Gå til innhold

Scientific Angler Sharkskin


bjs

Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

sharkskin fikk vel veldig blandet motakelse......folk klaga på såre fingertupper.......personlig har jeg bare kasta med det, ikke fiska.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bruka shakskin GPX i vårsesongen, og syns det funkar veldig bra. Litt uvant med lyden når det glir i ringane men har gode kasteegenskapar og ingen forskjell å fiske med. Spent på korleis det er i kaldt vær og føre ??? ???

 

Det er da det kommer til sin rett...kalde forhold behersker sharkskin fenomenalt. Da tenker jeg måten det ligger snorrett i vannet på....beste buzzer flytelinen jeg noen gang har hatt. Rett og slett :D

 

Også andre liner kan være veldig bra....men sharkskin skal være vanskelig å slå akkurat på det punktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser spesielt av debatten som begynte 2008 at det var voldsomt med meninger om det. Jeg takker og bukker for svar. Strålende vær i Bergensområdet i dag betyr vel at jeg må ut en tur med det gamle snøret foreløpig :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharkskin er bra når det er nytt og rent, syntes jeg  :)

Men det virker å slites mistenkelig fort, og overflaten på snøret suger til seg møkk  :(

At noen har så ømtålelige fingertupper at de tar skade av coatingen syntes jeg er på grensen til tragikomisk . . .

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharkskin er bra når det er nytt og rent, syntes jeg  :)

Men det virker å slites mistenkelig fort, og overflaten på snøret suger til seg møkk  :(

At noen har så ømtålelige fingertupper at de tar skade av coatingen syntes jeg er på grensen til tragikomisk . . .

 

Lars

 

Et fluekast skal være lydløst, og ikke høres ut som om du trekker en stålwire gjennom et jernrør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sharkskin er bra når det er nytt og rent, syntes jeg  :)

Men det virker å slites mistenkelig fort, og overflaten på snøret suger til seg møkk  :(

At noen har så ømtålelige fingertupper at de tar skade av coatingen syntes jeg er på grensen til tragikomisk . . .

 

Lars

 

Et fluekast skal være lydløst, og ikke høres ut som om du trekker en stålwire gjennom et jernrør.

Langt på vei enig, men dette snøret er nok beregnet for den nye generasjonen fluefiskere, de som står med iPod-plugger i øra når de fisker  ;D

 

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...