Gå til innhold

Hva er god/dålig service?


Palmer

Anbefalte innlegg

Jeg vil definitivt IKKE vite hvilken butikk dette dreier seg om. Ennå.

 

Om EN person (Palmer) opplever dårlig service og skriver det her som veldig mange leser om det, er sjansen for at denne butikken taper MYE salg. På EN persons erfaring med kjøp at ET snøre.

Med all respekt for din erfaring med denne butikken Palmer, det KAN faktisk hende at du bare er veldig uheldig og at 99,9% av kundene opplever fortreffelig service fra denne butikken.

Dersom man gjentatte ganger og ved flere handler opplever slett service, dårlige svar, lang leveringstid osv, stiller saken seg annerledes.

 

Men vi som brukere av et forum skal være like forsiktige med å skrive subjektiv kritikk som vi allerede er med å skrive subjektiv positivt.

Vi er veldig strenge motstandere av utidig reklame her på forumet, og vi skal være like strenge og forsiktige med sverting.

 

For ordens skyld:  dette innlegget skrives helt og holdent for min egen regning og jeg uttrykker ikke ffs.no offsielle mening her.

 

 

Derfor sier jeg heller ikke navnet på denne sjappa...

Det jeg egentlig var ute etter var hva jeg kan forlange, og hvor lenge jeg må vente før jeg kan forlange kjøpet hevet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest storfemti

Du trenger ikke å true med noe, si at enten vil du ha et klart svar på når du får snøret eller så vil du hevet kjøpet. Dette skal være noe enhver butikk med respekt for seg selv, kunne klare å gi svar på. Det værste en butikk vet, er kunder som fyrer seg opp og kommer med trusler, da tar du 4 steg tilbake istedet for 1 steg fram

 

Så vær dannet og prøv å begrens kjeftinga, hint om kjøpsloven og krev et klart svar eller pengene tilbake. De er neppe den eneste butikken som forhandler dette snøret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Her kan det være endel årsaker.....levrandøren til butikken kan også være svært forsinka....Men det er dårlig at butikken ikke sier det som det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å true med noe, si at enten vil du ha et klart svar på når du får snøret eller så vil du hevet kjøpet. Dette skal være noe enhver butikk med respekt for seg selv, kunne klare å gi svar på. Det værste en butikk vet, er kunder som fyrer seg opp og kommer med trusler, da tar du 4 steg tilbake istedet for 1 steg fram

 

Så vær dannet og prøv å begrens kjeftinga, hint om kjøpsloven og krev et klart svar eller pengene tilbake. De er neppe den eneste butikken som forhandler dette snøret?

 

Ja. Jeg beklager. Har kanskje brukt litt feil ord her. Ville bare vite litt om lover å regler slik at jeg kan snakke for meg og henvise til lovverket. Jeg har forståelse for at forsendinger kan bli forsinket osv, men det bør være helt naturlig å gi beskjed til en kunde dersom dette skulle skje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontaktet de per mail eller lignende?

 

 

Jeg har bestilling og en bekreftelse på at varen skulle ha kommet 27.02 på mail. Noe som viste seg å ikke stemme da jeg hadde personlig oppmøte for å hente snøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvorfor kan du ikke bare ring dem da? sende mail? og fortsette med å ringe helt til du får noen fornuftige svar?

 

eventuelt bare gi fa... og heve kjøpet...

 

de fleste nettbutikker opplyser jo om hvordan varen sendes, a-post er stort sett vanlig, i alle fall fra de fluefiskenettstedene jeg bestiller fra.. i følge posten sin hjemmeside får du da varen tidligst 1 dag etter.. så snart 5 uker er sykt lang tid..

 

ring dem og hør hva som skjer, og dersom de ikke vet, ringer du 1 time seinere igjen. hold på helt til du går lei, og når du går lei så kan du alltids heve kjøpet..

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blås navnet på sjappa. Spiller ingen rolle om dette er et engangstilfelle eller noe som skjer uavbrutt. Tenk om dette er en real kar med et sort får i flokken uten å vite om det. Det å ikke gi butikken mulighet til å forbedre seg kan også være en måte å spikre igjen lokket på kista. Tenk over hvem du beskytter, kanskje du gjør noen en bjørnetjeneste?

 

Jan M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blås navnet på sjappa. Spiller ingen rolle om dette er et engangstilfelle eller noe som skjer uavbrutt. Tenk om dette er en real kar med et sort får i flokken uten å vite om det. Det å ikke gi butikken mulighet til å forbedre seg kan også være en måte å spikre igjen lokket på kista. Tenk over hvem du beskytter, kanskje du gjør noen en bjørnetjeneste?

 

Jan M

 

Helt enig, du bør jo heller passe på at vi som er forbrukere vet om dette enn å beskytte ei sjappe som ikke har kundeservice ( ja, mulig det er et engangstilfelle).

