Gå til innhold

Runes Daddy Longlegs


Nice'n easy

Anbefalte innlegg

Hei

Ser at kroppen til Rs DL under "steg for steg"- fluer er såkalt Poly /floatant chenille. Er det det samme som chenille eller finnes det flere varianter?

Har liggende noe chenille og tenkte å gjøre et forsøk på oppskriften. Jeg ser imidlertid at denne chenillen sannsynligvis ikke har noe særlig med flyteegenskaper + at den muligens vil bukte seg rundt krokbøyen ved bruk hvis den ikke stives av med en scenestump eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Nice'n Easy!

 

Vanlig chenille er som du skriver for myk. Den flyter ikke godt heller...

 

Den chenillen som jeg bruker er mye stivere enn vanlig chenille. Du får noe som heter ultra chenille som kanskje er brukbart. Jeg bruker Bennechi Floatant chenille i fargen light dun. Flua i bindeinstruksjonen er ikke helt 100% riktig farge men den fungerer bra allikevel. Nå har jeg den rette fargen som er nevnt over. Jeg har på årets "range" byttet ut polyvingene med blue dun hacklespisser. Mest for øyet sin skyld egentlig, se bildet :D

daddy2005.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt med det her a folk, jeg får dårlig selvtilitt som fluebinder når ejg ser fluene til Rune.

:D Enig. Men så har vi sikkert andre kvaliteter som (muligens) noen misunner oss laugh.png' alt=':lol:'> . Poenget er vel uansett at vi syn's det er morrosamt å sitte ved stikka.

 

Jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Med mine 42 vintre i ryggen setter ihertfall jeg punktum for alders-diskusjonen.

 

LOL ja hakke noe med det å gjøre så dere får fortsette å diskutere flue her, skal ta opp alder en annen plass jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rune..

fikk denne flua av deg under en fluering ifjor, og har prøvd den ut. fungert veldig bra, og meget slitesterk!!! holder helt sinnsykt. så har jeg også fått endel fisk på den, og den skal bindes opp i flere varianter til sommern :) om jeg nu får det til da :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Runer er bare som unggutt å regne!

 

Anyway. Runes Daddy Longlegs er per dags dato den beste Daddy imitasjonene jeg har prøvd. Både på antall fisk, og slitestyrke.

 

Det eneste jeg kanskje savner noe er litt mer bevegelse på beina.

For kommende sesong skal jeg binde opp et par med "micro rubber legs".

 

Nå er det vel en gang slik at de ekte sakene ikke sitter og skjelver så voldsomt på overflaten, men tror allikevel at litt mer liv på føttene kan være en ytterligere trigger.

 

Lenge leve solide fluer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei rune..

fikk denne flua av deg under en fluering ifjor' date=' og har prøvd den ut. fungert veldig bra, og meget slitesterk!!! holder helt sinnsykt. så har jeg også fått endel fisk på den, og den skal bindes opp i flere varianter til sommern :) om jeg nu får det til da :roll:[/quote'] Heisann! Det var artig å høre :D Har du slitt den ut? Har du tatt noen bilder av fisk du har tatt på den da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nope, den er enda ikke slitt ut :) men må nok likevell binde noen nye til sesongen.

nei, har desverre ikke bilder av fisk som jeg har tatt på den. men hvis du venter til over sesongen skal jeg komme med bilder, kommer garantert til å fange fisk også til sommern på flua :D

men angående de beina, hvor har du fått tak i de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...