Gå til innhold

Hvalersystemet


pistus

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har fisket etter sø på Hvaler i det siste?Isen må vel begynne å trekke seg tilbake nå,etter den milde værtypen vi har hatt i det siste?Sto en 4 sider i siste JAKT OG FISKE,ble ikke noe mindre tent av den grunn....Pistus :):rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bra vær på Hvaler i dag, det medførte mange fiskere, pleier å få være der alene i ruskevær. Vi var litt sent ute og fikk ikke de vanlige "plassene" Prøve å fiske sør for bomstasjonen, men det var dårlig med napp...

Det har minska mye på is og snø. Fikk litt vårfølelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er isfritt vill jeg forsøkt meg innover i holmene, og ikke langt ut på Hvaler. Vestsiden av Kråkerøy eller Skjebergtraktene kan være giftig på denne tiden av året. På skjæra langs Hvalerveien utover fra Puttesund kan også være bra. Her er brakkvannsørreten.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ummm....Puttesund!  :)

Gamle minner blir som nye  ;D.

 

Yes. Selv hadde jeg båt og kjørte ut til Johanholmene litt lengre ut. Syntes litt synd på fluefiskerne på Puttesund, for litt lengre ut, der jeg fisket, var det en virkelig god plass... Masse strøm som på Puttesund, men ingen fiskere utenom meg...  :D   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvaler på lørdag

Fortsatt endel is, men mindre enn forrige uke. Har nok blitt bedre.

hvaler.jpg

 

Båtslippen på Tangen i bildet. Her hadde fatter'n tresnekka på vårpuss for etterhvert ganske mange år siden. Hadde du tatt bilde litt lengre til høyre så hadde du fått med mitt barndomshjem og det gamle huset til bestemor og bestefar. Begge er synlige i frekvensen fra Ørretjakt der tmags rakker ned på slukfiskerne på Puttesund :D  Takk for flott bilde, gav noen minner det.  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen skal jeg til Hvalersystemet å se om jeg finner en SØ. Tror ikke jeg gidder kjøre innom Puttesund eller ta en stopp oppe ved denne brua. Blir vel ganske folksomt der vil jeg tro. Må finnes noen plasser øst på Hvaler også vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...