Gå til innhold

"Win/PC" vs Apple; hva mener du? (NB: Les tråden før du stemmer)


Gjest Ulv

Hva er din erfaring?  

330 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring?

    • Jeg bruker Windows-PC og er fornøyd
      145
    • Jeg bruker Windows-PC og er misfornøyd
      41
    • Jeg bruker Apple og er fornøyd
      108
    • Jeg bruker Apple og er misfornøyd
      14
    • Jeg bruker GNU/Linux og er fornøyd
      34
    • Jeg bruker GNU/Linux og er misfornøyd
      2
    • Jeg bruker andre system
      7
    • Ingen formening
      6


Anbefalte innlegg

Gjest staffan@epost.no

Det er allerede bevist at apple brukes av NRK  med stor lykke, de er så godt igang  at de er iferd med å nytte ut all windovtutstyr, dette er trods alt den størst mediabedriften i Norge og det kan hende at de velger feil, men de har valgt og er såre fornøyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Det er allerede bevist at apple brukes av NRK  med stor lykke, de er så godt igang  at de er iferd med å nytte ut all windovtutstyr, dette er trods alt den størst mediabedriften i Norge og det kan hende at de velger feil, men de har valgt og er såre fornøyd

Kan du linke til dette med NRK og overgang til Apple?

Har prøvd å google det uten hell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er allerede bevist at apple brukes av NRK  med stor lykke, de er så godt igang  at de er iferd med å nytte ut all windovtutstyr, dette er trods alt den størst mediabedriften i Norge og det kan hende at de velger feil, men de har valgt og er såre fornøyd

De brukte windows Xp i ol :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Hehe.. Artig at du linker til Apple sin egen side angående forurensing ved bruk av deres produkter ;D

Når Apple sier det er slik, så er det vel det ;D

Well. Ække sikkert det :) MEN det er et faktum at Apple faktisk har en anerkjent miljøprofil i flere land. Hvor mye av dette som er korrekt veit i allefall ikke jeg, men når man ser hvor ofte en PC skrotes kontra en Mac så er det ikke tvil om HVA som forurenser mest. Uansett lite målbart for oss i denne diskusjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men når man ser hvor ofte en PC skrotes kontra en Mac så er det ikke tvil om HVA som forurenser mest.

Har du noen tall på dette, eller har du den oppfatningen siden så si alle bruker PC og dermed vil det være langt flere PC`er på dynga enn Mac? For det er jo egentlig logisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Hehe.. Artig at du linker til Apple sin egen side angående forurensing ved bruk av deres produkter ;D

Når Apple sier det er slik, så er det vel det ;D

Well. Ække sikkert det :) MEN det er et faktum at Apple faktisk har en anerkjent miljøprofil i flere land. Hvor mye av dette som er korrekt veit i allefall ikke jeg, men når man ser hvor ofte en PC skrotes kontra en Mac så er det ikke tvil om HVA som forurenser mest. Uansett lite målbart for oss i denne diskusjonen.

Det kan ikke ha noe med at det finnes flere hundre tusen flere pcer enn mac rundt omkring? :rolleyes:

Og de som flesker ut for en mac, tyner den lengre enn en som betaler det halve for en pc. Sier jo seg selv ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Får laptopen tilbake fra reperasjon om ca. ei uke, da antagelig med Vista. Det gidder jeg selvfølgelig ikke igjen, så jeg flørter litt med tanken på å installere Linux? Er det veldig avansert å begynne med? Ser Linux klarer seg veldig godt i avstemningen hvertfall :)

Sats på dualboot med XP/Win 7 og Ubuntu

www.ubuntu.com

www.ubuntuforums.org

www.linux.no

www.linuxguiden.no

Du finner alt du trenger der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Hehe.. Artig at du linker til Apple sin egen side angående forurensing ved bruk av deres produkter ;D

Når Apple sier det er slik, så er det vel det ;D

Well. Ække sikkert det :) MEN det er et faktum at Apple faktisk har en anerkjent miljøprofil i flere land. Hvor mye av dette som er korrekt veit i allefall ikke jeg, men når man ser hvor ofte en PC skrotes kontra en Mac så er det ikke tvil om HVA som forurenser mest. Uansett lite målbart for oss i denne diskusjonen.

Det kan ikke ha noe med at det finnes flere hundre tusen flere pcer enn mac rundt omkring? :rolleyes:

Og de som flesker ut for en mac, tyner den lengre enn en som betaler det halve for en pc. Sier jo seg selv ;D

toyata blir kjørt av millioner..........................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

men når man ser hvor ofte en PC skrotes kontra en Mac så er det ikke tvil om HVA som forurenser mest.

