut er også tatt med dette kamera (Stig V. N. sine også). Har også testet det under vann med gode resultater vil jeg si :D

 

Lite og hendig er det også :D Fra meg er det stort sett positive erfaringer, eneste minus er nattestid :-\ da sliter kameraet med å fokusere grunnet manglende lys (dette har jeg løst ved å bruke en led-lykt på det som skal fotograferes) ;)

Ok. Dette høres da bra ut :)

Er litt spent på dette, da jeg kan få en "kanonavtale" på et nytt slikt et....ja, gratis ;)

Takker for svaret Syrstad.

 

 

Hei.

Er det noen som har testet dette kameraet?

 

http://www.digit.no/wip4/olympus_1050sw_taaler_meste/d.epl?id=155135

 

Eller er det andre kamera som egner seg bedre, med tanke på vanntetthet og netthet?

 

 

 

Jeg ville ha sett nærmere på Pentax sine vanntette kamera, tror de rett og slett tar bedre bilder.

 

Terje!

 

Har du noen eksakt link farr?

Jeg er fan av enkelhet, og gidder ikke å lete :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat DETTE kameraet har jeg ikke prøvd, Oliver.

Men mju sw-serien til Olympus er glimrende. Det tåler det meste. Jeg har 770'en, som er glimrende.

Det tåler virkelig en trøkk, og jeg har tatt diverse kule bilder under vann i det jeg setter ut fisk igjen osv.

 

Det er oppskrapt og bulkete etter å ha ligget og slengt i sekker , bagger, lommer og bagasjerom, og fnker like fint den dag i dag.

 

Pappa'n din kan trygt kjøpe et sånt til deg, Oliver!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat DETTE kameraet har jeg ikke prøvd, Oliver.

Men mju sw-serien til Olympus er glimrende. Det tåler det meste. Jeg har 770'en, som er glimrende.

Det tåler virkelig en trøkk, og jeg har tatt diverse kule bilder under vann i det jeg setter ut fisk igjen osv.

 

Det er oppskrapt og bulkete etter å ha ligget og slengt i sekker , bagger, lommer og bagasjerom, og fnker like fint den dag i dag.

 

Pappa'n din kan trygt kjøpe et sånt til deg, Oliver!  ;D

 

Flott flott :)

Han kan få låne det med seg å ta bilder av deg når dere skal på tur til sommeren. :)

Kalle, Sjur, Auberth, JB, terje med flere kan også fotograferes :)

 

Ligger en Mail unna bestilling her nå, men får ha is i magne ut dagen i det minste i tillfelle noen har bedre alternativer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja....Nå havner denne tråden som resten av trådene her inne på ffs pleier......off topic, så jeg går rett og slett for det som ligger å første link.

 

Takk for alle konstruktive tilbakemeldinger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Tja....Nå havner denne tråden som resten av trådene her inne på ffs pleier......off topic, så jeg går rett og slett for det som ligger å første link.

 

Takk for alle konstruktive tilbakemeldinger ;)

 

Jeg hadde avventet å kjøpe ett vantett kamera for å se om det dukker opp noen nye modeller nå frem mot vår/sommer.

De vantette kompaktkamera som finnes på markedet nå holder ikke den kvaliteten de burde etter mitt syn.

 

Det blir for mye bildestøy spesiellt når man øker ISO, og mine erfaringer så langt er at utvalget er for dårlig når det gjelder vantette kamera.

 

Jeg hadde valgt å ha litt is i magan for å se om det skjer mer på den fronten i løpet av vinteren. Ofte slippes slike kamera rett før sommeresesongen starter og da kan man håpe at det har blitt en kvalitetsheving på disse kameraene.

 

De kritikkene jeg har lest av disse kameraene er ikke gode nok etter mitt syn. Tenk også igjennom hvor ofte man trenger å ta bilder under vann og om det eventuellt er like lurt å ha ett vanlig digitalt kompaktkamera med en vanntett pose når man er på tur.

