Gå til innhold

airflo 40+ eller guideline coastal..?


amoe

Anbefalte innlegg

Har nå gitt opp håpet om å finne en god klump i intermediet som passer fint til SØ fiske utover våren.

Jeg bruker ei GL Nativerun 10" #7 og favoriserer korte relativ tunge klumper. (stor fan av Guideline streamline 7/8 på denne stanga, men denne egner seg dårlig over tang med rolig inntrekk)

Har derfor kommet fram til disse 2 wf linene og velge mellom (airflo 40+ og Guideline coastal).

Lurer litt på vekt på klumpdel på disse snørene.

Mener å ha sett at airflo 40+ wf 7 har en klumpdel på 19g og coastal wf 8 har en klumpdel på 19 g (wf7 på 17), men finner ikke igjen dette noen steder! Noen som har noe info på dette? Mener streamline klumpen er på ca 20 g og vil helst ha snøre mot 19 og ikke 17 g.

 

Noen synspkt for og mot?

Noen som vet klumpvekt på snørene?

 

Amoe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Du har valget mellom to knall gode liner, likevel litt ulike.

Slow intermediate som i Coastal eller en Fast Intermediate som i Airflo 40+ (glassklar klump).

 

Jeg har ettehvert fått kloa i begge, og synest de lader, kaster meget godt. De funker nok begge meget godt i #7 til din #7 stang :D

 

Jeg har sagt det høyt tidligere: Jeg rå digger måten Airflo linene både kaster og fisker.

Coastal er den beste slow intermediate linen jeg har prøvd.

Ikke kjøp Airflo Slow intermediate, da skal du gå for Coastal...men skal du som sagt ha litt raskere synkende glassklar klump med flytende gul running line, ja da tar du Airflo 40+...

 

Sjekk forøvrig

www.aktiv.us

 

Har nok ikke begge på lager, da Coastal ikke leveringsklar før om en drøy måned tror jeg det er sagt...solgte seg rett og slett tom for denne lina importør Guideline. De må produsere flere....og det brenn kvikt ;D

 

Masse lykke til

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å gå for coastal #8 i første omgang (17g syns jeg blir for lett av erfaring fra tricast lina). Så får man heller utvide med airglo 40 + om man skal ha noe som synker litt fortere etterhvert...eller ikke blir fornøyd med coastal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte å gå for coastal #8 i første omgang (17g syns jeg blir for lett av erfaring fra tricast lina). Så får man heller utvide med airglo 40 + om man skal ha noe som synker litt fortere etterhvert...eller ikke blir fornøyd med coastal :)

 

He he, jeg tipper du vil like costal for å si det slik ;)

 

Skulle ønske stripped bass hadde noen av de samme egenskapene på coating, passer mer her i kalde nord :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kjøpe ett airflo 40+ snøre til lpx rs #8 i flyt.Noen som vet hvor det er til salgs i oslo området ? jesting og gero hadde ikke.

 

 

Hvorfor ikke kjøpe det på nett? F.eks:

 

http://www.flue.no/epages/Store.sf/no_NO/?ObjectPath=/Shops/Nicco/Products/%22Airflo%2040%2B%22/SubProducts/%22Airflo%2040%2B-0001%22

eller

http://www.sportsbutikken.no/index.html?lang=no&target=d305.html

eller

http://www.mmfiske.no/?ItemID=1683

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Vurderer også å bytte ut Striped Bass'en med ei coastal line, har en Winston Boron II MX i #7. Noen som har en ide om hvilken line jeg bør velge eller? Stanga bærer jo Wet cell, og Stripd bass i #8 meget godt, men jeg kjenner ikke klump vektene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bestille på nett,men hvis jeg kan handle over disk så foretrekker jeg det.

 

Fant en guideline katalog hjemme med alle forhandlerene på.Skal prøve noen av de.

 

Bestiller du over nett har du 14 dagers angrerett, det har du ikke hvis du kjøper over disk (bortsett fra enkelte butikker med særavtaler som f.eks elkjøp)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...