Har du noen tall på dette, eller har du den oppfatningen siden så si alle bruker PC og dermed vil det være langt flere PC`er på dynga enn Mac? For det er jo egentlig logisk

Neida, men Macer forblir gjerne hos sin eier flere år lengre enn pcèr blir hos sin. Lengre holdbarhet hvis vi kan si det sånn..

Nei, tenker ikke på antall PC i forhold til Mac. Snakker om maskin for maskin sammenlikning. Dessuten er Alu. mer resirkulerbart og miljøvennelig enn "plastikk".. Rent bortsett fra det er vel ingen elektronikkproduksjon akkurat naturvennelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Kjekt med dualboot, da har du det beste fra begge verdener ;)

Okey, men hva er det som er det beste fra XP?

Win7 er jeg helt med på ;)

XP er overlegen Vista, derfor nevnte jeg det. Har du tilgang til Win 7, så tut og kjør ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

toyata blir kjørt av millioner..........................

Fornuftig sier jeg da, så lenge gasspedalen ikke henger seg opp :D;D

.........men færre kjører Lexus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

toyata blir kjørt av millioner..........................

Fornuftig sier jeg da, så lenge gasspedalen ikke henger seg opp :D;D

.........men færre kjører Lexus

....fordi Lexus er dyrere ;);D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Selvfølgelig. Som Telenor og resten av den vestelige verdens industrigiganter.. Det er sånn ting har blitt da alt skal være billig billig.

Hver og en av oss bruker ting med "uryddig" produksjonsbakgrunn hver eneste dag. Dere som skriver innlegg her på PC skriver på tastaturer med tvilsom produksjonsbakgrunn (barnearbeide). Dette var en nyhetssak bare for noen dager siden. Så fortsatt velger jeg meg Apple..Men støtter ikke "utbytting" av arbeidskraft..

PS leste saken:  "I en intern gjennomgang kommer det fram at selskapet har benyttet seg av minst elleve 15-åringer ved tre ulike fabrikker som lager produkter for Apple"

Elleve 15-åringer er da vel for pokker ikke barnearbeide..  ??????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig. Som Telenor og resten av den vestelige verdens industrigiganter.. Det er sånn ting har blitt da alt skal være billig billig.

Hver og en av oss bruker ting med "uryddig" produksjonsbakgrunn hver eneste dag. Dere som skriver innlegg her på PC skriver på tastaturer med tvilsom produksjonsbakgrunn (barnearbeide). Dette var en nyhetssak bare for noen dager siden. Så fortsatt velger jeg meg Apple..Men støtter ikke "utbytting" av arbeidskraft..

Poenget er at Apple går aktivt ut og markedsfører produktene sine med gode arbeidsforhold blandt arbeiderne når tilstandene er tvert motsatt.

Artikkelen fra NRK er jo ikke akkurat gammel, og der står det at Apple innrømmer det.

Jeg mener.. Hvor frekt er ikke det?

DET synes jeg er "litt" provoserende.

Så alt Apple kommer med av "fakta" og "innovasjoner" tar jeg med ei stor klype salt. Det samme gjelder fanboys som bruker dette som argumenter og faktisk går rundt i en teletubbie-verden hvor Apple er himmelen og Steve Jobs er gud.

edit:

PS leste saken:  "I en intern gjennomgang kommer det fram at selskapet har benyttet seg av minst elleve 15-åringer ved tre ulike fabrikker som lager produkter for Apple"

Elleve 15-åringer er da vel for pokker ikke barnearbeide..  ??????

Elleve tenåringer som de vet om ja. Tror du virkelig at det kun jobbet 11 tenåringer på disse fabrikkene i dette tilfellet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

HVIS dere tror Microsoft stiller i en annen klasse, hvorfor er de da så interessert i å være deleier i Apple :)

On August 6th, 1997, Steve Jobs stood on a stage in Boston and announced that Microsoft had purchased $150 million in non-voting stock and promised to continue to develop Office for five years. While the crowd reacted as if had he announced his love of Pabst Blue Ribbon, it’s one of the moves that’s widely regarded as having helped Apple recover as a company.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Microsoft vil ha monopol sånn at de kan diktere alt selv, akkurat lik Apple. Så det er forståelig at Gates og co prøvde å kjøpe Apple. Tviler sterkt på at det har noe med kvalitet å gjøre, mere med markedsposisjon og penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...