Gå til innhold

Videocamera


Anbefalte innlegg

Ok' date=' ikke ekte HD med andre ord... komprimert.

 

Vanlig DV krever 14 GB pr. time med materiale. HD krever 44 GB pr. time...

 

Sjekk Panasonic NV-gs120... 3ccd og lite. Ikke så veldig dyrt heller.[/quote']

Oj;mulig vi snakker litt forbi hverandre.Med HD mente jeg Hard Disk...Ikke (antagelig?) High Definition!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok' date=' ikke ekte HD med andre ord... komprimert.

 

Vanlig DV krever 14 GB pr. time med materiale. HD krever 44 GB pr. time...

 

Sjekk Panasonic NV-gs120... 3ccd og lite. Ikke så veldig dyrt heller.[/quote']

Oj;mulig vi snakker litt forbi hverandre.Med HD mente jeg Hard Disk...Ikke (antagelig?) High Definition!

 

Vi gjorde nok det da ja, hehe :)

Når man snakker om HD innen videoverdenen er det som regel High Def. man snakker om. Du får faktisk dette formatet (om enn en smule redusert) i ganske små semiproffe kameraer nå. Bl.a. Sony og JVC. Rundt 40 lapper tenker jeg.

 

Men det blir en digresjon i den sammenhengen her... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte et billig og lite Sony DCR-HC14 i vinter til privat amatørbruk, dvs famile, ferier og fiske etc... Fikk det vel for ca. 3000,- så da kan man jo ikke akkurat forvente så god kvalitet, men lite er det, og så enkelt i bruk at selv mor kan filme barna..... laugh.png' alt=':lol:'>

 

Jeg vil gi et lite tips til de som skal kjøpe et like billig kamera som mitt, og som vil ha med kameraet på fisketur når de fisker alene; Du får kameraer med fjernkontroll slik at du kan starte opptaket når du står utvadet i posisjon på en vakende fisk. I tillegg har noen av disse fjernkontrollene microfon slik at du kan snakke inn komentarer etc mens kameraet filmer (Panasonic ++)....

 

Disse funksjonene har ikke mitt kamera, og i dag angrer jeg på at jeg ikke valgte et slikt. Kan komme godt til nytte når du står alene i elva med kameraet på stativ bak deg, klar til å bli aktivisert av en fjernkontroll når fisken er klar til å bli kastet på....

 

Sørg også for å velge et kamera som har billig tilbehør. Ekstra baterier, polaroidfilter og vidvinkellinse er kjekt å ha, men dyrere enn du tror.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Pål Andersen
Har vel nevnt det i en annen tråd' date=' men henger meg på rådet om 3ccd. Da har du en brikke for hver farge og du vil da få bedre fargegjengivelse. Panasonic har et bitte lite 3ccd kamera. Generelt koster disse noe mer.

Men hvis du bare skal ha et kamera for personlig bruk og slike ting ikke er så forbaska nøye, så søk tester på nettet.[/quote']

 

 

Henger meg på forslaget :) 3ccd, og helst 540 tv-linjer eller mer.. Polaroidfilter, og sist men ikke minst viktigst: VIDVINKEL er mer anvendelig enn zoom. Optisk zoom teller, digital zoom suger hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...