Gå til innhold

Fiske i Røros traktene


Hans'ern

Anbefalte innlegg

Skal tilbringe noen uker i sommer i Røros traktene - nærmere bestemt i Os. Ser av kartet at det finnes flere muligheter for spennende tørrfluefiske her oppe - man har selvfølgelig Glomma rett utenfor døra, men det ser også ut til å være flere spennende små-elver i området også.

 

Hvordan er fisket i elver som Håelva, ritterelva, Vangrøfta, Nøra og selvfølgelig Glomma. Vet også at det er mye harr/sik i området - finnes det f.eks elver hvor ørreten dominerer - heller strekninger som er bedre for ørret.

 

Tips tas i mot med takk :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei hei hansern jeg har värt i os 4 år på rad nå eller nermere bestemt tufsingdal. det er mange fine små elver nedover mot tufsingdal og narbuvold, men örret dominert kan jeg ikke si det er, jeg får for det meste harr. hvis du tar en tur litt lenger en tufsingdal nedover vil si så har du jo isterfossen å der er det mye fin örret. må bare si at harr fiske er utroli bra i elva fra narsjöen og ned til os. det burde du pröve. håper vandstanden blir fin i år. kan ikke si den har värt så flott di 2 sisste åra men fisk får man. når har du tenkt deg opp, jeg ska dit i sommer jeg å som vanli.mvh björn kristian gjerdrum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hans`ern.

 

Jeg bor på Letestrand i Os 3uger hvert år, siden 1997. der jeg fisker mest er i de mindre elve til Glomma. Nøra og vangrøfta er fine, håelva syd om Røros, har jeg kun fisket på et par gange, men den er meget fin, prøv håelva ved at køre ind ved Stadoil når du kommer fra Os.

 

Hilsen Loke

 

PS: her bor jeg hvert år > www.letestrand.com denne hjemmeside er lavet af mit barnebarn på 13 år. (ja man er født for tidligt) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tigern.

 

Ja det er den hengebro 1,5 km. nedstrøms vangrøftabroen, du kan godt bugge dig ind der, det er hos søde mennesker, og du får 90 m2 for 400 kr pr. døgn, bare det at side ved glommas bred og spise morgen mad, med blødkogte æg og en Dr. Nielsen dram, det er livet.

 

Hilsen Loke

post-0-13949845355399_thumb.jpg

post-0-13949845355768_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, oj, Loke........

Dette er livet ja.

Noe finere sted å bo, kan jeg ikke tenke meg.

Og med alle de mulighetene i næheten.

Jeg skal sjekke med noen kamerater, om de er intereserte.

Håper på en tur hit til sommeren.

Er mest vant til å ligge i telt oppe i nasjonalparken, jeg.

Men dette frister................

Har leid hytter av Leif og Unni på Hummelfjell for mange år siden.

Fisket en del mellom Os sentrum og Kvennan Camping.

Var å kikka litt på Vanngrøfta, Nøra og Veslenøra den gangen....

Fine elver, men ikke kjent der.

Mulig våre stier krysses til sommeren.

Tommy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tigern.

 

Ja det kunne være hyggeligt at mødes på Os til sommer. De 3 første år jeg fiskede i Os, borde vi også hos Leif og Unni de er nogle søde mennesker. Men tænk hvad man får ekstra for en mere pris på ca. 25 kr. en hytte på 12 m2 eller 100 m2 . jeg er i Os 2 gange i år, første gang 10-12 juni og næste gang 14.08 – 06.09.

 

Hilsen Knud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tigern.

 

Ja det kunne være hyggeligt at mødes på Os til sommer. De 3 første år jeg fiskede i Os' date=' borde vi også hos Leif og Unni de er nogle søde mennesker. Men tænk hvad man får ekstra for en mere pris på ca. 25 kr. en hytte på 12 m2 eller 100 m2 . jeg er i Os 2 gange i år, første gang 10-12 juni og næste gang 14.08 – 06.09.

 

Hilsen Knud.[/quote']

 

Hm..

Jeg lurer på om det var deg jeg så i Os i midten av Juli i fjor. Lignet, men så tenkte jeg at tidspunktet måtte være helt feil. Så jeg turte ikke si hei :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..

