Gå til innhold

hvor i norge???


Gjest staffan@epost.no

Anbefalte innlegg

Jeg synes faktisk at Svolvær er styggere! Det fordi at Svolvær hadde mye gammel, holdt på å skrive vegitasjon, men mener bebyggelse som de har bare revet, byen Leknes, for Leknes er en by, er av nyere dato.....det var et veikryss.....ellers synes jeg det er veldig trivelig at det er lofotinger inne....når det lir på så får vi fiske på noen hemmelige steder Rune

 

Du har seff helt rett, Leknes fikk faktisk bystatus for noen år siden. Husker de drev og diskuterte om det ville være en fornærmelse evt uthuling av by-begrepet, men vedtaket ble altså gjort.

 

Har ingen problemer med å være enig i at deler av Svolvær ser helt forferdelig ut. Særlig de firkantede betongklossene som kom opp på 70- og 80-tallet. Det ligger fortsatt noen eldre trehus igjen i sentrum, men når det gjelder å ta vare på tradisjonell trehusbebyggelse så må vi nok se oss slått av Kabelvåg. Forøvrig synes jeg det har skjedd mye positivt de siste årene, kaipromenaden er kjempefin og Rica-hotellet ute på Lamholmen er utrolig stilig.

 

Dessverre oppdaget jeg ikke fluefiske før etter at jeg hadde flytta sørover, så når det gjelder 'hemmelige' steder så er jeg redd du er i ferd med å bli mye bedre kjent enn meg. Men Delp skal ihvertfall testes til sommeren! Ellers holder jeg meg helst på brekket i Salangselva når jeg skal fiske i nord, et sted jeg mener å ha registrert at du også kjenner til.

 

RuneW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 859
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

faderrullan.....fjelltopper har jeg ikke bein til....hvor stor zoom du har brukt her,,,,,,ser nok i nordvestretning.....ytterkanten mot nord av Myre

 

helt riktig, det er Myre..... tatt fra nonskollen, mellom Alsvåg og Myre... Ikke et direkte pent tettsted.

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

helt klart, spennende når sjørøya sipper seg oppover der......

 

men det som gjør meg veldig overraska er at det sikkert finnes inne på dette fora personer som er over 30 år som ikke har vært i n-norge på fisketur....det må være flaut....flaut....flaut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg registrerer at det ikke er ett menneske på bildene dine fra Sjøvegan. Nå er ikke dette det mest folkerike stedet på jord, men så ille er det da vanligvis ikke. Har du photoshoppet noen, eller var det bare så dødt den dagen? Eller er bildet kanskje tatt om natta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

klokka var ca. 20, det var søndag.....hele bygda var og så på en brann lengre ut i fjorden.....

 

Men her har jeg en ny oppgave.....du der nå nordover....., området heter.........??? og da heter tettstedet...."blowfish" må svare på pm,

jo.......et meget kjent "sivilt slag skjedde her" hva var grunnen til dette slaget? Blowfish svarer fortsatt på Pm :) :)

 

På ettersommeren samler ofte storsei i dette området og kan ofte gå helt i overflata, Toggi ville måtte ha legehelikopter dersom han hadde opplevet å få sei på 14 kilo på gurgler.....[attachimg=1]

post-0-1394986156665_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt så nord alle disse bildene var da. Ikke nubbsjans.

Ja, og når bildene i tillegg er tatt inne i ei vik med grusvei og en liten klynge hus så er det bare å tippe i vei... Tror siste bilde her er fra Snapsevik, og at fjellene vi skimter i bakgrunnen er Hangoverane med Baksmellsnuten på 1102 ragende høyest ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Slaget i xxxfjorden var en hendelse 6. mars 1890, der robåtfiskerne gikk til aksjon mot dampbåtene som forsøkte å stenge dem ute fra fisket i deler av xxxfjorden.

 

Rederen og handelsmannen Ole J. Kaarbø hadde organisert fiske med not fra dampbåter, og stengte dermed ute fiskere med konvensjonelle redskaper fra den innerste delen av fjorden, der det var svært mye torsk. Fiskerne mente utestengelsen brøt med allemannsretten, og etter et håndgemeng fikk fiskerne brutt opp sperringene.

 

I mars 1891 vedtok Stortinget endringer i xxloven som bl.a. forbød bruk av not under lofotfiske.

 

xx Bojer skildret slaget i romanen Den siste viking.

 

et hint til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slaget i xxxfjorden var en hendelse 6. mars 1890, der robåtfiskerne gikk til aksjon mot dampbåtene som forsøkte å stenge dem ute fra fisket i deler av xxxfjorden.

 

Rederen og handelsmannen Ole J. Kaarbø hadde organisert fiske med not fra dampbåter, og stengte dermed ute fiskere med konvensjonelle redskaper fra den innerste delen av fjorden, der det var svært mye torsk. Fiskerne mente utestengelsen brøt med allemannsretten, og etter et håndgemeng fikk fiskerne brutt opp sperringene.

 

I mars 1891 vedtok Stortinget endringer i xxloven som bl.a. forbød bruk av not under lofotfiske.

 

xx Bojer skildret slaget i romanen Den siste viking.

 

et hint til

 

Da skjønte jeg også hvor det er, selv om jeg faktisk aldri har vært der  :o :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt lettere da ;D

 

J"¤%#¤%! dårlig bilde tatt med mobilen da, men det får være så :)

 

tror vi er i rauma kommune

 

 

eeehh nei! ;D

Syntes så tydelig jeg ser Moen Camping der nede   ;)

Telegrafen også . . .

 

Lars

 

 

Det ligner fælt på stedet jeg overnattet i forbindelse med den 1 åpningsdagen av alpinanlegget! Nydelig sted, selv på vinteren er den krystallklare elva vakker å se på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...