Gå til innhold

Nordmøre


MOTFR

Anbefalte innlegg

Var en tur etter jobb på onsdag til en av nordmøres mange smålakselver. Brukte 4'er stanga siden de fleste hadde tatt smålaks mellom 1 og 2 kg (fikk selv en på 3 kg for 2 uker siden på 6'er stanga i samme elv). Fikk først en på 1 kg som var mye morro på lett utstyr. Men da mørket begynte å senke seg så dro det på noe større. Da den hoppa rett etter den tok så tippa jeg at den var samme størrelse som 3 kilosen..... Det tok 15-20 min før kompisen kunne taile en fantastisk laks på 4,1 kg!! Utrolig spennende på 4'er stang.... trolig min største fluefiskeopplevelse. Laksen gikk opp stryket til neste høl før den slapp seg ned igjen..... legger ved bildet av fisken.... gliser vel mye men det gjør jeg enda....  ;D ;D ;D

 

[attachimg=1]

post-8-13949866993299_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor....... kan legge inn det på tirsdag...   :D Det er mange flotte småelver på Nordmøre.

 

Gliset kommer av ekstrem glede over en fantastisk kamp med en vakker fisk.....

 

Venter i spenning!

Battenfjordselva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja Kalle og yardbird....

 

Elva er Storelva. Fantastisk fin elv for fiske med lett utstyr. Gleder meg til neste sesong allerede. Fikk bare fire dager i denne elva i år men kjempefornøyd med resultatet. 4,1 3,0 og 1,0 pluss at jeg mista et par stykker. I tillegg så har jeg fått mange fine brunørreter opp til 43 cm. Nå er fokuset på åpninga av sjøørretfisket 1. november på Smøla. Må fylle opp flueboksene igjen så er man klar  8)

 

Legger ved bildet av ørreten på 43 cm som ble bonusfisken på åpninga når laksen sviktet......

 

 

 

[attachimg=1]

post-8-13949867042388_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det er en del som bør være meget forsiktig der ute... Vel - deg er jeg ikke redd for Kalle,kjenner deg for godt til det. Men Snorre for eksempel med sin første laks osv... Har vært i ingenmannsland selv jeg og klart å rive meg ut.

 

Plutselig står dere der med 100000 kroners hobby som varer kun i tre måneder og diskuterer hvorfor laksen ikke biter, vannstanden er feil, for varmt, for kaldt, for mye vind, feil farge på elva, synk1,synk2,synk3,synk4,synk5, finner, motfiske, bevgelig fiske, nedstrømsfiske...blablabla.

 

;);D;);D8):P;D ;D ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg det er en del som bør være meget forsiktig der ute... Vel - deg er jeg ikke redd for Kalle,kjenner deg for godt til det. Men Snorre for eksempel med sin første laks osv... Har vært i ingenmannsland selv jeg og klart å rive meg ut.

 

Plutselig står dere der med 100000 kroners hobby som varer kun i tre måneder og diskuterer hvorfor laksen ikke biter, vannstanden er feil, for varmt, for kaldt, for mye vind, feil farge på elva, synk1,synk2,synk3,synk4,synk5, finner, motfiske, bevgelig fiske, nedstrømsfiske...blablabla.

 

;);D;);D8):P;D ;D ;D ;D

;D ;D ;D ;D tilbake til laksehelvete skal jeg aldri  ;D ;D ;D ;D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks er bifangst for meg også yardbird. Det er ørret som jeg bruker mest tid på, men setter av noen dager til laksen også. Skulle prøve ut ei nordmørselv i sommer (ikke lakseførende) men tiden strakk ikke til...... Har hørt om 3 kilos på sluk om høsten.....  :P Får rydde plass i kalenderen neste år  8) Fokus nå er å få ei helg på Smøla i november (uten for mye vind).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laks er bifangst for meg også yardbird. Det er ørret som jeg bruker mest tid på, men setter av noen dager til laksen også. Skulle prøve ut ei nordmørselv i sommer (ikke lakseførende) men tiden strakk ikke til...... Har hørt om 3 kilos på sluk om høsten.....  :P Får rydde plass i kalenderen neste år  8) Fokus nå er å få ei helg på Smøla i november (uten for mye vind).

 

Om du ikke får tid kan jeg godt ta på meg å sjekke ut den elva der for deg jeg :rolleyes:;D;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

til info

 

akkurat tilbake fra en ukes tur i "min" elv på nordmøre, og det var såpass lite vann at jeg ikke hadde samvittighet til å gyve løs på de få som sto hist og pist, men natt til lørdag kom regnet, så jeg regner med at det har blitt litt mer fres i ørretfiske nå...

 

Det som reddet meg ble et veldig morsomt fiske med flue i sjøen etter sjø-ørret og alle andre mulige arter...blir bare litt lam i armen av å måtte dra inn flua så fort hele tiden ;D

 

Noen her som har vet om fiske muligheter i roms/nordmøre i de neste 6 månedene..? Jeg er som Ole Brum, ja takk alt sammen ;D

 

Thight lines

 

Knut

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...