Gå til innhold

Wow!! BIIx #3 8'6


Anbefalte innlegg

Bare må dele dette, vet jeg kanskje ikke burde...men, men :D

 

I forgårs fikk jeg nytt tilskudd til min stanggarasje...en myggstang som skulle være litt vassere enn min allerede myke og delikate BIIt #3 8'.

 

Har søkt opp og ned på Winston forum for å mulig finne ut om det var noe der som dekket mine behov enda bedre. Til vann og elv.

I elv benytter jeg stort sett så "kort" stang hvor det er masse trær og vegetasjon generelt.

Nymfe og tørt, jeg liker relativt rask, men flex nok til ikke å streve med lange fortommer og lite line ute av toppen.

BIIt (' er liksom bare kosestang, men for myk og unøyaktig til skikkelig nymfefiske.

 

Har tidligere likt godt SS Evo2 #3 8'6 fordi den hadde mye av det jeg savnet...crispy...men jeg ville ha enda mer delikatesse/finesse....for ikke å snakke om letthet og feel.

 

The Fish God tenkte nok på Boron når han skulle lage den perfekte #3 stang...allrounderen som samtidig på sitt silkemyke vis aldri lar eieren bekymre seg over fortomsbrudd.

Og den kaster, kaster langt og raskt. En underlig opplevelse egentlig....

Ja, jeg vet at mange såkalte #3 stenger på markedet kaster langt.

Å kombinere disse egenskapene har The Fish God gjort i "min" BIIx #3 8'6 :) :) :)

 

Jeg fikk fisket den inn igår...på småfisk, meget artig. Koste meg skikkelig med den og lange kast på vakende fisk...brukte da en Guideline Highwater line i #3....fungerer meget bedre enn den andre #3 linen jeg også brukte litt...kamofargede Rio ST....Idag matchet jeg stangen med High Water linen...og en tørrflue på 6x fortom.

 

Dro langt ut i havgapet etter sigende godt regnbuevann...ingen tegn til liv.

Kunne ikke dy meg, lot småbris gjøre jobben for meg...og fisk som tok kan du se på bildet :D

Rett over kilo..

 

Jeg fisket med min BIIt #5 9' og nye line etterpå...Skulle prøve Wulff TT Joan edition :o

Føler meg nesten litt flau over å ha haust opp mange andre liner denne vinteren.

Dette er enda et tilskudd...passet meg faktisk mer godt enn jeg trodde da jeg for første gang prævde den i oktober ifjor...jeg hadde nærmest avskrevet denne linen...bra jeg kom på bdre tanker ;D ;D

En ordinær Wulff TT med litt bedre overgang til runningline...kan enkelt ha mye overheng.

Fy flate...endelig vannkaster jeg som en gud, og overhodet intet problem.

Få nesten en følelse av en "snill og rolig" 40+ Fast intermediate line...som sagt bare med enda bedre overgang til runningline.

Fisket 2 fluer i brisen...lang fortom og ytterst en tyngre flue for å få ned opphengeren som skulle fange fisk. Skikkelig "Pål Andersen godbiter"....det smalt så voldsomt på opphenger, at både fisk pog jeg hoppet høyt til værs når ca 1.5 bare deiset av...røk tvert etter første lange utras og påfølgende luftsprang. Fy så kul regnbue kan være...de med rette spor og uten skader :)

Mistet enda en på "hanget"...den slapp bare.

Dumme meg fisket med 5x fortom >:(

 

Men #3 og 6x med tørt funket flott ;)

 

Så Obs, obs folkens for de av dere som leiter etter en førsteklasse #3 stang, med høyere prispunkt.

Ikke så ille som mange andre "high end" produkter, husk norsk pris på Winston er "ca nesten bare litt over" USA pris.

I Usa har de samme pris hele gjengen, men mer for de øvrige "Made in Uniten" stengene så snart de kommer over atlanteren....

MEN: man handler ikke Winston pga økonomi...det er av helt andre årsaker...fiskemessige ;) ;) ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he Igor, hun vet nok ingen ting om dette ;D ;D ;D ;D ;D

 

Det er helt rett ;D ;D ;D

Og hun er ikke min kone...en jeg deler barn med....at jeg har et par "Ms Green sticks" på si trenger hun aldri vite noe om....men hun mistenker nok, og er ikke glad for mine elskovsstunder med stengene...

Hun sier ungene må få se litt sunnhetstegn snart...ta fisk med hjem for å spise....ja, ja alt til sin tid ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott at du deler med deg Stig  :) :). Prøvde jo din Winston BIIt #5 9' stang i helga og ble overraska. Trodde den var for myk for meg, men der tok jeg feil. Litt mykere enn Winston LT #5 8,9' og dermed litt mere feeling. Merkelig, etterhvert liker jeg det litt "blaude" bedre og bedre. Kan hende det er fordi resten av kroppen blir stivere og stivere  ;D ;D

Du får ta deg en tur over hit igjen med nyervervelsen så vi får prøvd vi også  :D :D.

Det regnbue ørret fiske ditt må bare være fryktelig fælt, i alle fall for småbarnsfedre med genetisk medfødd aktivt fiskegen. Snakk om å pine seg selv  ;D ;D.

 

..og den fiskeren som ikke har en liten gjemmekrok i garasjen har jeg ikke møtt enda... ;D ;D

 

bjorni

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med ny gostang Stig.

God at du støtter opp om pinneproduksjonen i disse finanstider ;D

 

Gisle

 

 

Finansrapportene sier at vi visstnok grunnet ekstrem lav rente, har bedre økonomi iår enn i fjor....jeg må jo lytte til fagfolk...selv har jeg ikke peiling ;D

Deilig stang, Gisle

 

Claus, jeg vet ikke om målinger...men en ting kan je si: dette er en # 3 stang i sin helhet...både topp og bunn ;D. men ikke veldig myk og slafsete....meget spenstig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Stig og grattis! Moro når man finner godstanga  :)

Du skriver så entusiastisk bra at man nesten bare må bli glad  :)

Fortsett sånn  :)

 

He-he...ja, nå har jeg hatt et par meget entusiastiske dager, Andrè...er så kjekt når man møter blikket til jenta, og bare vet at dette er en livspartner :)

Søtt, rett og slett :)

 

Nei, Bo, de der grønne er meget mange av...men føler å ha god oversikt over mine foretrukne "innertiere" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting til med disse yndige grønne. De er veldig fertile!!

 

Jeg begynte med en liten for 3 år siden, og nå er det plutselig 4 i skapet;D

 

Skulle ikke undre meg om det ble enda fler...

 

 

Thight lines

 

BC

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Det er akkurat slik det er Blue Charm....man må bare ha flere om man først har begynt, vanskelig å la være.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...