Gå til innhold
  • 0

kleptopølser på størrelse med havål!


Baetis Rhodani

Spørsmål

17 svar til spørsmålet

Anbefalte innlegg

  • 0

 

samme skjedde meg istad!  >:(;D heldigvis bestilt en ny hackleklemme som roterer til alle kanter..jeg håper det er gummi i klemma. er så irriterende når hele driten spinner av  :'(

 

Hvor har du bestillt en slik klemme.

 

 

 

 

Ah...

Har nylig skaffet en lignende klemme jeg også. Kjempefornøyd med den.

De "gode gamle" har gitt meg mangt et mareritt. Kleptopølsene mine er vel heller ikke lenger hva de en gang var.

Blir litt som at "dårlig sjåfør trenger bra bil" dette (men jeg har jo ikke det engang).

;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

bare klag dere ;D

 

jaha? du har tynne fingre da tenker jeg? hvis du trenger en billig hybel når du flytter hjemmefra så si ifra, jeg har 5 bokser jeg skulle fylt med ¤18 og ned mygg fluer ;D ;D

 

her er det pinsett fingre... ;D

 

men jeg trur heller det er teknikken det går på. når det gjelder "pølsefingre"

jeg trur at viss man har god teknikk, greier selv en sumo bryter kroker i størrelse 20

 

 

ps.. kan sikkert lage en mygg sverm til deg en gang ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Skulle til USA og Montana og fiske for noen år siden. Fikk tips av folk som hadde vært der tidligere at man bare måtte ha fluer ned til str. 26. Ble til at vi satt og knota og bandt opp endel fluer fra str. 20 - 26. Når man da etterpå skulle begynne å binde på krok 16-18, så var de skikkelig store... Har heller ikke de minste fingrene, men bandt da fallskjermfluer i str. 26 den gangen...

 

Tipper jeg måtte hatt litt trening igjen nå for at det skulle gå greit. Det er forøvrig eneste gang jeg har hentet fjær fra den aller nederste delen på nakken...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 0

Lite av alt :) Lite dubbing, lite hackle osv :) Jeg bruker Benecchi`s 12/0 som er en rimelig tynn tråd, men ikke av de tynneste. Lett og splitte. Ligger en del tips under "hjemmesnekra fluebindevideoer" tråden.

 

 

Her er feks et tips om å splitte fibbetshaletråder som normalt sett er litt klurete å få til :)

 

 

Igor har også lagt ut en hel del flott der.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...