Gå til innhold

Lyr!


Gjest Raymond

Anbefalte innlegg

  • Svar 185
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

her er en liten opplysning for de som tror at 5er kan brukes til lyr.

dette her er lise med en lyr på 1,5-2 kg på en 5er. grunnen til at hun brukte den her er at vi vet at det ikke svømmer noen mosterlyr her ;)

da trenger man ikke være nasa-forsker for å tenke seg hva en på 5kg + hadde gjort med 5ern... ;)

[attachimg=1]

[attachimg=2]

post-2543-13949882655158_thumb.jpg

post-2543-13949882655643_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Nordover på tur med dama nå i høstferien. Skal først og fremst se om jeg får tatt no bilde av moskus, men kan nok hende vi kommer oss i nerheten av havet også. Får ta med stanga å prøve litt. Kanskje vi tar en tur til Hitra eller Smøla, eller Trondheim. Vi får se. Har lyst på en lyr snart.. Flott fisk Igor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal Nordover på tur med dama nå i høstferien. Skal først og fremst se om jeg får tatt no bilde av moskus, men kan nok hende vi kommer oss i nerheten av havet også. Får ta med stanga å prøve litt. Kanskje vi tar en tur til Hitra eller Smøla, eller Trondheim. Vi får se. Har lyst på en lyr snart.. Flott fisk Igor

hvis du er i trondheim er det bare å si ifra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Skal Nordover på tur med dama nå i høstferien. Skal først og fremst se om jeg får tatt no bilde av moskus, men kan nok hende vi kommer oss i nerheten av havet også. Får ta med stanga å prøve litt. Kanskje vi tar en tur til Hitra eller Smøla, eller Trondheim. Vi får se. Har lyst på en lyr snart.. Flott fisk Igor

Skal du til Hitra, så si fra. Vet om flere hotspots der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Igor!

Får se hvor vi havner. Spørs om jeg skal dra med meg Robban og komme oppover for en litt mer seriøs session ;) Tror kanskje jeg klarte å rote med meg feil snelle og snøre skjønner du...

Takk Raymond!

Bor du på Hitra? Hørt det er noen Havørner i området. Er de lett å få se? Vært kult å få tatt noen bilder. Hvis det er mye snø på Dovre, drar vi nok mot havet ett sted. Havner vi på Hitra hører du nok fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Igor!

Får se hvor vi havner. Spørs om jeg skal dra med meg Robban og komme oppover for en litt mer seriøs session ;) Tror kanskje jeg klarte å rote med meg feil snelle og snøre skjønner du...

Takk Raymond!

Bor du på Hitra? Hørt det er noen Havørner i området. Er de lett å få se? Vært kult å få tatt noen bilder. Hvis det er mye snø på Dovre, drar vi nok mot havet ett sted. Havner vi på Hitra hører du nok fra meg ;)

robban og marius har snakket om å komme en tur i november, men ikke helt bestemt når i november. dette er hotteste måneden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Takk Raymond!

Bor du på Hitra? Hørt det er noen Havørner i området. Er de lett å få se? Vært kult å få tatt noen bilder. Hvis det er mye snø på Dovre, drar vi nok mot havet ett sted. Havner vi på Hitra hører du nok fra meg ;)

Fatter'n er derfra, så jeg har vært der en god del for å si det sånn pluss at jeg har masse slekt derfra :)

Angående havørner, så vet jeg at det var noen ved Balsnes på innsiden av Hitra, midt på øya sånn ca. Men akkurat nå aner jeg ikke, har ikke vært der på et par år dessverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igor: Mente du Nå var den beste måneden, eller i november?

Raymond: Har fisket litt ved knutsøy(?) og fått litt fisk lite lyr og har fisket ved en bru som har en sterk tidevannsstrøm hvor jeg fikk mye sei. Det er så kjent jeg er på Hitra, så gode tips er greit å få. sender deg en PM hvis jeg havner på Hitra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igor: Mente du Nå var den beste måneden, eller i november?

Raymond: Har fisket litt ved knutsøy(?) og fått litt fisk lite lyr og har fisket ved en bru som har en sterk tidevannsstrøm hvor jeg fikk mye sei. Det er så kjent jeg er på Hitra, så gode tips er greit å få. sender deg en PM hvis jeg havner på Hitra

november. har sett gjennom alle bildene og filmer og november er storfisk måneden :)

joa, har fått 3 mellom 7 og 8 kg allerede, men i november er de gjerne over 8 og ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Raymond: Har fisket litt ved knutsøy(?) og fått litt fisk lite lyr og har fisket ved en bru som har en sterk tidevannsstrøm hvor jeg fikk mye sei. Det er så kjent jeg er på Hitra, så gode tips er greit å få. sender deg en PM hvis jeg havner på Hitra

Er et par sterke tidevanns strømmer på Hitra, men tror du tenker på brua fra øya hvor tunnelen kommer opp/der hvor fergeleiet lå før? Ellers kan det være brua over til Fjellværsøya eller brua til Dolmøy? Er som sagt noen sterke strømmer rundt øya og flere steder med virkelig stor fisk. Her snakker vi potensielle norgesrekorder på flue :)

Angående at november mnd som beste tid, er jeg heller skeptisk til. Tror dette er et tilfeldig sammentreff. Blir tatt stor lyr året rundt som jeg vet, men tror heller at månen kan ha en stor innvirkning på fangsten. Vet at de 2 største lyrene som er tatt av oss, er tatt ved eller rundt fullmåne pluss at både fatter'n som er vokst opp i en fiskerbåt sammen med farfar og en gammelonkel som var yrkesfisker nevnte dette. Sats heller på fullmåne enn en bestemt mnd, tror du har større sjanse da. Høst og vinter er storlyrtid uansprett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brua over til Dolmøya var det ja. Husker det når du sa navnet. Fikk bare sei og torsk der vi da men.

Skal ikke påberope meg å vite noe som helst om Lyrfiske, men det er jo mer bevegelse i tidevannet på fullmåne, så det kan jo ha en innvirkning. Har ofte best fiske i tropene på fullmåne i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel i all beskjedenhet at jeg har kjempet med fisk som er av samme kaliber, men antagelig ikke i norge. Så Robert har booket tur alt ja... Snik ;D godt han har med Marius til å passe på seg da!

Hva er norgesrekord på lyr? Er de å få over 10 kg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Rekorden er vel rundt 12 kilo, tatt utafor Hitra om jeg husker rett. Rekorden for lyr på flue, er litt over 9kg igjen. Så den er det stor mulighet for å slå, værre med den andre ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vel i all beskjedenhet at jeg har kjempet med fisk som er av samme kaliber, men antagelig ikke i norge. Så Robert har booket tur alt ja... Snik ;D godt han har med Marius til å passe på seg da!

Hva er norgesrekord på lyr? Er de å få over 10 kg?

hehehehe, robban er tidlig ute ahn ;D han og marius er jo som to små jenter, fniser hele natta ;D ;D

norgesrekord er 9,2 kg. vel egentlig er den 9,4kg tatt av meg, men slik går det når man velger å slippe storfisken, da får man ikke godkjent ting ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

×
×
  • Opprett ny...