Gå til innhold

"Win/PC" vs Apple; hva mener du? (NB: Les tråden før du stemmer)


Gjest Ulv

Hva er din erfaring?  

330 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring?

    • Jeg bruker Windows-PC og er fornøyd
      145
    • Jeg bruker Windows-PC og er misfornøyd
      41
    • Jeg bruker Apple og er fornøyd
      108
    • Jeg bruker Apple og er misfornøyd
      14
    • Jeg bruker GNU/Linux og er fornøyd
      34
    • Jeg bruker GNU/Linux og er misfornøyd
      2
    • Jeg bruker andre system
      7
    • Ingen formening
      6


Anbefalte innlegg

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Kjøpte meg i dag en epson fargeskriver med WI FI tilkobling.

Plug and play mot mac, iPad og iPhone (null installasjon) og det tok ca10 sekunder tilsammen og koble disse 3 sammen. ;D(som forventet)

Så var det PC`n da, joda som jeg tenkte. Finner ingen skriver...

Frem med installasjons cd og mye styr før den også endelig også fant skriveren..

Merkelig at det altid skal være så mye styr, og jobb for og koble noe til en pc ??? ??? ???(Også som forventet)

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg i dag en epson fargeskriver med WI FI tilkobling.

Plug and play mot mac, iPad og iPhone (null installasjon) og det tok ca10 sekunder tilsammen og koble disse 3 sammen. ;D(som forventet)

Så var det PC`n da, joda som jeg tenkte. Finner ingen skriver...

Frem med installasjons cd og mye styr før den også endelig også fant skriveren..

Merkelig at det altid skal være så mye styr, og jobb for og koble noe til en pc ??? ??? ???(Også som forventet)

Ola

Kjører du Windows 95, 98, 98SE, 2000, Millenium, XP, Vista, Win7, Ubuntu, Slackware, Debian, Gentoo, Mandriva, SuSe, CentOS, Puppy, PearPC, Mint, Fedora, Arch, FreeBSD, OpenBSD eller Red Hat?

Eller er PC synonymt med en datamaskin med uansett windows-os for deg?

Det jeg skal frem til  er at det _kan_ være en ide å fortelle _hvilket_ os "pcn" kjører så _kanskje_ du får en forklaring..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Finnes jo pc brukere som jobber i DOS ennå å :)

Forresten; Uansett hva en artikkel favoriserer, så tror jeg vi kan konkludere med at kvalitetssikringen til skribenter/journalister er SORGEN kontra mange andre bransjer.

Men nå har vi jo kommet så langt i denne diskusjonen at Claus har foreslått terminal kommandoer på Mac og jeg har ment en negativ artikkel om android er bare vås. I denne farta er vi dønn enige om bare 100 små år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg i dag en epson fargeskriver med WI FI tilkobling.

Plug and play mot mac, iPad og iPhone (null installasjon) og det tok ca10 sekunder tilsammen og koble disse 3 sammen. ;D(som forventet)

Så var det PC`n da, joda som jeg tenkte. Finner ingen skriver...

Frem med installasjons cd og mye styr før den også endelig også fant skriveren..

Merkelig at det altid skal være så mye styr, og jobb for og koble noe til en pc ??? ??? ???(Også som forventet)

Ola

Kjører du Windows 95, 98, 98SE, 2000, Millenium, XP, Vista, Win7, Ubuntu, Slackware, Debian, Gentoo, Mandriva, SuSe, CentOS, Puppy, PearPC, Mint, Fedora, Arch, FreeBSD, OpenBSD eller Red Hat?

Eller er PC synonymt med en datamaskin med uansett windows-os for deg?

Det jeg skal frem til  er at det _kan_ være en ide å fortelle _hvilket_ os "pcn" kjører så _kanskje_ du får en forklaring..

Forklaring nok fikk jeg så fort jeg plugget til skriveren.

Men jeg skjønner hva du mener. ;)

Er bare så ærgelig forbannet på Pc´r om dagen da det har kommet noe virus på jobben som fucker opp all innkommende og utgående eposter. Hvist nok noe spamfiltere som sperrer oss ute fra omværdenen. >:(

Og det er hvist ikke så enkelt ifølge datafirmaet som har ansvaret for anlegget hos oss. Er på 3`de dagen og fortsatt

klør de seg i hode..

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes jo pc brukere som jobber i DOS ennå å :)

Forresten; Uansett hva en artikkel favoriserer, så tror jeg vi kan konkludere med at kvalitetssikringen til skribenter/journalister er SORGEN kontra mange andre bransjer.

Men nå har vi jo kommet så langt i denne diskusjonen at Claus har foreslått terminal kommandoer på Mac og jeg har ment en negativ artikkel om android er bare vås. I denne farta er vi dønn enige om bare 100 små år :)

Litt paradoksalt at jeg kjenner til terminalen i macen din bedre enn deg, uten å ha brukt den på mac.

*nix er flott 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Sikkert, men hva jeg vet om terminalbruk vet du ingenting om :) Forresten ufattelig sjelden terminal er nødvendig på mac da.

Du blir sikkert rå på det med linux;ubuntu etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

Apple er for oldinger........  en kompis på 75 år ringte meg her om dagen..... han hadde fått en erstatning på nesten 2 mill i forbindelse med en erstatning...... Han:"du.....jeg skal oppdatere meg" Meg:"nye klær, ny fluestang eller mobiltelefon?"......... Han:"jeg skal på nett.... tror det er kjekt"...... jeg er dyr å snakke med.... an kjøpte seg macbook pro 17"  timemachine trådløs hardisk...... airport....... iMac 27" med iTV......så bytta han ut en nokia fra 97 med en iPhone 4s...... i dag sendte han meg en melding via skype....... han hadde instalert et nett via  www.ice.no

slik at han kunne være på nett på hytta også..... iphonen hadde han lasta ned musikk på fra utskjelte iTunes og han brukte den på bilens musikkanlegg. Nå vil han ha iPad...... hva skal jeg gjøre med en slik idiot.... tenk...han har kjøpt seg utstyr som bare virker......ja, da er man teit i hue!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert, men hva jeg vet om terminalbruk vet du ingenting om :) Forresten ufattelig sjelden terminal er nødvendig på mac da.

