Gå til innhold

Røye /brøding/bekkrøye???


christian-h

Anbefalte innlegg

Jeg deler flyBandit sin mening. Tror fisken på første bilde i tråden er en vanlig innlandsrøye.

 

Det er ingenting som heter kanadisk bekkerøye heller. Det heter bekkerøye og kanadarøye som Lars og noen andre her påpeker.

 

Sigve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok så heter det bekkerøye og ikke canadisk bekkerøye. Samme fisk uannsett. Det som doggnobbler prater om er canadarøye og ikke canadisk bekkerøye. Det var bekkerøye vi fikk Trond, ikke canadarøye den gang. Dette må ha vært i 1990 ,så det er en liten stund siden.

Jeg har aldri hørt om at det er satt ut canadarøye her på sørlandet.

 

Det finnes: Vanlig røye

               Bekkerøye/canadisk bekkerøye, samme fisk.

               Canadarøye

Enig?

 

Lurer på hvorfor den kalles canadisk bekkerøye når den ikke heter det. Prøv å google canadisk bekkerøye, du får noen treff ja.

 

Den på bildet er vel da artsbestemt til helt vanlig røye.

 

Ps: hvis dere ikke er enige så tar dere feil ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt ut Canadarøye flere plasser sør i landet...

Noen lever enda :-)

 

Av det jeg klarer å finne ut av så er den satt ut i Lutvann og nøklevann på østlandet og i trøndelag finnes den i flere vann.

Noen som har noe å tilføye?

 

Jeg bor i Hammerfest....

 

Trøndelag er sør i landet  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt ut Canadarøye flere plasser sør i landet...

Noen lever enda :-)

 

Av det jeg klarer å finne ut av så er den satt ut i Lutvann og nøklevann på østlandet og i trøndelag finnes den i flere vann.

Noen som har noe å tilføye?

 

Jeg bor i Hammerfest....

 

Trøndelag er sør i landet  ;D

Hehe, jeg tenkte helst i forhold til påstanden til doggnobbler.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt ut Canadarøye flere plasser sør i landet...

Noen lever enda :-)

 

Av det jeg klarer å finne ut av så er den satt ut i Lutvann og nøklevann på østlandet og i trøndelag finnes den i flere vann.

Noen som har noe å tilføye?

 

Jeg bor i Hammerfest....

 

Trøndelag er sør i landet  ;D

Hehe, jeg tenkte helst i forhold til påstanden til doggnobbler.

 

du kan si og mene hva du vil, men de fiskene vi fikk på slutten av 80 tallet var ikke vanlig bekkerøye!! har ringt en av de som var med på utsettningen av fisken i stampa, og han mente bestemt det ikke var vannlig bekkerøye, men som den stanhafitge person jeg er spurte jeg om han kunne finne noe dokumentasjon på dette, så mens han roter rundt og leter, kan godt være han ikke finner det, så da har jeg alikavell rett ;D ;D men i mellomtiden går jeg ut og henter masse stor fisk!! to be continued !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt ut Canadarøye flere plasser sør i landet...

Noen lever enda :-)

 

Av det jeg klarer å finne ut av så er den satt ut i Lutvann og nøklevann på østlandet og i trøndelag finnes den i flere vann.

Noen som har noe å tilføye?

 

Jeg bor i Hammerfest....

 

Trøndelag er sør i landet  ;D

Hehe, jeg tenkte helst i forhold til påstanden til doggnobbler.

 

du kan si og mene hva du vil, men de fiskene vi fikk på slutten av 80 tallet var ikke vanlig bekkerøye!! har ringt en av de som var med på utsettningen av fisken i stampa, og han mente bestemt det ikke var vannlig bekkerøye, men som den stanhafitge person jeg er spurte jeg om han kunne finne noe dokumentasjon på dette, så mens han roter rundt og leter, kan godt være han ikke finner det, så da har jeg alikavell rett ;D ;D men i mellomtiden går jeg ut og henter masse stor fisk!! to be continued !!!

Javel du får ha rett da. Du gir deg ikke uannsett hvor feil du en har (selv om du vet det selv)

Da slår jeg meg til ro med at det var uvanelig bekkerøye vi fisket og ikke vanlig.

Lurer på hvor Per og de fikk tak i denne uvanelige bekkerøya eller canadarøya for den saks skyld.

Eller det var slik krysning mellom røye og bekkerøye. Jeg kan ikke huske at de var så forskjeldige.

Og til slutt, slang de bare ut noe de fikk tak i ? Det tror jeg neppe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...