Gå til innhold

Kola 2009


Ruffen

Anbefalte innlegg

Er ikke så lenge til de første reiser opp nå. Er det mange fra forumet som skal opp i år?

Blir ikke noe i år for min del. Skal opp til neste år, blir finnmark i år.

Dere som reiser opp, reiser dere opp vært år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,jepp :) Nærmer seg nå. Drar lør 20 juni. Gleder meg sykt mye. Men begynner å få litt panikk da jeg så over flueboksene så var det noen hull som måtte fylles. Har bundet nærmer 30 Renafluer nå på et par kvelder :P Så nå må jeg gyve løs på døgnflueboksen.

 

Jeg prøver og få til å reise hvert 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal opp sammen med Jan Erik 20. juni. Begynner å glede meg mer enn en liten unge. Værmeldinga ser lovende ut og de første rapportene fra laksefiskerne tyder på at våren er mye tidligere ute enn i fjor :-)

 

Klekk klekk!

PS: Hvis noen har lyst til å være med kan vi få til det til en hyggelig pris, siden vi har et depositum stående fra en stakkar som kansellerte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I normalår er klekkingene godt i gang fra 20. juni. Vassdragene ligger under 200 moh for det meste, og nesten ingen deler av nedbørsfeltet er over 400 moh med det aller meste 250-300 moh. Da sier det seg selv at ting går veldig fort når det først går i gang. I tillegg er vannene veldig grunne. Vi gir rapport, men jeg er ganske sikker på at det blir klekk. De to foregående årene kom våren veldig seint, og da var også enkelte klekkinger i gang. Dessverre var vannstanden så høy at ørreten ikke titta opp før i uke 27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...

Vi reiser opp på tundraen den 15 august (uke 34). Dette er den nest siste uka slike turer går i regi av Kharlovka Company mener jeg. Skal til Dream Pool i Kharlovka og Second Knee i Litza.

 

Noen som har erfaringer fra Kola "sent" i sesongen?  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...