Jeg lurer på om det var deg jeg så i Os i midten av Juli i fjor. Lignet' date=' men så tenkte jeg at tidspunktet måtte være helt feil. Så jeg turte ikke si hei :oops:[/quote']

 

Hei Tore.

 

Jo, jeg var der i fra den 15 juli til 6. august. Og jeg syntes det er kedeligt hvis vi var samme sted uden at vi fik hilst på hinanden. :cry:

I år er jeg der fra 9. juni-12. Juni og igen fra den 14. august – 6. sept. Jeg vedlægger et foto, det er ikke godt, men det ligner. Så du kan sige hei hvis der står en dansker med hans Balkan Porsche (Skoda med fffd mærke på) laugh.png' alt=':lol:'>

 

Hilsen Knud/Loke

post-0-13949845363139_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Var det dere som lå i lavo ved elva i år eller tmags. Jeg satt høyt oppi skråninga i den ene svingen i "goelva" å så på en med sånn hatt som kasta på en fisk jeg kunne se helt klart i hvertfall. :P

 

Nei, var nok ikke meg det. Fikk sneket til meg 2 dager i 'goelva'. Landet bl.a. en på 1,2 på tørt. En fisk som forøvrig reddet hele Norge-sesongen for meg i fjor. Tragisk få fiskedager...

Lurer på om det blir mer eller mindre press i den elva i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja spørs, fikk i hvertfall gjennomgå hele jordårs sesongen, men flaks at mange folk ikke fant fram til gostrekka. Men fordelen med å ha den elva i nærheten er at de andre elvene rundt som er omtrent like gode elver blir glemt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Var det dere som lå i lavo ved elva i år eller tmags. Jeg satt høyt oppi skråninga i den ene svingen i "goelva" å så på en med sånn hatt som kasta på en fisk jeg kunne se helt klart i hvertfall. :P

 

He he hvorfor skriver dere ikke navnet på "Go elva" da, alle vet jo hvor det er alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Var det dere som lå i lavo ved elva i år eller tmags. Jeg satt høyt oppi skråninga i den ene svingen i "goelva" å så på en med sånn hatt som kasta på en fisk jeg kunne se helt klart i hvertfall. :P

 

He he hvorfor skriver dere ikke navnet på "Go elva" da' date=' alle vet jo hvor det er alikevel :)[/quote']

 

Så fint, da slipper vi å si det da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Var det dere som lå i lavo ved elva i år eller tmags. Jeg satt høyt oppi skråninga i den ene svingen i "goelva" å så på en med sånn hatt som kasta på en fisk jeg kunne se helt klart i hvertfall. :P

 

He he hvorfor skriver dere ikke navnet på "Go elva" da' date=' alle vet jo hvor det er alikevel :)[/quote']

 

Så fint, da slipper vi å si det da ;)

 

Ja ikke sant ........ :

Kanskje det er noen få som ikke vet hvor det er da :)

Men fint for oss andre som får god plass andre steder i de traktene, og resten av landet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er gode muligheter i området Røros - Os, gleder meg til å komme oppover i juni. laugh.png' alt=':lol:'>

 

Hva slags klekkinger kan man forvente fra midt i juni - generelt i området. (uten at dere røper navnet på "renna" deres)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Var det dere som lå i lavo ved elva i år eller tmags. Jeg satt høyt oppi skråninga i den ene svingen i "goelva" å så på en med sånn hatt som kasta på en fisk jeg kunne se helt klart i hvertfall. :P

 

He he hvorfor skriver dere ikke navnet på "Go elva" da' date=' alle vet jo hvor det er alikevel :)[/quote']

 

Så fint, da slipper vi å si det da ;)

 

Ja ikke sant ........ :

Kanskje det er noen få som ikke vet hvor det er da :)

Men fint for oss andre som får god plass andre steder i de traktene, og resten av landet :)

 

Hehe. Mange som vet hvilke elv det er, men er faktisk en del som har vært å fiska i elva en uke uten å finne de "deiligste kilometrene" etter min mening. hehe. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Robert R
Jeg satt høyt oppi skråninga i den ene svingen i "goelva" å så på en med sånn hatt som kasta på en fisk jeg kunne se helt klart i hvertfall

 

Kan huske det jeg også og den fisken var stor den.

 

Han satt noen hundre meter til høyre fra dette bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...