Gå til innhold

Snøretips til LPXe RS #7


Laksebu

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har bestilt meg en slik 4-delt stang etter mye bra omtale. Var for billig til at jeg greide å la være i disse salgstider( snaut 1500 kr). Noen som har snøretips til denne stanga? Har Airflo 40+ i både #7 og #8 liggende, noen som har prøvd disse snørene på denne stanga?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror 40+ skal matche RS'n meget bra.

Har kun prøvd den stanga med Guideline Pounch Pro #7 F og Guideline Coastal.

Drømmekombinasjoner. Tøff stang, men tror du skal holde deg til et 7'er snøre da 40 plus føles relativt heavy ut.

Har tenkt mye på stanga selv, og vurderer og ofre min Scott S4 til fordel for denne. Men det er mulig jeg kjøper Rs #6 i stedet for ;-)

 

Lykke til ;)

 

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Lurte litt på #6 selv også, men det hadde kun fra #7-10 der jeg bestilte fra. Har ikke du en EXS SW#7 Hvordan er RS'en i forhold? ( jeg har EXS SW#8 selv).

 

 

EXS 907-4 SW er ei stang jeg liker meget godt, men LPXe RS #7 (les: 4-delt, da jeg synes den gamle 3-delte er atskillig mere kjeppete) ga meg en go'følelse Albrighten ikke er i stand til å matche.

EXS 908-4 SW har jeg prøvd, men likte den ikke. Kanskje til flatsfiske eller no... med drøye klumper..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er en rio outbound wf 7. Lang klump som allerde er litt overklassifisert  i forhold til andre liner. Tynn skyteline som fort blir slitt, men da kaster du bare 30 cm kortere, huff det er fælt det. ;D

Har en rs 5'r sjøl (med wf 6) som jeg fint kaster ut hele lina (og litt til) med  stor gurgle og annen stor dritt som skal ut i vannet. De gangene jeg er heldig og ikke kaster fluer som bremser hvilken som helst flueline, så synes jeg det er deilig å ha noe som jobber med meg og ikke imot meg>(outbound). Tynn skyteline , en fordel i kaldt vær, en bakdel når det er varmt, ikke trope, vi snakker varm norsk sommer, det vikler seg inni det meste. Blir fort slitt, og tendenser til krakkelring ,men det bremser ikke noe særlig på dens performence.

20- 30 dager etter fiske i møkkete gjørme omgivelser sliter på hvilken som helst line, bruker fortsat lina fra i fjor til neste år, god damned, det skulle bare mangle.

Wf 7 'rn min er forbeholdt glx 8'r  etter kaldtfiske i vinter. En drøm, for meg vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet hvor disse går billig nå? finner bare 3-delte, skulle gjerne hatt en 9 fot #7 4-delt

 

Trur ikke du finner den 4 delte billig Frithjof, kanskje Torsbua  http://fluefiskesiden.no/forum/index.php?topic=10397.30, jeg kjøpte en derfra, kanskje den siste, vet ikke?

 

Hvis du kan få tak i den 3 delte for 1599,- som den koster på noen nettshop'r så er vel det et fullgodt alternativ.

 

Edit : Ser de har en 6'r der i 4 delt. kan jo være et alternativ det åsså , har selv brukt min 5'r flittig i sjøen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har testet RS'en i dag med Airflo 40+ #7 (19g). Knallgod kombinasjon! Er meget godt fornøyd med stanga. Dette er ikke en stiv kjepp uten følelse, men ei nydelig stang som kaster langt! Har også testet med DCC connect klump på 22g, stanga taklet også denne vekta bra uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Airflo 40+ fra Fast Intermediate til synk7 er enormt gode liner å kaste med...gjør ingenting om du holder deg til riktig klasse, men funker nok med #8 line på 7'ern din også....

Jeg har synk3 #6 som jeg helt greit bruker på en litt grov 10' #5, på #6 stang og på litt spinkel #7 stang....Altså;en allsidig line.

Disse linene får hvilken som helst stang til å fremstå som god :D

Også Rio Outbound flyt/intermediate #7 vil nok matche stangen godt..

Likeså Guideline Coastal #7, dette er en kanon line med sakte intermediate klump.. :)

 

Skal du ha flytende liner eller med bare ytterste metrene rett under filmen,

OBS,OBS Wulff TT Predator #7. :) :)

Nå har jeg alle overnevnte liner til mine sjøfiske stenger, men mangler denne linen fra Wulff...har den i #5, og så glad som jeg har blitt for det jeg har erfart så langt......ja da skal den på sjøsnelle også.

Sikert flott i små sjøørret og lakse elver også.

 

Kjenner ikke stangen din, men høres ut som du har fått gode anbelinger, og skal klare deg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...