 

Men de burde jo uansett ha ryddet opp i det etter din første henvendelse.

 

Ved å leggge ut navnet er det stor sannsynlighet at det blir fortgang i saken, dette fordi det er mange her med bransjetilknyttning.

 

 

DF

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Blås navnet på sjappa. Spiller ingen rolle om dette er et engangstilfelle eller noe som skjer uavbrutt. Tenk om dette er en real kar med et sort får i flokken uten å vite om det. Det å ikke gi butikken mulighet til å forbedre seg kan også være en måte å spikre igjen lokket på kista. Tenk over hvem du beskytter, kanskje du gjør noen en bjørnetjeneste?

 

Jan M

 

Det er nok ikke et sort får i flokken :) Jeg har hatt kontakt med avdelingsansvarlig.

 

Jeg har snakket med dem i dag og leveransen har fortsatt ikke kommet inn.

Leveransen fra produsent til butikk eller leveransen fra butikk til deg?

 

Produsent og butikk.

 

jeg så en annen tråd her inne ang. espen lie og fisking, hva med å høre om han kan hjelpe deg da?

 

 

eventuelt, si til butikken: "klarer dere ikke skaffe meg lina innen onsdag neste uke så tilbakebetaler dere penga"

 

punktum og end of discussion

 

 

 

Espen Lie blir helt sikkert ikke aktuelt ;D

 

 

Hvis noen i fra denne butikken leser denne tråden forstår de vel helt sikkert selv at de ikke har gitt den service som forlanges av oss brukere. Kanskje noen forhandlere som dette ikke omhandler får en påminnelse om hvor viktig service egentlig er.

Jeg har drevet med impulskjøp når jeg har gått rundt i butikker. Dette var den 3. bestillingen på nett (de to andre bestillingene gikk som smurt). Tror jeg fortsetter med impulskjøp, selv om det somregel blir endel dyrere. Tror og håper at dette ikke er gjennomsnittet for nettsalg, men da slipper jeg iallefall å ha muligheten til å komme opp i noe slikt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kontakt med butikken og de har forklart at produsenten har problemer med å levere.

 

- Har butikk kontakt med kunde: Check

- Har butikk forklart problemet: Check

- Har kunde spurt om å bytte produkt: N/A

- Har kunde spurt om å heve kjøpet: N/A

 

Går dette under dårlig service: Nei

 

 

Rett meg om jeg tar feil på noe av det over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har kontakt med butikken og de har forklart at produsenten har problemer med å levere.

 

- Har butikk kontakt med kunde: Check

- Har butikk forklart problemet: Check

- Har kunde spurt om å bytte produkt: N/A

- Har kunde spurt om å heve kjøpet: N/A

 

Går dette under dårlig service: Nei

 

 

Rett meg om jeg tar feil på noe av det over :)

 

Nei du har ikke feil men,:

Har butikk tatt kontakt med kunde? Not

Har butikk gitt klarsignal for å hente varen uten at den har kommet? Jepp

 

Mulig det ikke er dårlig service, men jeg begynner å bli dritt lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du har ikke feil men,:

Har butikk tatt kontakt med kunde? Not

Har butikk gitt klarsignal for å hente varen uten at den har kommet? Jepp

 

Mulig det ikke er dårlig service, men jeg begynner å bli dritt lei.

 

Jeg skrev: Har butikk kontakt med kunde, ikke om de tok kontakt med deg. :)

 

Jo da Igor.

Jeg ble lovet at det skulle være på påplass for 3 uker siden. Jeg møtte opp personlig for å hente det uten å få med meg noe snøre hjem. Har forsøkt å få svar et par ganger etter det, men kommer ikke helt frem.

 

Jeg kan ikke se annet enn at du hever kjøpet eventuelt ber om et annet snøre.

 

Forsinkelse foreligger hvis selgeren ikke leverer varen til avtalt tidspunkt. Ved en forsinkelse kan du kreve at selgeren leverer, og du kan holde tilbake betalingen inntil levering skjer. Dersom forsinkelsen er vesentlig kan du heve kjøpet, det vil si at du kan gå fra avtalen og kreve tilbake det du eventuelt har betalt med tillegg av forsinkelsesrente fra da du betalte. Når forsinkelsen inntreffer, kan du sette en rimelig tilleggsfrist for selgeren. Leverer ikke selgeren innen tilleggsfristen, kan du heve kjøpet.