Kvaliteten på vanlige digitale kompaktkamera ligger fortsatt langt foran de få vanntette som er på markedet både på bildekvalitet og andre muligheter for gode bilder.

 

Terje!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja....Nå havner denne tråden som resten av trådene her inne på ffs pleier......off topic, så jeg går rett og slett for det som ligger å første link.

 

Takk for alle konstruktive tilbakemeldinger ;)

 

Hele innlegget ditt er jo of topic på ffs.no!! Hva annet kan du vente  ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men til vanlige bilder på land....Er dette apparatet da dårligere en feks Canon ixus v70 (bare som eksempel) Eller andre vanlige digitalkamera?Eller er det bare under vann det ikke er så bra?

 

Jeg tenkte jo på at vist en blir litt våt i en lomme, tar bilder i regn, osv så er det jo greit om kameraet tåler vann.......Vist dere skjønner? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke kvaliteter synes dere dere mangler på dagens kompakt "all weather" kamera? Billedkvaliteter etc?

Lurer jeg også på....Jeg for min del har NMgull i å være dårlig på foto.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har Olympus 1030 Sw sjøl, funker fint til det det er tenkt som, bellybåtkamera, litt bilder under vann, rett og slett et stuntkamera. Ved dagslys og pent vær gir det gode bilder, og det er ganske raskt. macro er åsså god, fin funksjon med makrolys istedenfor blits ved supermakro. Dårlig lys og lav iso synes jeg det presenterer dårlig. Men det er som regel prisen man må betale for et vanntett kamera i den prisklassen. Rett og slett et tillegskamera til mitt speirefleks når været er dritt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ok. Men til vanlige bilder på land....Er dette apparatet da dårligere en feks Canon ixus v70 (bare som eksempel) Eller andre vanlige digitalkamera?Eller er det bare under vann det ikke er så bra?

 

Jeg tenkte jo på at vist en blir litt våt i en lomme, tar bilder i regn, osv så er det jo greit om kameraet tåler vann.......Vist dere skjønner? :)

 

Ja de er mye dårligere etter mitt syn. Jeg leverte inn i igjen mitt Olympus vantette da bildekvaliteten på land var elendig. Det ble til og med sendt tilbake til Olympus hvor svaret var at det var sånn det skulle være. NEI TAKK, sa jeg da og kjøpte noe annet i stedet.

 

I en lomme etc bruker du vantett pose. Ikke noe problem. I øsende regn er det sjelden man tar bilder med digitalkamere i det hele tatt, men det finnes vantette poser som man kan ta bilder igjennom.

 

Bløte fingre går som regel greit, noen sjanser må man da ta :D

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

jeg hadde mitt i 2 måneder.....men kvaliteten har sikkert blitt bedre på de to siste årene......har falt pladask for dette

 

 

www.aronsen.no

post-0-13949859937296_thumb.jpeg

post-0-13949859965157_thumb.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det kameraet her:

 

http://www.pixmania.com/no/no/1443573/art/pentax/optio-w60-silver-pix-komp.html

 

PENTAX Optio W60

 

Kameraet er meget enkelt og bruke..

tar gode bilder

filmer bra

er vanntett ned til 4 meter og tåler en trøkk

 

kameraet er også veldig bra til og ta bilder av fluer i alle størrelser... man kan stille inn kameraet til og ta micro bilder og man kan stille det enda litt til, på et modus som heter micro 1 cm 8)

 

Selve oppsettet er bra og man kan stille kameraet inn til og ta bilder av for eksempel. Landskap, mennesker, sport, undervann osv...

 

 

 

Jeg kjøpte kameraet med ekstra batteri, etui og ekstra minne kort på 4 GB, da kan du ta opp til 15 000 bilder.

