Gå til innhold

Videocamera


Anbefalte innlegg

Er det noen som har anbefalinger når det gjelder et bra lite videocamera til å ha med seg i elva....

Det må være såpass lite at det ikke blir liggende hjemme pga. av at det er irriterende stort.... ;)

Men bra skal det være!!! :twisted:

Filmer litt nå....men med et for stort camera.... og da er det ikke alltid med... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å kjöpe "polaroid" filter til videocamerat!

 

Og har du ikke polafilter så går det faktisk overraskende bra å filme gjennom et par polabriller av anstendig kvalitet. Selvfølgelig greiere med filter da.

 

Mvh

rjf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvis du finner et med 3ccd (chip) - vil du få mye bedre bilder under dårlig lys. Tror hvis du søker finner du en tilsvarende tråd om videokamera og tur her på forumet.

 

Ikke glem et godt batteri (eller helst 2). Jeg skjønner ikke hvordan L.Monsen gjorde med video batteri tvers over Canada :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Flott tema dette,jeg vurderer også å kjøpe meg et lite digitalt video kamera.

 

Kameraet må ha muligheter for polarfilter ,det må vere lite og det må vere forholdsvis billig og helst tåle en støyt.

Er det noen som har et slik eller har lest en test om et slikt kamera så sleng inn en link!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen medlemer som vet om et godt foto/video forum?

 

Dette er norges beste på foto, men det er også mye film her. Det er også en flott markedsplass for film og foto, men mest foto. Jeg har i allefall kjøpt endel brukt utstyr her igjennom tiden. Men vær opmerksom på at det er både presse utstyr og privat utstyr som er til salgs. Og presse utstyr har en tendens til og være hardt brukt!

 

Her er`n!

 

http://foto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg fant en til som er litt mer vinklet mot film! Har ikke rekt å titte på den enda men det er vel noen tips å ta med seg her også.

 

http://nva.no/

 

ps. Må få overbevist samboeren om at vi trenger videoutsyr. Video kamera går nok greit. Men tror ikke hun riktig skjønner hva jeg skal med halv proft utstyr. Men her er det alt eller ingen ting. Gidder ikke å sitte med utstyr som ikke tåler å være med på tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel nevnt det i en annen tråd, men henger meg på rådet om 3ccd. Da har du en brikke for hver farge og du vil da få bedre fargegjengivelse. Panasonic har et bitte lite 3ccd kamera. Generelt koster disse noe mer.

Men hvis du bare skal ha et kamera for personlig bruk og slike ting ikke er så forbaska nøye, så søk tester på nettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et par gode sider om foto det er: www.foto.no som tar for seg mest fotografering samt www.digit.no som tester utstyr. De er helt uavhengig og ble startet opp som en privat hjemmeside for noen år siden men vokst noe enormt.

 

Kjøpte selv en JVC GR-DX106AG i statene sist høst. Det er en liten DV kamera med stillbilde på 1,33 mp. Rekker presis til bilder på nett og bilder på 10x15 cm. Eget minnekort til stillbildene og det beste med alt er at jeg kan kopiere enkelt bilder fra videofilmen over til minnekortet. Skal teste den funksjonen til sommeren på laks som hopper i foss på vei oppover. Tenk selv og forsøke ta et slikt bilde med stillbilde. Veier kun 530 gram med batteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er tanken at man skal ha kameraet med seg i elven, eller i en ryggsekk ved elvebredde.

 

Har selv ett enkel DV kamera, med to ekstra batteri. Stativ til kameraet er også viktig. Viktig å huske på hvilke ut/inn ganger det er på kameraet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes et par gode sider om foto det er: www.foto.no som tar for seg mest fotografering samt www.digit.no som tester utstyr. De er helt uavhengig og ble startet opp som en privat hjemmeside for noen år siden men vokst noe enormt.

 

Kjøpte selv en JVC GR-DX106AG i statene sist høst. Det er en liten DV kamera med stillbilde på 1' date='33 mp. Rekker presis til bilder på nett og bilder på 10x15 cm. Eget minnekort til stillbildene og det beste med alt er at jeg kan kopiere enkelt bilder fra videofilmen over til minnekortet. Skal teste den funksjonen til sommeren på laks som hopper i foss på vei oppover. Tenk selv og forsøke ta et slikt bilde med stillbilde. Veier kun 530 gram med batteri[/quote']

 

Sony sine kameraer har samme funksjon...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips: bruk Lefdals 150% garanti for det det er verdt. SJekk hvilke kameraer de har, søk på nettet, finn billigere (det finner du alltid), print ut og ta med til butikken: Vips, du får kamera til halv pris.

 

Edit: kjøp kameraet før du vifter med dokumentasjon om billigere kamera et annet sted. Ellers sier de "Vi skal vær billigere i kjøpsøyeblikket" og gir deg produktet kun én krone billigere enn i dokumentasjonen du har med deg.

 

 

-Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

www.akamera.no har et oppeadgående fora.Jeg har sett et nytt JVC 3ccd kamera på gang.Med opptak på HD og "dv-kvalitet" er det kanskje noe å vente på?Veldig lite og nett men litt skeptisk til opptakskvalitet.18000,-nkr(dyrt?kanskje.Kjøpte et sony Dv kamera for 4-5 år siden og det kostet omtrent det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest øystein

Hva med dette?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=305718&cks=PLC

 

hadde vært flott om dere som har peiling ,hadde pekt på + og minus ved dette som et eksempel på hva vi bør se etter.

 

Når jeg fisker ,er det skjeldent fint vær ,og jeg er ute etter et kamera som jeg tør å ta med på tur, samme hvilke forrhold jeg kommer ut for.

 

Selv om et kamera med 3ccd +++ sikkert er veldig bra så er jeg ikke sikker på at jeg tør å ta med meg et kamera til 10 000 + ut i elva ;) men godt skal det selfølgelig være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...