Gå til innhold

Vadere fra Prima Villmark


Hunderørret

Anbefalte innlegg

Da er det jo snart vår og etter en sessong som fluefisker har jeg funnet ut at vadere må jeg ha. Selvfølgelig har jeg vel mest lyst på Simms vadere :) men det var prisen da......

 

Derfor lurer jeg på om noen har erfaring med Slate Peak, Slate Ascent eller Steelhead High level. (Prima Villmark). Eller eventuelt lyst til å tipse meg om andre vadepakker med bukser og sko til 2500> Skal nedover til Oslo i løpet av neste uke og handle litt så andre Oslo butikker hadde passet fint.

 

Thanx :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror Vision har "vadersett" til rundt 2000 kr. Sjekk det på aktiv-fritid.no. Dette er vadere med meget god kvalitet. Det viktigste når man kjøper vadere er passformen! Ta trappetesten før du kjøper. Utføres på følgende måte: Ta på deg vaderen, finn en trapp, sett det ene beinet opp i første trinn og bøy deg ned. Hvis det strammer for mye i skrittet bør du velge en annen vader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hunderørret. Var jeg deg og trengte en ny vader, men samtidig ikke ville bruke så altfor mye penger, da hadde jeg ventet noen uker og sett hva den nye simms rivertek vaderen kommer på i pris. Den har gravelguards og vadebelte "montert", før har dette bare vært i sammenheng med G3. Her finner du mere om dem : http://www.simmsfishing.com/za/SIM?PAGE=PRODUCT_DETAILS&CAT=waders&PROD.ID=40958

 

De har en utsalgspris på 279,95 dollar, så tror fort de går over 3000 i Norge, men pga den gode dollarkursen så er jeg ikke bombesikker.

 

Ellers så ville jeg anbefale Vision sin extreme bukse fremfor en simms freestone, har selv begge i huset, og jeg sitter igjen med inntrykket av at vision buksa er av bedre kvalitet. Slate har jeg desverre ikke fått testet enda, men har ikke hørt noe negativt om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt slate peak i 3 år nå. Fisker endel og har brukt buksa både i sjøen og elva. Enda ikke hull, men måtte bruke litt lim tredje året nå. En kar i AOF hadde nettopp en test av peakmodellen i ett år med mye slitasje uten at han fikk nevneverdige problemer med buksa.

Jeg er i alle fall fornøy med en såpass billig vader som har vart i 3 år, det er nesten rekord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...