Du blir sikkert rå på det med linux;ubuntu etc :)

Nå er det mer eller mindre prikk like da.. jeje :)

Edit: i og med selveste Apple har den tilgjengelig så _må_ den jo være nyttig.

Jeg er ikke spesielt "rå" med terminalen, men effektiv er den

edit2:

Forklaring nok fikk jeg så fort jeg plugget til skriveren.

Men jeg skjønner hva du mener. ;)

Er bare så ærgelig forbannet på Pc´r om dagen da det har kommet noe virus på jobben som fucker opp all innkommende og utgående eposter. Hvist nok noe spamfiltere som sperrer oss ute fra omværdenen. >:(

Og det er hvist ikke så enkelt ifølge datafirmaet som har ansvaret for anlegget hos oss. Er på 3`de dagen og fortsatt

klør de seg i hode..

Ola

Hvilken versjon av Windows fant ikke driveren?

Alltså hvis du sitter på Windows XP som er over 10 år gammel, så endte supporten i fjor sommer..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Sikkert, men hva jeg vet om terminalbruk vet du ingenting om :) Forresten ufattelig sjelden terminal er nødvendig på mac da.

Du blir sikkert rå på det med linux;ubuntu etc :)

Nå er det mer eller mindre prikk like da.. jeje :)

Edit: i og med selveste Apple har den tilgjengelig så _må_ den jo være nyttig.

Jeg er ikke spesielt "rå" med terminalen, men effektiv er den

edit2:

Forklaring nok fikk jeg så fort jeg plugget til skriveren.

Men jeg skjønner hva du mener. ;)

Er bare så ærgelig forbannet på Pc´r om dagen da det har kommet noe virus på jobben som fucker opp all innkommende og utgående eposter. Hvist nok noe spamfiltere som sperrer oss ute fra omværdenen. >:(

Og det er hvist ikke så enkelt ifølge datafirmaet som har ansvaret for anlegget hos oss. Er på 3`de dagen og fortsatt

klør de seg i hode..

Ola

Hvilken versjon av Windows fant ikke driveren?

Alltså hvis du sitter på Windows XP som er over 10 år gammel, så endte supporten i fjor sommer..

Jaggu koster jeg ikke på meg et "ENIG" her også  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert, men hva jeg vet om terminalbruk vet du ingenting om :) Forresten ufattelig sjelden terminal er nødvendig på mac da.

Du blir sikkert rå på det med linux;ubuntu etc :)

Nå er det mer eller mindre prikk like da.. jeje :)

Edit: i og med selveste Apple har den tilgjengelig så _må_ den jo være nyttig.

Jeg er ikke spesielt "rå" med terminalen, men effektiv er den

edit2:

Forklaring nok fikk jeg så fort jeg plugget til skriveren.

Men jeg skjønner hva du mener. ;)

Er bare så ærgelig forbannet på Pc´r om dagen da det har kommet noe virus på jobben som fucker opp all innkommende og utgående eposter. Hvist nok noe spamfiltere som sperrer oss ute fra omværdenen. >:(

Og det er hvist ikke så enkelt ifølge datafirmaet som har ansvaret for anlegget hos oss. Er på 3`de dagen og fortsatt

klør de seg i hode..

Ola

Hvilken versjon av Windows fant ikke driveren?

Alltså hvis du sitter på Windows XP som er over 10 år gammel, så endte supporten i fjor sommer..

Jeg har 2 maskiner, en bærbar og en stasjonær

Kjører XP home edition 2002 på disse. Maskinene er maks 3-5 år gammle.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft stoppet supporten (som inkluderer bla drivere) for XP i fjor sommer. Det kan være årsaken til at den ikke fant skriveren :rolleyes:

Neste gang du skal sammenligne driversupport og plug n play, hva med å sammenligne dagens Windows med dagens OSX?

Jeg kan jo alltids få min far til å sende den aldrene Powerbooken fra nittitallet som støver ned i kjelleren, og sammenligne den med laptopen min..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft stoppet supporten (som inkluderer bla drivere) for XP i fjor sommer. Det kan være årsaken til at den ikke fant skriveren :rolleyes:

Neste gang du skal sammenligne driversupport og plug n play, hva med å sammenligne dagens Windows med dagens OSX?

Kan jeg med et enkelt tastetrykk oppdatere windowsen min Claµs? Uten og miste noe på maskina. Skjønner jeg henger litt etter på Windows.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft stoppet supporten (som inkluderer bla drivere) for XP i fjor sommer. Det kan være årsaken til at den ikke fant skriveren :rolleyes:

Neste gang du skal sammenligne driversupport og plug n play, hva med å sammenligne dagens Windows med dagens OSX?

Kan jeg med et enkelt tastetrykk oppdatere windowsen min Claµs? Uten og miste noe på maskina. Skjønner jeg henger litt etter på Windows.

Ola

Det kan jeg med sikkerhet svare nei på.

Windows7 er ikke en oppdatering, som f.eks Snow Lep og Lion er, men et helt nytt operativsystem.

Det er tross alt et lite tiår mellom XP og Win7.

Kopier det du vil ta vare på til en ekstern disk

Stapp i plata

Restart maskinen

Installer

Ta deg en kopp kaffe mens installasjonen gjør seg ferdig

Lekende lett

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...