Gå til innhold

SANDALER!!


Random

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Gjest storfemti

Problemet med skoa til staffan, var at de var litt glatte. Skulle kline på litt Aquasure blandet med aluminiumsspon han skulle skaffe til en kompis oppi nord. Ellers var de skoa genial, sjokkoransje ;D

 

Sjekk sparkjøp Demir, de har noen vandresko til 199kr som er bør funke bra til formålet ditt. Har de selv, er meget lette og solide :)

 

M_360589.jpg

 

http://www.sparkjop.no/Sparkjop/Products/cat_16/PID-360589(SparBase).aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Er ikke hull i neoprenesokkene en mulig konsekvens ved bruk av sandaler i stedet for skikkelige vadesko? Også jeg som trodde vadesko blir laget slik de blir av praktiske grunner da gitt. Sikkert ikke slik for alle, men for meg virker sandaler og neoprenesokkene på vaderne som en nærmest idiotisk kombinasjon. Man inviterer jo ganske enkelt naturen til å lage hull når som helst. En kvist eller stein eller hva som helst finner svært liten motstand da neoprene ikke er det mest motstandsdyktige materialet mot skarpe gjenstander. Dessuten er i alle fall tærne mine rimelig lite glade i å bli smelt inn mot store steiner. For det ville de garrantert blitt mange ganger med så glatte såler og en såpass gammel mann med så dårlig balanse som meg.

 

Med andre ord: Det skal jaggu være spesielle forhold dersom jeg trekker på meg sandaler for å vade. I alle fall dersom jeg i tillegg har på meg en dyr vadebukse.

 

Det kommer vel derfor an på hvor man vader og hvor pysete tær man har. Femundstraktene er neppe optimale forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Tror vel for min egen del at det er lettere å finne vadesko i str. 46 enn sandaler i 48. I det hele tatt så er det nok et mindre problem med vadesko. Bortsett fra vekt og plass i sekken selvfølgelig. Likevel ville nok jeg foretrekke mer vekt fremfor risikoen for å slå meg halvt ihjel eller tråkke over med en sandal som er glattere enn glattest og uten ankelstøtte hvis jeg har gått langt unna allfarvei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Demir, tenkte du rett og slett på å vade kun i sandalene (uten vadebukse)?

 

Til sommerfiske og småvading uten vadere bruker jeg et par TEVA sandaler med gummitupp som jeg kjøpte på XXL. Disse har fungert fint til dette bruket for meg og gummituppen beskytter tærne fint(om det var det du tenkte på da  :))

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

det er nevnt faren for hull i vadersokken. jeg har hatt vadere strømpemodell siden -95.......har aldri hatt vadesko og det er ikke det vaderene har fått hull......skoa på europris er deverre litt små......de hadde vært perfekte til til vadinga i Barduelva som har stort sett grusbunn......

 

Spotek er favorittvadesandalene mine......

[attachimg=1]

 

post-0-13949866254767_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, se her ja :) mange gode tips. skal kjøpe meg ett par snart.

 

Jeg måtte forresten avbryte femundsturen da vi nådde røvolltjønna. Blåste ca 13 ms(natta) rundt 9ms på dagen, og regnet pisket ned uten stopp i 2-3 dager. På natta var det 0-4 grader + sterk nordavind..bikkja frøys og skalv. Måtte til slutt dytte han under soveposen sammen med meg :) Noe jeg aldri kunne forestille meg på forhånd..

 

PS: Norges kaldeste sted eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Oi, se her ja :) mange gode tips. skal kjøpe meg ett par snart.

 

Jeg måtte forresten avbryte femundsturen da vi nådde røvolltjønna. Blåste ca 13 ms(natta) rundt 9ms på dagen, og regnet pisket ned uten stopp i 2-3 dager. På natta var det 0-4 grader + sterk nordavind..bikkja frøys og skalv. Måtte til slutt dytte han under soveposen sammen med meg :) Noe jeg aldri kunne forestille meg på forhånd..

 

PS: Norges kaldeste sted eller?

 

dtoppet du ikke i Rena på vei hjem ??? ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble det noe fisk da? Eller nyttet det ikke?

 

Det nyttet ikke å prøve engang nei. Kompisen prøvde med sluk, og like håpløst var det også.

 

Jeg tenkte på det staffan, men så ble det rett hjem istedenfor. angrer på det nå. Mulig jeg tar en tur veldig snart. hatt bra fiske i Rena i regnet eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...