Gå til innhold

Ross reels


Anbefalte innlegg

Jeg ville heller ha valgt Evolution, skal ha en slik når pengboka tillater det ;D

 

http://www.rossreels.com/products/fly-fishing-reels/evolution/evolution-fly-reels.cfm

 

Vurderer også evolution, grunnet mindre vekt....s¨var det dette med "look" :D Liker egentlig vexsis meget, meget bra.

Og den er litt billigere, men ikke så voldsomt, så det blir nok en slik: "ja takk begge deler" sak...huff, jeg som var ferdig med slikt tøys ;D

 

Tom, det er gledelige nyheter, ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Forskjellen på Evo og Vexsis, er at Evo'n er lettere og har perforert spole, noe Vexsis'n ikke har. Ellers skal de ha samme bremsesystem slik jeg har forstått det. Knall sneller ihvertfall! ;D

 

Spurte skittfiske om de skulle ta inn Ross, men de ga ikke et tydelig svar. Sa at det ville dukke opp mye spennende framover våren, så jeg måtte bare følge med  :rolleyes:

 

Capricorn i Sverige fører Ross vet jeg.. http://capricorn.se/shop/default.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stig,

 

Du vet det gjerne allerede, men du kan nesten ikkje ta feil med Ross....Eg har en Big Game Canyon #7 (eller #8, hsuker ikkje) for Spey stangen min (8-9-10 wt trip tip Rio spey), og en Flystart for bambus stangen min, med liksom silkesnoere....Sylk by cortland.

 

De er ,som man sier, "pimp" i min mening.  Men, eg er jo en Brann tilhenger, saa ka vet eg....Det vet ikkje Steinar Nilsen heller.

 

mvh,

 

Lars i USA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars :)

Long time no seeing..

Går det greit med deg der borte?

Har du fått med deg dette med Steinar Nilsen altså...godt :D

kan ikke bli verre enn ifjor..eller..ho-ho

 

Sorry for avsporing.

 

Ok, så Ross er en god deal altså?

Godt å høre, artig å få dem til landet, gjør seg sikkert ikke bort, selv om den finnes rikelig med gode sneller på markedet allerede.

Så var det dette med å bruke et par drøye tusenlapper på snelle, da er det jo artig at det er "first class"....

takk for å ha gjort meg enda mer sikker.... ;)

 

Kom hjem til våren da vel, så kan vi få fisket litt sammen...du hadde jo det greit de få turene du rakk ifjor.

håper du har gjort noe av de samme tingene der borte, og at suksessen har vært din følges venn.

 

tight lines

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Ross skal være meget bra, ser det er flere på forumet til Winston som sverger til dem. Har søkt en del på nettet, men ikke funnet noe negativt enda bortsett fra at de ikke kan skaffes her på berget :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ross skal være meget bra, ser det er flere på forumet til Winston som sverger til dem. Har søkt en del på nettet, men ikke funnet noe negativt enda bortsett fra at de ikke kan skaffes her på berget :P

 

Og de på Winston forumet vet jo hva de snakker om ;D

Og som Winston, kan jeg snart også få hendene mine på Ross hos min gudbenådede forhandler.... ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rune, jeg startet tråden...men tmags har visst ytret seg i "vakre/stilige/tøffe/artige/gammelmodig" snelle tråden om samme snella lærte jeg for et par timer siden.

 

Og ja, jeg er fremdeles nysgjerrig på folkets erfaringer, hvis noen... ;)

Har jo lest masse hyggelig om Abel sneller bla annet på forumet, og derfor er det jo helt klart forventninger til andre store sagnomsuste snelle produsenter a la Ross også :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte undersøke dette nærmere, visste at Ross ble tilgjengelig her hjemme, men eksakt når??

Fant raskt ut at de er kommet til landet allerede, maste litt i butikken og de sa "ja, ok..vi bestiller idag" :D

Jeg har altså bestilt meg et stk Ross Vexsis 2.0 Grey Mist ;D

 

For å ikke glemme denne her, bare måtte, min lille gutt på snart 5 lyste opp da jeg fortalte ham at han nå kunne få sin egen fluestang, tilpasset hans hender...og i knall blå farge. Lille søster Anna får vel sin rosa om noen år.

Det verste er vel at jeg stikker av med poden sin artig stang fremover.

Dette skal bli spennende :)

 

http://www.rossreels.com/products/fly-fishing-rods/journey-fly-rod/journey-fly-rod.cfm

 

Journey Fly Rods (New for 2009)

Youth Sized Fly Rods

 

 

The Journey fly rod series was designed specifically for youth anglers. When developing this series, we spent considerable time working with children to determine what rod features would help them enjoy a day on the water with their family. After more than two years of research development, we arrived at a design that we believe is the perfect youth fly rod!

 

Instead of taking an adult sized rod and trying to fit it into a youth sized package, we combined everything we had learned from our own children and designed the Journey series from the ground up. The cork handle is crafted to perfectly fit a child's hand and allow for comfortable casting without fatigue. We arrived at a 4wt. design so the rod can be used on most any type of water, but the length is only 7'6" so it is easy to control.

