Gå til innhold

"Win/PC" vs Apple; hva mener du? (NB: Les tråden før du stemmer)


Gjest Ulv

Hva er din erfaring?  

330 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring?

    • Jeg bruker Windows-PC og er fornøyd
      145
    • Jeg bruker Windows-PC og er misfornøyd
      41
    • Jeg bruker Apple og er fornøyd
      108
    • Jeg bruker Apple og er misfornøyd
      14
    • Jeg bruker GNU/Linux og er fornøyd
      34
    • Jeg bruker GNU/Linux og er misfornøyd
      2
    • Jeg bruker andre system
      7
    • Ingen formening
      6


Anbefalte innlegg

Microsoft stoppet supporten (som inkluderer bla drivere) for XP i fjor sommer. Det kan være årsaken til at den ikke fant skriveren :rolleyes:

Neste gang du skal sammenligne driversupport og plug n play, hva med å sammenligne dagens Windows med dagens OSX?

Kan jeg med et enkelt tastetrykk oppdatere windowsen min Claµs? Uten og miste noe på maskina. Skjønner jeg henger litt etter på Windows.

Ola

Lekende lett

Lekende lett var jo også en måte og si det på ;D ;D ;D

Nei takke meg til Mac altså, der slipper man unna alt sånn unødvendig surr.

Null problem og skifte opperativsystem, uten og måtte legge inn igjen ørten programmer etc etc etc..

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

En kompis har mac. Han er like fornøyd med den som dere. Men det rare er at det alltid kommer slike ord som "jævla mac"-"det går ikke på mac"-"Jeg skal få den satans mac,en til å skrive med denne skriveren om det så er det siste jeg gjør i livet" osv. Men den er veldig god :rolleyes:

;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft stoppet supporten (som inkluderer bla drivere) for XP i fjor sommer. Det kan være årsaken til at den ikke fant skriveren :rolleyes:

Neste gang du skal sammenligne driversupport og plug n play, hva med å sammenligne dagens Windows med dagens OSX?

Kan jeg med et enkelt tastetrykk oppdatere windowsen min Claµs? Uten og miste noe på maskina. Skjønner jeg henger litt etter på Windows.

Ola

Lekende lett

Lekende lett var jo også en måte og si det på ;D ;D ;D

Nei takke meg til Mac altså, der slipper man unna alt sånn unødvendig surr.

Null problem og skifte opperativsystem, uten og måtte legge inn igjen ørten programmer etc etc etc..

Ola

Jepp.. akkurat som jeg tenkte.. spør bare for å spør :)

Nei, behold XP du, så har du noe å referere til hvis du skulle komme i diskusjon med noen :)

Tips: At maskinen kjører et OS som er utdatert trenger du ikke nevne. Windows er windows ikke sant?  ;)

Ha en fin dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kompis har mac. Han er like fornøyd med den som dere. Men det rare er at det alltid kommer slike ord som "jævla mac"-"det går ikke på mac"-"Jeg skal få den satans mac,en til å skrive med denne skriveren om det så er det siste jeg gjør i livet" osv. Men den er veldig god :rolleyes:

;D

Men da er det skriverprodusentens feil, ikke macen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekende lett var jo også en måte og si det på ;D ;D ;D

Nei takke meg til Mac altså, der slipper man unna alt sånn unødvendig surr.

Null problem og skifte opperativsystem, uten og måtte legge inn igjen ørten programmer etc etc etc..

Ola

Kanskje litt tungvint ja :)

Jeg har jo tydeligvis ikke så mye peiling på mac men la oss snu på flisa og si at jeg har en fem år gammel macbook som jeg kjøpte våren 2006 :)

Kan du forklare hvordan jeg installerer Lion på den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Microsoft stoppet supporten (som inkluderer bla drivere) for XP i fjor sommer. Det kan være årsaken til at den ikke fant skriveren :rolleyes:

Neste gang du skal sammenligne driversupport og plug n play, hva med å sammenligne dagens Windows med dagens OSX?

Kan jeg med et enkelt tastetrykk oppdatere windowsen min Claµs? Uten og miste noe på maskina. Skjønner jeg henger litt etter på Windows.

Ola

Lekende lett

Lekende lett var jo også en måte og si det på ;D ;D ;D

Nei takke meg til Mac altså, der slipper man unna alt sånn unødvendig surr.

Null problem og skifte opperativsystem, uten og måtte legge inn igjen ørten programmer etc etc etc..

Ola

Jepp.. akkurat som jeg tenkte.. spør bare for å spør :)

Nei, behold XP du, så har du noe å referere til hvis du skulle komme i diskusjon med noen :)

Tips: At maskinen kjører et OS som er utdatert trenger du ikke nevne. Windows er windows ikke sant?  ;)

Ha en fin dag :)

Jeg spurte ikke bare for og spørre ang windows.

Men da skal jeg spørre om noe jeg ikke hvet noe om.

