Jump to content

Hva med en ny runde.

Guest Kalle
 Share

Recommended Posts

• Replies 66
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Tja.. Hvorfor ikke?

Vårfluer trenger jeg

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20"> Hvordan skal vi gjøre det?

Fritt valg? Men jeg orker ikke så mange :oops: Skal vi si at vi tar maks 5 deltakere og evt. deler inn i to kull? Eller er du/dere keen på å binde mange?

Det er slik at de som skal være med sender fluene sine til meg med en ferdig frankert konvolutt til retursendingen. Man binder fluer til alle som er med bortsett fra seg selv. Du kan lese mer om dette under flueringen som du finner på hovedmenyen.

Vi får binde så fine fluer som vi kan og det er sikkert mer enn bra nok.

Ja folkens! Så langt er vi 8 stk. Noen flere som vil være med?

Dersom dere ønsker det kan vi dele oss i to grupper hvis vi blir f.eks 10.

Nå er det 7 fluer å binde hvis vi kjører ei gruppe. Hva mener dere?

Helt greit for meg med en gruppe

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20">

Jeg er med på en gruppe. må hente noe cdc og krok i morgen. Hvis pluss grader skal jeg våge meg til glomma (?) ellers blir det fotball, fluebinding, scampi og øl.

Det er en vinn, vinn helg (siden jeg har fri fra jobb) . Topper seg hvis Arsenal vinner mot Bolton.

/emoticons/biggrin@2x.png 2x" width="20" height="20" />

Hvis vi skal si at påmeldingstiden er over så er vi følgende:

Kalle, Rune, ØrjanK, fishy, Blowfish, Hockeysveisen2, espen gunner, fear no fish og Ruben.

Det betyr at det blir 8 fluer å binde.

Er det ok for dere?

Neste steg blir å komme med innspill på hva den enkelte skal bidra med. Det bør ikke bli noen like fluer. Jeg stiller meg sist i køen.. Vårfluer er temaet, skal vi holde oss til voksne? Et par tidligere runder har det vært noen tilbakemeldinger på at noen velger letteste utvei. Er det en ide f.eks å si at flua skal ha hackle?

Kom igjen, dere bestemmer! Jeg bare hiver meg på det som blir resultatet.

Når vi er enige om fluer så finner vi en frist for innsending. Er det noen av dere som vil ta i mot fluer og ta bilder? Hvis ikke så gjør jeg det.

Jeg stiller med F-flua. Orginalt av Marjan Fratnik

Fikk ånden over meg og bandt 12 stk. i kveld

Jeg har nettopp kjøpt boka : Tying flies with CDC og syntes F-Fly hørtes spennende ut. Den kan imitere flere typer insekter og her -micro caddis - det lille minuset er at jeg aldri har prøvd den selv. :oops:

Håper valget er i orden.

Hvis jeg var for snar i valget mitt, binder jeg gjerne noen nye.

mvh Espen_gunner

Guest Kalle

Jeg går for en egglegende vårflue med deep sparkel pupa kropp, rackelhane vinge og front hackel som er klippt på undersiden.

Bundet på en Klinkhammer krok i str. 12. Er ikke testet :oops: ,men må være en Killer :roll: :mrgreen: