Gå til innhold

Tidlig sesongstart?


Pål H

Anbefalte innlegg

Tja.. vel...hm... Vet ikke helt om jeg er så overbegeistret over det ekstremværet vi har hatt de siste somrene, jeg.. :roll: .

 

Ønsker meg snart en god gammel "normal" sommer, men passe varme, passe nedbør, og lite vind. Ikke snøfri vinter med rekordtidlig tørr og vindfull sommer, og tørre elver...... :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja.. vel...hm... Vet ikke helt om jeg er så overbegeistret over det ekstremværet vi har hatt de siste somrene' date=' jeg.. :roll: .

 

Ønsker meg snart en god gammel "normal" sommer, men passe varme, passe nedbør, og lite vind. Ikke snøfri vinter med rekordtidlig tørr og vindfull sommer, og tørre elver...... :evil:[/quote']

 

Må si meg enig i det!

Voldsomt som det blåste i fjor vår altså..ikke regnet det heller.. :evil:

Kan nesten ikke huske hvor mange ganger jeg satt å dro meg i håret, mens jeg forbannet nordavinden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm kanskje d blir litt lang fiskesessong til Røros og være å. Men det skal mer enn et par dager med sol til for å smelte en meter med hardpakka snø og en haug med fæl is.

 

Værmeldingene de siste ukene har jo meldt temperaturer 32 hakk under null der oppe, var det ikke tom. kaldere enn langt inne på finnmarksvidda en periode for kort tid siden?

 

Takke meg til Kr. Sand og omegn, der går isen mellom januar og mars et sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D er som regel kaldere enn på vidda her, Røros har jo ofesiell kulderekord i norge sammen med kautokeino. Begge plasser offesielt målt -52. Men er ikke mange dagene siden d var -36 nei. Ække mye innsekter i lufta da nei :P Men når sola varmer her da varmern å :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hermansen

Kulde er fint, nå erre myggfritt iallefall :) 20 minus nå trur jeg :)

 

Sommeren skal være perfekt, mye regn, og kaldt og surt i juni, men ikke noe ekstremt med vind. Så skal det blir max 20 grader hele juli og august.

 

Skulle vært perfekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Rørostraktene. Har vandret mye i traktene mellom Brekken og svenskegrensa. Pluss at du har at par NYDELIGE tørrflueelver der oppe. Når jeg er i NZ og lengter hjem er det ofte disse traktene jeg tenker på. Samme når jeg en kjedelig vinterdag tenker på sommeren...oj, det er jo nå det :shock: . Akk ja, Røros....sukk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Rørostraktene. Har vandret mye i traktene mellom Brekken og svenskegrensa. Pluss at du har at par NYDELIGE tørrflueelver der oppe. Når jeg er i NZ og lengter hjem er det ofte disse traktene jeg tenker på. Samme når jeg en kjedelig vinterdag tenker på sommeren...oj' date=' det er jo nå det :shock: . Akk ja, Røros....sukk.[/quote'] Hyyyyyyyysj.. ikke nemn tørrflueelvene mine. :P . Neida det er fakta, elver som elvene her finner du ikke mange av sør for nordpolen. :P. bare så synd sesongen er så kort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Rørostraktene. Har vandret mye i traktene mellom Brekken og svenskegrensa. Pluss at du har at par NYDELIGE tørrflueelver der oppe. Når jeg er i NZ og lengter hjem er det ofte disse traktene jeg tenker på. Samme når jeg en kjedelig vinterdag tenker på sommeren...oj' date=' det er jo nå det :shock: . Akk ja, Røros....sukk.[/quote']

 

Ja stakar deg, det må være hardt å sitte på NZ, mens det er -30 her hjemme :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicolaj brekke

Enig, i fjor fikk jeg den første på tørrt 17. Mars. Ser ikke slik ut i dag her på Sunnmøre heller at det blir noe særlig tidlig start på sesongen. Dritt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...