Gå til innhold

Trening med DT liner


Toggi

Anbefalte innlegg

wow , det er knall at dere, "endelig har skjønt det" takk så mye til mick for de pene ordene..."unbroken chain"..jeg har begynt å kaste igjen og det er deilig.. føler meg ti år yngre..det begynner å klø i en gammel sirkus hest..jeg kaster nesten utelukkende med DT

nå litt #5 innimellom...

jeg har laget en deal med CLan rods..ikke mye penger , ikke mye jobb , men utrolig kult at Harry vil bruke mine design, ellers er det jo fint på holmendammen, jeg håper å være der litt mer enn tidligere,kanskje jeg kan besøke andre klubber  o,l,  hope so.. hei då..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 90
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

ok det er tydligvis behov for litt historie undervisning...norge har alltid hatt eminente castere, sjekk folk som sverre scheen, arne jackob schults, øyvind førland kjell vangen, kjetil mathisen ,mattias ,harald mæhle..tom larsen og andre(jeg har ikke tatt med de mer typiske tohåndskasterne,og har glemt mange)

jeg var heldig nok til å se Harald Mæhle i aksjon...en helt fantastisk kaster..jeg har aldri sett noen kaste penere med dt.. det var helheten, kropsbeherskelsen, fantastisk stangføring,, det blir en total greie. etter noen år med alslags eksperimenter besluttet jeg å prøve å få til dt kastingen,etter et par kjappe økter hos mathias lilleheim satt plutselig bakkastet..siden gikk mattias og jeg litt i vær vår retning. jeg jobba med dt prosjektet, prøvde å integrere det jeg lærte a rajeff osv, førland osv. matias utviklet sine greier..bla noen ekstremt lange kast med vanlig WF .så vidt jeg veit har mattias kasta 40m inne med en vanlig wf 5 iog en fenwick #4 stang .jeg har vært en pådriver for dette siden jeg skrev min første artikkel.. "dobbeltaperens forsvarstale" 95 og jeg fikk til noen ekstremt lange kast..

.med hjelp fra en haug med folk bruce richards jim green lefty masse norske firmaer etc etc alle backa meg. opp det var fantastisk...så jeg er stolt over å ha vært et ledd i en slik kjede...følelsen av å holde en 25 meter dt utenfor toppen og alt stemmmer er utrolig, ZEN..og det kan gålangt....anbefales..highly addictive... men for all del bruk hue..det ER fort gjort å skade seg på slikt . jeg er stolt av micke..legg merke til hvor elegant og harmonisk det er.kroppsbeherskelse,.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

 

 

Heftige saker Sven, du er en stor inspirasjon ;) Se og lær for de som vil se på detaljer.

Sjekk trekka, driftinga. Og bomstopper, uten noe form for negativt drift. Som jeg må spikre inn i skallen min.

 

Har ikke trent på lenge, kan si mye om DT trening. Men igår under en fisketur gjorde jeg noen kast jeg bare har drømt om. Så om man får fremgang med seriøst DT trening?

 

Ja, det tror jeg på. Bare man trener seg rolig og sikkert opp uten å skade seg. Trene bittelitt, litt mer og du har trent opp muskler du trodde du ikke trengte under ekstreme kast. Det er min mening!

 

Edit: Prøvd å ringe deg to ganger Sven. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

prøve igjen. jeg har det litt heftig.nå . skal i studio med en artist, min far er døende i spania, renate har blitt bestemor for andre gang, og jeg kaster og øver trommer..tusen takk for skryt. Og din glødende interresse, det det som skal til .intent ..."burning love"... :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kaster ikke presentasjonskast ala Micke. :D

 

Men det er artig å få til kast man aldri fikk til før, treninga har tatt meg noen steg videre.

Jeg er bare en litt interessert fisker som ivrer etter å komme meg litt videre.

 

Skal jeg bli bedre enn god så må jeg trene i årevis. Såpass har jeg skjønt ;)

Derfor er det inspirerende å se og lære.

 

Når jeg fisker så gir jeg stort sett beng i kastinga, da er jeg baaare i "fiskemodus".

Takker for all læring, et treff med Micke og Sven her er mer enn velkommen.

Har nemlig fått bekreftet på SMS at det er STOR INTERESSE. :)

 

Og Staffan,, snart blir det bilder fra det solide kameraet. ;D Bare få en USB som passer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal du ha Staffan , det var veldig hyggelig.....toggi jeg er klar for et treff jeg også, kanskje vi kunne få med syverzen , med analyser og kamera?....send meg ditt nr p mail.. skal du sørover staffan...kunne vært kult å fiska/kasta litt...jeg skal besøke oddbjørn midtbø på ved RENA...er planen.... 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du sørover staffan...kunne vært kult å fiska/kasta litt...jeg skal besøke oddbjørn midtbø på ved RENA...er planen.... 8)

 

Har du bestemt deg for Renatreffen Sven? Hadde vært veldig moro om du kommer! Da skal bambus stengene til Steimler få kjørt seg  ;D

 

Vi må passe på når vi setter opp teltene at vi lager en 60 meter lang rett linje mellom dem som vi kan kaste i  8)

 

Tror jeg må ned i boden min å se om jeg kan finne et DT snøre  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt noen sinnsyke kastedager sammen med Sven, Syversen og ikke minst Nielsen på gressmatta i Lillestrøm. Savner de onsdagene der faktisk(kanskje noe å starte med igjen?) Det var vel der og da jeg kom meg opp på et veldig akseptabelt kastenivå, takket være disse gutta. Syns jeg selv ihvertfall. Jeg glemmer aldri de første gangene jeg så Sven i aksjon med Dt linene sine. Jeg trodde vel egentlig fyren var spik spenna gæærn. (no offence Sven) ;) Men etterhvert så ble all galskapen veldig logisk og som det nevnt masse i denne tråden så er det utenfor noen tvil at det å trene med Dt og mestre mye line i lufta, vil akselerere lærekurven utrolig kjapt. Husker jeg spurte Sven om hvorfor i all verden er det nødvendig å kunne kaste så sinnsykt langt? Svaret var jo logisk. Klarer du å mester 40 meter uten stress og mas, tenk hvor lettvint det blir å kaste 25 meter. Da var det ganske lett utstyr vi kasta med. Ganske så innlysende egentlig. På den gressplenen har jeg gjort mitt lengste kast. Oppmålte 48m med en T&T Es909 og en 17 meter lang intermediate klump. Jaja er lov å skryte litt da selv om det er langt fra det Sven gjorde noen ganger.  ;D Men så var det ikke alltid "fiskeutstyr" det ble kasta med akkurat. :) 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...