 

Med denne "pakka" jeg kjøpte bestalte jeg 3500 kr bare 8) 8)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har det kameraet her:

 

http://www.pixmania.com/no/no/1443573/art/pentax/optio-w60-silver-pix-komp.html

 

PENTAX Optio W60

 

Kameraet er meget enkelt og bruke..

tar gode bilder

filmer bra

er vanntett ned til 4 meter og tåler en trøkk

 

kameraet er også veldig bra til og ta bilder av fluer i alle størrelser... man kan stille inn kameraet til og ta micro bilder og man kan stille det enda litt til, på et modus som heter micro 1 cm 8)

 

Selve oppsettet er bra og man kan stille kameraet inn til og ta bilder av for eksempel. Landskap, mennesker, sport, undervann osv...

 

 

 

Jeg kjøpte kameraet med ekstra batteri, etui og ekstra minne kort på 4 GB, da kan du ta opp til 15 000 bilder.

 

Med denne "pakka" jeg kjøpte bestalte jeg 3500 kr bare 8) 8)

 

 

 

 

 

Er det dette du har tatt dine fluebilder med?

 

 

 

Har Olympus 1030 Sw sjøl, funker fint til det det er tenkt som, bellybåtkamera, litt bilder under vann, rett og slett et stuntkamera. Ved dagslys og pent vær gir det gode bilder, og det er ganske raskt. macro er åsså god, fin funksjon med makrolys istedenfor blits ved supermakro. Dårlig lys og lav iso synes jeg det presenterer dårlig. Men det er som regel prisen man må betale for et vanntett kamera i den prisklassen. Rett og slett et tillegskamera til mitt speirefleks når været er dritt

 

Har du noen eksempelbilder du kan legge ut her inne? Feks makro av en flue, og et utebilde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Men til vanlige bilder på land....Er dette apparatet da dårligere en feks Canon ixus v70 (bare som eksempel) Eller andre vanlige digitalkamera?Eller er det bare under vann det ikke er så bra?

 

Jeg tenkte jo på at vist en blir litt våt i en lomme, tar bilder i regn, osv så er det jo greit om kameraet tåler vann.......Vist dere skjønner? :)

 

Ja de er mye dårligere etter mitt syn. Jeg leverte inn i igjen mitt Olympus vantette da bildekvaliteten på land var elendig. Det ble til og med sendt tilbake til Olympus hvor svaret var at det var sånn det skulle være. NEI TAKK, sa jeg da og kjøpte noe annet i stedet.

 

I en lomme etc bruker du vantett pose. Ikke noe problem. I øsende regn er det sjelden man tar bilder med digitalkamere i det hele tatt, men det finnes vantette poser som man kan ta bilder igjennom.

 

Bløte fingre går som regel greit, noen sjanser må man da ta :D

 

Terje!

 

Hva heter det du hadde som du leverte tilbake?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Refsahl

Ok. Men til vanlige bilder på land....Er dette apparatet da dårligere en feks Canon ixus v70 (bare som eksempel) Eller andre vanlige digitalkamera?Eller er det bare under vann det ikke er så bra?

 

Jeg tenkte jo på at vist en blir litt våt i en lomme, tar bilder i regn, osv så er det jo greit om kameraet tåler vann.......Vist dere skjønner? :)

 

Ja de er mye dårligere etter mitt syn. Jeg leverte inn i igjen mitt Olympus vantette da bildekvaliteten på land var elendig. Det ble til og med sendt tilbake til Olympus hvor svaret var at det var sånn det skulle være. NEI TAKK, sa jeg da og kjøpte noe annet i stedet.

 

I en lomme etc bruker du vantett pose. Ikke noe problem. I øsende regn er det sjelden man tar bilder med digitalkamere i det hele tatt, men det finnes vantette poser som man kan ta bilder igjennom.

 

Bløte fingre går som regel greit, noen sjanser må man da ta :D

 

Terje!

 

Hva heter det du hadde som du leverte tilbake?

Tror det var Olympus 720 eller 730 eller noe sånt.

 

Terje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...