Gå til innhold

Bellyboat


Flyfisher X

Anbefalte innlegg

Det jeg mener er viktigst er å kjøpe en hvor du sitter høyt. Den bør ha et oppblåsbart sete. Jeg ville også ha kjøpt en med 2 pontonger fremfor u/v-boat! Er også en fordel om den har 2 luftkammer i hver pontong.

Det finnes mange slike på markedet i dag. Den billigste er vel Guide Line drifter som du kan få fra 15-1600,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuideLine sin Drifter har vel aldri kostet 1.500-1.600 kroner (?) men jeg ville ha sittet på gjerdet litt til. Selv om den villedende prisen på denne vil stige for året, vet jeg at både Jarle&Bjørnar fluefiske kommer med et bra tilbud på hoftesjark og at Gero kommer til å selge Drifter'n til samme pris som i fjor (!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GuideLine sin Drifter har vel aldri kostet 1.500-1.600 kroner (?) men jeg ville ha sittet på gjerdet litt til. Selv om den villedende prisen på denne vil stige for året' date=' vet jeg at både Jarle&Bjørnar fluefiske kommer med et bra tilbud på hoftesjark og at Gero kommer til å selge Drifter'n til samme pris som i fjor (!)[/quote']

 

Ble nok solgt for under det i høst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes det er på tide å utvide horisonten. Jeg har planer om å kjøpe meg bellyboat! Er det noen her som kan anbefale en god bellyboat? Og hva jeg må ut med for den? :?:

 

Hvis du leser siste "Alt om fiske" på side 49, så ser du at Gero har en tilbudspakke til kr. 2999,-. I pakken er det en V-formet flytering, svømmeføtter, pumpe, og en storspolet fluesnelle av merket Hasselgrove. Kjenner ikke snella, men den ser faktisk ganske ok ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei käre fiske venner. Dere som bruker flytering ofte burde pröve ponton-

båt i stede. er klar over at di koster skjorta i norge men hvis dere besöker

en side som heter cabelas så vil dere finne pontonbåt helt ned i 1800 kroner med frakt, moms og toll. Har sell bestillt en sån og er meget fornöjd. Den har utroli mange fordeler. tex du slipper å bli kald i räva, du kan bruke både fötter og årer, sitter höyt, kan ta med deg mye mer pikk og pakk og du kan også ha en el motor på. Helt rått. Rekomenderer det på det höyeste. Så gå in på www.cabelas.com og kjöp dere en. Jeg lover dere vil ikke angre. Mvh BKG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei käre fiske venner. Dere som bruker flytering ofte burde pröve ponton-

båt i stede.

 

Ponton-båt har sine fordeler, spesielt i veldig store vann, elver eller i sjøen. I små og middels store skogsvann derimot blir det nok litt "overkill" med slike store farkoster synes jeg, spesielt dersom man ikke har bilveg frem til vannet og må bære bellyen et godt stykke, men det er nå meg.... ;)

 

Det ultimate er vel å ha begge deler. Hvert til sitt bruk... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
hei hei käre fiske venner. Dere som bruker flytering ofte burde pröve ponton-

båt i stede.

 

Ponton-båt har sine fordeler' date=' spesielt i veldig store vann, elver eller i sjøen. I små og middels store skogsvann derimot blir det nok litt "overkill" med slike store farkoster synes jeg, spesielt dersom man ikke har bilveg frem til vannet og må bære bellyen et godt stykke, men det er nå meg.... ;)

 

Det ultimate er vel å ha begge deler. Hvert til sitt bruk... :D[/quote']

 

Exactomundo!! :)

Derfor har jeg bestilt en Togiak bellybåt samt en Colorado pontongbåt. Begge produseres av Classic Accessories, de som sponser Trout Unlimited. Men jeg har ikke sagt noe til kona ennå... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...