Hvis jeg nå kjøper meg en ny PC  med siste opperativsystem. Er det da mulig og oppdatere til eventuelt nyere som "kommer" uten og måtte gå igjenom en prosess da jeg må legge inn alle programmer etc for og komme oppi gjend og gå? Hvis du skjønte?

Du tror sikkert jeg er en sånn vriompeis du nå ;D Men jeg spør rett og slett for jeg vurderer ny pc til kjærringa.

Ola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekende lett var jo også en måte og si det på ;D ;D ;D

Nei takke meg til Mac altså, der slipper man unna alt sånn unødvendig surr.

Null problem og skifte opperativsystem, uten og måtte legge inn igjen ørten programmer etc etc etc..

Ola

Kanskje litt tungvint ja :)

Jeg har jo tydeligvis ikke så mye peiling på mac men la oss snu på flisa og si at jeg har en fem år gammel macbook som jeg kjøpte våren 2006 :)

Kan du forklare hvordan jeg installerer Lion på den?

Nei, har ikke peiling. Mac`n min er fra 2009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte ikke bare for og spørre ang windows.

Men da skal jeg spørre om noe jeg ikke hvet noe om.

Hvis jeg nå kjøper meg en ny PC  med siste opperativsystem. Er det da mulig og oppdatere til eventuelt nyere som "kommer" uten og måtte gå igjenom en prosess da jeg må legge inn alle programmer etc for og komme oppi gjend og gå? Hvis du skjønte?

Du tror sikkert jeg er en sånn vriompeis du nå ;D Men jeg spør rett og slett for jeg vurderer ny pc til kjærringa.

Ola

Jeg må innrømme at jeg har tatt feil. ???

Jeg tar alltid en clean install de få gangene jeg installerer windows til venner/familie, men i følge microsoft er ikke det et krav.

"An upgrade installation replaces your current version of Windows with Windows 7 and your files, settings, and programs are kept in place on your PC. You can perform an upgrade installation using either the upgrade or full version of Windows 7. "

Gjelder ikke XP eller eldre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte ikke bare for og spørre ang windows.

Men da skal jeg spørre om noe jeg ikke hvet noe om.

Hvis jeg nå kjøper meg en ny PC  med siste opperativsystem. Er det da mulig og oppdatere til eventuelt nyere som "kommer" uten og måtte gå igjenom en prosess da jeg må legge inn alle programmer etc for og komme oppi gjend og gå? Hvis du skjønte?

Du tror sikkert jeg er en sånn vriompeis du nå ;D Men jeg spør rett og slett for jeg vurderer ny pc til kjærringa.

Ola

Jeg må innrømme at jeg har tatt feil. ???

Jeg tar alltid en clean install de få gangene jeg installerer windows til venner/familie, men i følge microsoft er ikke det et krav.

"An upgrade installation replaces your current version of Windows with Windows 7 and your files, settings, and programs are kept in place on your PC. You can perform an upgrade installation using either the upgrade or full version of Windows 7. "

Gjelder ikke XP eller eldre

Ok takk for info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekende lett var jo også en måte og si det på ;D ;D ;D

Nei takke meg til Mac altså, der slipper man unna alt sånn unødvendig surr.

Null problem og skifte opperativsystem, uten og måtte legge inn igjen ørten programmer etc etc etc..

Ola

Kanskje litt tungvint ja :)

Jeg har jo tydeligvis ikke så mye peiling på mac men la oss snu på flisa og si at jeg har en fem år gammel macbook som jeg kjøpte våren 2006 :)

Kan du forklare hvordan jeg installerer Lion på den?

Her er en link til hvordan du kan oppgradere din Macbook Pro fra tidlig 2006.

http://jeremyjbowman.wordpress.com/2011/07/29/install-mac-osx-10-7-lion-on-unsupported-processors/

Det er vel like enkelt eller enklere enn å installere Win7 på en HP pavillion DV 9000 fra samme tids epoke.

__________

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Lekende lett var jo også en måte og si det på ;D ;D ;D

Nei takke meg til Mac altså, der slipper man unna alt sånn unødvendig surr.

Null problem og skifte opperativsystem, uten og måtte legge inn igjen ørten programmer etc etc etc..

Ola

Kanskje litt tungvint ja :)

Jeg har jo tydeligvis ikke så mye peiling på mac men la oss snu på flisa og si at jeg har en fem år gammel macbook som jeg kjøpte våren 2006 :)

Kan du forklare hvordan jeg installerer Lion på den?

DET kan jeg forklare... Glem det :) Selv om du skulle få operativsystemet oppe å gå¨, er HW i 2006 modellen ikke kompis med Lion :) (DVS. du får ikke utnytta ressursene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekende lett var jo også en måte og si det på ;D ;D ;D

Nei takke meg til Mac altså, der slipper man unna alt sånn unødvendig surr.

Null problem og skifte opperativsystem, uten og måtte legge inn igjen ørten programmer etc etc etc..

Ola

Kanskje litt tungvint ja :)

Jeg har jo tydeligvis ikke så mye peiling på mac men la oss snu på flisa og si at jeg har en fem år gammel macbook som jeg kjøpte våren 2006 :)

Kan du forklare hvordan jeg installerer Lion på den?

