Gå til innhold

Vadejakke?


gs

Anbefalte innlegg

Vurderer og kjøpe meg en vadejakke men er det egentlig noe vits med en sånn type jakke?

Har lyst på simms g3/g4, hva er egentlig forskjellen på disse to?

Har også sett på den nye vadejakka til loop (blå med striper), noen erfaringer?

De jakkene som er nevnt er fra 3000 kr og oppover, dyrt men forsvarlig visst jakka blir brukt :).

Noen argumenter for og imot? :). ( Regner med det  :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vadejakke er i utgangspunktet ei allværsjakke med fiskerelaterte løysingar. Store gode lommer, og oppheng til småtteri. :) Kan absolutt bruke andre typer jakke til fiske, og du kan bruke vadejakka di på skitur feks.

Smak og behag!!  Simms eller ikkje? Berre den er vasstett, gjev god rørsle og er funksjonell ellers så er det nok eiga meining som tel mest. Eg for min del er storfornøgd med Patagonia sine jakker.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vadejakke til SØ fiske, og da funker min G3 jakke bra, siden jeg har alt i lommene.

Med vest på kroppen blir den altfor klumpete med de tykke lommene. Så for innlandsfiske må det være noe som er mye "renere" og også lettere. En jakke som er lett nok til å hive i baklomma på vesten og stødig nok til å motstå de verste regnskyllene. Og den MÅ puste godt!

Da er  det vanskelig å komme utenom Gt Paclite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer og kjøpe meg en vadejakke men er det egentlig noe vits med en sånn type jakke?

 

 

Jeg har en vadejakke som jeg ikke bruker, den har hengt på boden i noen år. jeg velger heller å bruke gode Goretex skalljakker, og førstevalget mitt er Arctery`x Alpha SV, som jeg har et par stykker av. Dette er kvalitetsjakker som egentlig er beregnet for klatrere, slik at sømmer og design tar hensyn til at man skal bevege armer.  Jeg savner definitivt ikke vadejakke, Alphaen fungerer om man dypvader eller vandrer på vidda.

 

http://www.arcteryx.com/Product.aspx?Mens/Jackets-Vests/Alpha-SV-Jacket

 

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

evt kjøpe den kortere versjonen arcteryx ''beta ar'', lagd i GT pro-shell, veier ca 550g og koster 1000kr mindre. eneste som mangler kontra dedikerte vadejakker, er vannlås ved håndleddene.

Beta AR er definitivt også en svært god jakke, kona har 2 stk av disse. som vinagunner skriver er de litt kortere, enda bedre dersom du skal ha på klatresele ( kan vel være vanskelig å kombinere med vading, men man vet jo aldri  ;D)

Morten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oliver

Jeg bruker SIMMS Classic guide jakke, som jeg mener er et meget godt alternativ. Synest det blir for mange glidlåser og dritt på de ande. Har også en SIMMS Packlite som brukes MYE. Denne er ekstremt pakkevennlig og veier ingenting. Packlite ville jeg ikke hatt som eneste vadejakke, men er flott som tilleggsjakke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har også sett på den nye vadejakka til loop (blå med striper), noen erfaringer?

Svart med striper   8)

 

EDIT: For at man skal kunne stå usynlig i skyggen av et tre, med sheriffblikk og speide på vakende storfisk  ;D

 

 

 

har ikk du fått deg en slik "moderne og moteriktig" jakke andré? ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har også sett på den nye vadejakka til loop (blå med striper), noen erfaringer?

Svart med striper   8)

 

EDIT: For at man skal kunne stå usynlig i skyggen av et tre, med sheriffblikk og speide på vakende storfisk  ;D

 

 

 

har ikk du fått deg en slik "moderne og moteriktig" jakke andré? ;D

 

For ikke å glemme ny snowboard cap! Yo!  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...