 

Dersom du har lidd et økonomisk tap, kan du i en del tilfeller kreve erstatning fra selgeren. Merk deg at du plikter å begrense tapet, og at du ikke får erstattet tap i næringsvirksomhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så det Claus, det jeg mente var at butikken burde gi meg informasjon om at varen ikke kommer til rimelig tid.  Når en forsendelse blir noen uker forsinket ville det vel være normalt å kontakte kundene som venter på varene ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så det Claus, det jeg mente var at butikken burde gi meg informasjon om at varen ikke kommer til rimelig tid.  Når en forsendelse blir noen uker forsinket ville det vel være normalt å kontakte kundene som venter på varene ???

I en perfekt verden kanskje, men hvis butikken har en god håndfull kunder så blir det som regel bortglemt.

De gangene jeg har har måttet purre på nettbutikker har jeg skrevet en kort velformulert mail og fått svar kort tid etter.

 

Det synes jeg du også bør gjøre, for de vet at du kan handle akkurat samme utstyret hos konkurentene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så det Claus, det jeg mente var at butikken burde gi meg informasjon om at varen ikke kommer til rimelig tid.  Når en forsendelse blir noen uker forsinket ville det vel være normalt å kontakte kundene som venter på varene ???

I en perfekt verden kanskje, men hvis butikken har en god håndfull kunder så blir det som regel bortglemt.

De gangene jeg har har måttet purre på nettbutikker har jeg skrevet en kort velformulert mail og fått svar kort tid etter.

 

Det synes jeg du også bør gjøre, for de vet at du kan handle akkurat samme utstyret hos konkurentene. ;)

 

Jeg skrev en mail i dag hvor jeg tror jeg har gjort det veldig klart at tålmodigheten snart er borte.

Blir vanskelig å tro dem også når man har fått beskjed om at varen er på plass, så viser det seg å være feil når man kommer for å hente den.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja så det Claus, det jeg mente var at butikken burde gi meg informasjon om at varen ikke kommer til rimelig tid.  Når en forsendelse blir noen uker forsinket ville det vel være normalt å kontakte kundene som venter på varene ???

I en perfekt verden kanskje, men hvis butikken har en god håndfull kunder så blir det som regel bortglemt.

De gangene jeg har har måttet purre på nettbutikker har jeg skrevet en kort velformulert mail og fått svar kort tid etter.

 

Det synes jeg du også bør gjøre, for de vet at du kan handle akkurat samme utstyret hos konkurentene. ;)

 

Jeg skrev en mail i dag hvor jeg tror jeg har gjort det veldig klart at tålmodigheten snart er borte.

Blir vanskelig å tro dem også når man har fått beskjed om at varen er på plass, så viser det seg å være feil når man kommer for å hente den.

 

 

 

Var varen "på plass" i nettbutikken?  I tilfelle så bruker kanskje butikken fjernlager som det så fint heter.

Gi oss en update når du får respons på mailen da!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også opplevd svært dårlig service fra en nettbutikk. Bestilte ei stang og ei snelle fra butiiken. Stanga fikk jeg nesten 2 uker etter bestilling. Fyren som driver nettbutikken ringte meg da og sa at snella hadde han ikke kontroll over da han nettopp hadde vært på messe. Etter 2 uker skrev jeg mail og etterlyste snella. Han sa da at han ikke hadde snella på lager lengre, men skulle få den inn i april en gang. Han kunne gi meg et godt tilbud på ei anna snelle. Skrev mail tilbake med prisforespørsel. Ventet 4 dager, da ble jeg utolmodig og kjøpte snelle fra en oppegående aktør. Skrev i mellomtiden en mail at siden jeg ikke hadde hørt noe fra han, kunne han bare glemme å handle med meg. Fikk til svar at han hadde vært på messe, og det sto tydelig på nettsiden hans. Hvem følger med nettsidene når man sender en mail? Tror man skal tenke seg godt om før man starter nettbutikk når en tydligvis er en eneste person som driver butikken. I så fall burde man få seg mobilt bredbånd el:)

 

Handler heretter fra etaberte aktører med god omtale, og aller helst lokalt når prisene stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte fluesnøret fra Carron kvelden 18/3, ble hentet på posten 28/3.Det kaller jeg god service.

 

Synd å høre dette du opplever her Palmer ,må være utrolig irriterende.

 

kjell

 

Dette er ikke god service, det er service. Ser så mange som skriver at de fikk god service når de bestilte noe og faktisk fikk dette tilsendt noen dager etterpå.

Ærlig talt; hvis jeg går i kassa på rema og ber om tjue lucky og betaler for den.. Er det god service? At jeg faktisk fikk betale for det jeg ba om ???

 

God service er når selger gjør varen du bestilte mer atraktiv og at du som kunde sitter igjen og føler du fikk mer enn du betalte for. Dette kan være alt fra god kundekontakt i form av epost o.l der selger virkerlig vil beholde deg som kunde, avslag i pris hvis eller noe ekstra i tillegg til varen du bestilte etc etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...