Her er en link til hvordan du kan oppgradere din Macbook Pro fra tidlig 2006.

http://jeremyjbowman.wordpress.com/2011/07/29/install-mac-osx-10-7-lion-on-unsupported-processors/

Det er vel like enkelt eller enklere enn å installere Win7 på en HP pavillion DV 9000 fra samme tids epoke.

__________

Trygve

Så det er ikke bare et par klikk så er det gjort alltså..? :)

edit: man må faktisk omgå en sperre Apple har lagt inn.. hehe.. jaja :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Sperren er en kvalitetssikring veit du :) Syntes det er bra at de gir deg en mulighet hvis du absolutt vil, samtidig som man sier at det ikke er optimalt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperren er en kvalitetssikring veit du :) Syntes det er bra at de gir deg en mulighet hvis du absolutt vil, samtidig som man sier at det ikke er optimalt..

Dette er en hack Pål, ikke en skjult "feature" fra Apple..

Hva om det er hack eller ikke - muligheten er der siden du lurte på hvordan du skulle gjøre det.

Har du tips på hvordan man oppgraderer HP pavillion dv 9000 til Win7 ?

________

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Sperren er en kvalitetssikring veit du :) Syntes det er bra at de gir deg en mulighet hvis du absolutt vil, samtidig som man sier at det ikke er optimalt..

Dette er en hack Pål, ikke en skjult "feature" fra Apple..

Vi Apple brukere er kjent med utrolig mange dårlig kamuflerte "hack" :) Sikker på at Apple gutta flirer når de ser hvordan slike eksempler som dette løses blir nevnt. Det finnes både artige og skadelige "hack".

Kall det heller "workarounds" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sperren er en kvalitetssikring veit du :) Syntes det er bra at de gir deg en mulighet hvis du absolutt vil, samtidig som man sier at det ikke er optimalt..

Dette er en hack Pål, ikke en skjult "feature" fra Apple..

Hva om det er hack eller ikke - muligheten er der siden du lurte på hvordan du skulle gjøre det.

Har du tips på hvordan man oppgraderer HP pavillion dv 9000 til Win7 ?

________

Trygve

Nei, på vanlig måte som regel.

At HP gir faen i kundene som vil ha Win7 sier jo litt om HP. At en produsent ikke gir driverstøtte til nyere OS hører strengt talt til sjeldenheten.

Sperren er en kvalitetssikring veit du :) Syntes det er bra at de gir deg en mulighet hvis du absolutt vil, samtidig som man sier at det ikke er optimalt..

Dette er en hack Pål, ikke en skjult "feature" fra Apple..

Vi Apple brukere er kjent med utrolig mange dårlig kamuflerte "hack" :) Sikker på at Apple gutta flirer når de ser hvordan slike eksempler som dette løses blir nevnt. Det finnes både artige og skadelige "hack".

Kall det heller "workarounds" :)

En hack er en workaround

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Og ikke minst "hackerne" selv.... Vi er nok enige her å :)

In computer science

In modern computing terminology, a kludge (or often a "hack") is a solution to a problem, doing a task, or fixing a system (whether hardware or software) that is inefficient, inelegant, or even unfathomable, but which nevertheless (more or less) works. To kludge around something is to avoid a bug or some difficult condition by building a kludge, perhaps relying on properties of the bug itself to assure proper operation. It is somewhat similar in spirit to a workaround, only without the grace. A kludge is often used to change the behavior of a system after it is finished, without having to make fundamental changes. Sometimes to keep backwards compatibility, but often simply because it is easier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tips på hvordan man oppgraderer HP pavillion dv 9000 til Win7 ?

Nei, jeg misliker HP.

Men jeg har en Dell XPS dual core fra 2006 som jeg nylig installerte Win7 på.

Slik foregikk det:

Puttet inn CD`n

Installerte, tok ca. 20 minutter

Så installerte Win7 de nødvendige driverene jeg trengte til de gamle komponentene i dataen min

Så installerte jeg Lightroom 3

Dermed var jeg altså i gang. Og siden jeg i samme slengen oppgraderte med SSD og litt mer ram, så har jeg en maskin som i 2011 gir en bedre brukeropplevelse enn mange laptoper som selges idag. Dette pga. SSD, Win7 og 1920x1080 native WUXGA skjerm. Samt at det har skjedd veldig lite på softwarefronten de siste 5 årene, så jeg har strengt tatt ikke behov for mer prosesspower enn det jeg har i den gamle 2ghz`n. Men nå redigerer jeg ikke på den laptopen. For HD redigering trenger man mer power.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

En liten avsporing. Nå har jeg hatt 4 Android telefoner på rad (siste Galaxy S) . Bare plunder etter kort tids bruk (blir 16 turer på verksted det) . Fikk min nye iPhone 4S i dag. GAH. veldig lite sannsynlig at jeg noengang ser meg tilbake på Android igjen.. Candy for sjela er bare fornavnet....

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...