 

Starting at just $119.00, this 4-piece rod series provides a great opportunity for families to introduce their children to the sport of fly fishing with the "right" equipment, without breaking the bank. The Journey series' proprietary R-1 graphite design is a medium-fast action taper that is perfect for any casting style, and forgiving for those anglers just starting out. These are smooth casting rods that are sensitive, precise and effortless to cast, making it easier for beginning anglers to learn the sport of fly fishing.

 

The Journey rod series comes with the following standard features: Ross proprietary R-1 graphite design

Medium-fast action rod taper,

perfect for youth anglers

4-piece design - great for travel!

Smooth casting, powerful and precise

Titanium oxide, super strong guides

Rod piece alignment dots

Anodized aluminum reel seat

Youth-sized Grade A cork handle,

half wells grip

Cordura rod case and protective microfiber rod sock included

One year warranty

 

MODEL LENGTH SECTIONS LINE WT. GRAPHITE REEL SEAT HANDLE PRICE

476-4*  7' 6"  4-piece  4wt.  R-1  Anodized Aluminum  Half Wells  $119.00 

 

*Available in blue and pink

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott stang link Stig.. No veit æ ka største jenta i huset skal få i 5årsgave av pappa :D

 

Det var litt avsporing, men en artig èn :D

Prisen på disse stengene er litt overkant av tusenlappen, men dette er nok ikke en "tulle med/knekk og brekk" stang.....

Hvis det er et inderlig ønske om at ungdommen i huset skal kunne kose seg, så er det kanskje en investering lell..

5 år er nok for ungt til å kunne håpe på det helt store...men en 7-8-9 åring er absolutt i stand til å begynne leike med stangen, og da er den jo allerede i hus :)

 

Tipper jeg låner den med meg på kastekurs, når de yngste skal lære seg... 9-10 åringer kan sikker ha brukt for noe som er tilpasset deres størrelse.

Gleder meg til å kaste med den selv, skal bli spennede å se om det er noe futt i den :D

Jeg tror det helt sikkert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lars :)

Long time no seeing..

Går det greit med deg der borte?

Har du fått med deg dette med Steinar Nilsen altså...godt :D

kan ikke bli verre enn ifjor..eller..ho-ho

 

Sorry for avsporing.

 

Ok, så Ross er en god deal altså?

Godt å høre, artig å få dem til landet, gjør seg sikkert ikke bort, selv om den finnes rikelig med gode sneller på markedet allerede.

Så var det dette med å bruke et par drøye tusenlapper på snelle, da er det jo artig at det er "first class"....

takk for å ha gjort meg enda mer sikker.... ;)

 

Kom hjem til våren da vel, så kan vi få fisket litt sammen...du hadde jo det greit de få turene du rakk ifjor.

håper du har gjort noe av de samme tingene der borte, og at suksessen har vært din følges venn.

 

tight lines

Stig

 

Stig,

 

Livet er fremdeles bra....fisket ikkje saa mye i fjor....3-4 ganger i Little Red i Arkansas....fantastisk brun oerret fiskeri, og saa littegrann Smallmouth Bass (vet ikkje norske navnet) paa en av "verdens beste" Smallie elver....Menomenee River mellom Wisconsin og Michigan.....det er bare helt sykt herlig aa kjenne "the tug" av en 18 tommers (45 cm) Smallie.....saakalt best pound for pound fighter.....og hopper som fy.

 

Men men, I digress.....Eg kommer til gamle landet i slutten av Juli begynnelsen av August.....skal gi deg en lyd daa...

 

mvh,

 

Lars

 

PS.  Ross Reels er helt konge/pimp daddy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Utseende på min nye Vexsis har jeg likt lenge, men idag var min første dag til å tukle med den.

Åpnet esken, la til side livstidsgaranti kortet, og fant frem snelle fra neopren futeral..

Det første som slo meg var det sorte hjulet på spolen, som jeg bare dreide litt mot henvist retning "right" for å få høyre sveiv...herlig enkelt :)

 

Magnet saken som bare "schmukket" spole på plass i snellehus, ga meg også litt gode vibrasjoner...og selvsagt karbonskive.

Pent produkt :)

Ikke noe "kjempestorspole" snelle dette. mer som mid arbor...men synest både vekt og størrelse passet en lett #5 stang godt.

Jeg heiv innpå Fast intermediate linen i #5 (airflo 40+) som skal brukes mest i tiden fremover, jeg ser at jeg bommet litt med backing....skal fylle den skikkelig opp med oransje backing og flyteline til våren..blir nok enda penere da :D

 

Noen bilder:(også av pjokken sin nye stang...som forøvrig kastet massevis godt nok med Presentation line med ca 7 meter klump) Artig sak :) med veldig enkel fin aksjon.

post-1338-13949862505419_thumb.jpg

post-1338-1394986250575_thumb.jpg

post-1338-13949862505989_thumb.jpg

post-1338-13949862506296_thumb.jpg

post-1338-13949862506658_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...