Gå til innhold

SW stang, Winston BIIMX serien


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

Gjør som noen av oss andre,test en klasse ned,det har The Stig gjort med stor fornøyelse også. ;)

40+ bør forøvrig helst være minst en klasse lettere.

Willy

Takk for svar Willy  :)

Var inne på den tanken når jeg testet Highwater, men Presentation syns jeg funket bra i klasse 4.. Men trenger et snøre med lengre klump, og da er det kanskje gunstig å gå ned en klasse ja..

Noen som har erfaring med Highwater i klasse 3 på denne stangen (BIIX 9' #4)??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Takk for svar Stig :)

Da skal jeg teste ut Highwater #4 litt mer :) Var veldig mye vind når jeg testet, men virket som det var lett å holde mye snøre i luften og presenterte bra! GL presentation funket veldig bra på kortere kast (som det er tiltenkt)

Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det mange som har grønne stenger ja ;)

Akkurat fått meg BIIX 9' #4 og testet med GL Presentation #4, Highwater #4.. Har også et Rio Selective trout #4 som skal testes.. Funker greit med de snørene jeg har testet, men ingen aha opplevelse..

Noen som har noen tips?

Petter

Eide denne stanga en gang ii tiden, og som Stig sier er den ikke enkel å ha med å gjøre til all slags fiske. I mine hender funket den best med Carron Jetstream WF4. Prøvde andre snører som for meg virket "vinglete"(?) på denne stanga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har naturlig nok prøvd å få fiske med min nye BIIx #8 9' så mye som mulig etter den kom til meg, samt en del mennesker har fått prøvd den :)

Det resulterte i at 6 stk umiddelbart satt opp "ønske" om å få den...butikken hadde ikke mer enn den ene jeg fikk først. Nå skal flere bli lykkelige om et par uker ;)

Jeg har fått sjøørret, bare liten sak...makrell og lyr har også testet litt flex i stangen.

Og hvilken moro faktor det er med selv mindre fisk som tar.

Stangen er flott å kaste motvindskast med...det er som C.R skrev innpå her; stangen kaster så lett med lite kraftbruk, bare å la stangen gjøre jobben.

Nå er de fleste stenger slik, at jo mondre man stresser, jo bedre går det som regel.

Likevel er #7 og #8 stenger ofte så pass annerledes enn lette følsomme ørretstenger, og det er her jeg digger min nye stang, er egentlig bare å tenke "lett" klasse..føles ikke tøft på håndledd, trenger ikke kaste spesielt "hard og markant" stopp.

Anbefales den fortsatt av meg etter litt synkelinekasting og store tyngre fluer; Ja, om mulig enda mer :D :D

Spesielt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har naturlig nok prøvd å få fiske med min nye BIIx #8 9' så mye som mulig etter den kom til meg, samt en del mennesker har fått prøvd den :)

Det resulterte i at 6 stk umiddelbart satt opp "ønske" om å få den...butikken hadde ikke mer enn den ene jeg fikk først. Nå skal flere bli lykkelige om et par uker ;)

....og gjett om jeg gleder meg til den kommer SVN!!!  ;D

Dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi gleder oss til b2x #8 9" kommer :D d blir rått :D ingen fisk i sjøen som er trygg lengre :D

Men idag testet jeg ut lillebroren til denne stangen (b2x #6 9") med Ridge 40+ #6 synk3 Gikk som bare juling :D Testet også med GPX #4 noe som og gikk veldig bra, selv om det er en lett line hadde en god føling med lina hele veien ,  kastet ut linen uten å måtte tenke noe særlig over hva en drev på med... Fantastiske egenskaper som bor i denne stangen.... for meg er den en #5 stang.. som blir brukt med liner i #4 , 5 og enkelte liner i #6....

Christian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

C.R; høres ut som du også oppleve det samme som oss andre som har "funnet" denne saken...det overrasker meg ikke for å si det slik. :)

Akkurat den stangen "lider" av at det ikke står #5 på klingen...den er helt unik i min stangsamling, vanvittig jevn og gir så mye følelse tilbake.

Jeg har ikke prøvd gpx #4 på den, men prøvd Guideline presentation #4 med et måpende ansikt :D :D

Artig

Stig

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...