Gå til innhold

"Win/PC" vs Apple; hva mener du? (NB: Les tråden før du stemmer)


Gjest Ulv

Hva er din erfaring?  

330 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring?

    • Jeg bruker Windows-PC og er fornøyd
      145
    • Jeg bruker Windows-PC og er misfornøyd
      41
    • Jeg bruker Apple og er fornøyd
      108
    • Jeg bruker Apple og er misfornøyd
      14
    • Jeg bruker GNU/Linux og er fornøyd
      34
    • Jeg bruker GNU/Linux og er misfornøyd
      2
    • Jeg bruker andre system
      7
    • Ingen formening
      6


Anbefalte innlegg

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

Hvordan kommer du på å lure på slike ting?

Bare at du tenker tanken er bekymringsverdig :)

Forklar Henning..

edit: Du skal slippe om du ikke vet hva sopa er/var.

For å være ærlig så forventer jeg ikke så mye av deg:)

Google er min venn :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Stop_Online_Piracy_Act

Ikke tenk mer på det du Claus :) Tenk heller på viktigere ting.... som hvorfor Apple ikke er på SOPA listen  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer du på å lure på slike ting?

Bare at du tenker tanken er bekymringsverdig :)

Forklar Henning..

edit: Du skal slippe om du ikke vet hva sopa er/var.

For å være ærlig så forventer jeg ikke så mye av deg:)

Google er min venn :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Stop_Online_Piracy_Act

Ikke tenk mer på det du Claus :) Tenk heller på viktigere ting.... som hvorfor Apple ikke er på SOPA listen  :rolleyes:

Snakker du om? Leste du innlegget mitt før du svarte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer du på å lure på slike ting?

Bare at du tenker tanken er bekymringsverdig :)

Forklar Henning..

edit: Du skal slippe om du ikke vet hva sopa er/var.

For å være ærlig så forventer jeg ikke så mye av deg:)

Google er min venn :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Stop_Online_Piracy_Act

Ikke tenk mer på det du Claus :) Tenk heller på viktigere ting.... som hvorfor Apple ikke er på SOPA listen  :rolleyes:

Snakker du om? Leste du innlegget mitt før du svarte?

Selvfølgelig ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kommer du på å lure på slike ting?

Bare at du tenker tanken er bekymringsverdig :)

Forklar Henning..

edit: Du skal slippe om du ikke vet hva sopa er/var.

For å være ærlig så forventer jeg ikke så mye av deg:)

Google er min venn :)

http://en.wikipedia.org/wiki/Stop_Online_Piracy_Act

Ikke tenk mer på det du Claus :) Tenk heller på viktigere ting.... som hvorfor Apple ikke er på SOPA listen  :rolleyes:

Snakker du om? Leste du innlegget mitt før du svarte?

Selvfølgelig ikke :)

DET er bekymringsverdig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk mer på det du Claus :) Tenk heller på viktigere ting.... som hvorfor Apple ikke er på SOPA listen  :rolleyes:

Et lite hint, SOPA og dette er ikke bare en flott ting for å få bukt med "piracy", noe jeg tipper de aller fleste tror umiddelbart. Nå vet jeg ikke om andre store selskaper er på noen lister, men man burde jo anta at de fleste i så fall er på imot-listen? Claus, er MS, IBM, Oracle, Rusten Offshore Technologies og lignende på disse listene? Forslaget er vel forresten trukket tilbake nå?

Eirik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pål Andersen

Det som virkelig er tøft er at jeg har en KJØPT (nylig) versjon av Win 7, og har innstallert med serienummeret som fulgte i "pakken". Ennå blir jeg beskyldt for å ha "ugyldig" registreringsnøkkel/ulovlig versjon. Møkkafirma....... Da tar de piratkopiering alvorlig da... Hvordan få en lovlig versjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk mer på det du Claus :) Tenk heller på viktigere ting.... som hvorfor Apple ikke er på SOPA listen  :rolleyes:

Et lite hint, SOPA og dette er ikke bare en flott ting for å få bukt med "piracy", noe jeg tipper de aller fleste tror umiddelbart. Nå vet jeg ikke om andre store selskaper er på noen lister, men man burde jo anta at de fleste i så fall er på imot-listen? Claus, er MS, IBM, Oracle, Rusten Offshore Technologies og lignende på disse listene? Forslaget er vel forresten trukket tilbake nå?

Eirik

Må bare legge til noe.. Slik den loven var definert før den ble lagt på is så slo den hard ned på ulovlig kopiering av media.

Problemet er/var at den slo nesten like hardt ned på vanlige folk og vanlige sider.

Youtube ville vært en saga blott om få år, samme gjelder Vimeo og lignende nettsider.

I teorien kunne man ha fått nettsiden sin sensurert hvis det lå en cola-flaske i bakgrunnen av et bilde man postet. Hvis rettighetshavende skulle føle at det bildet eller den siden vil gi økonomiske tap for firmaet, så kunne man ha blitt stilt for retten.

Det sier seg selv at en slik lov ville blitt problematisk for jounalister og aviser.. ikke minst oss "vanlige" folk.

Bakmennene bak forslaget sier at slik sensur ikke vil forekomme, problemet er at det ikke blir nevnt i loven slik den var skrevet.

De største pådriverne er RIAA og MPAA. Tatt i betrakning at piratkopiering av musikk har gått ned takket være iTunes, Spotify, Wimp og lign. tjenester, så fortsetter RIAA krigen de er dømt til å tape.

Og skulle de få gjennom dette, så er det de lovlydige som får smellen.

Selv det hvite hus gikk i mot forslaget sammen med en hel del flere organisasjoner.

Jeg kan fortsette å forklare bakdelene med SOPA, men det er enkleste er om folk setter av ti minutter og undersøker selv.

Jeg for min del ser på dette som en særdeles viktig sak, så om dette er "bekymringsverdig" i følge enkelte her inne så gir jeg en god faen i det

edit: beklager elendig formulering :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Gjest storfemti

Morsomt at iPhone 4 ikke tåler minusgrader, kan ikke brukes i Norge om vinteren da med andre ord? Bruker du telefonen i -10 grader og den blir ødelagt, nektes du garanti. Latterlig ;D ;D

Og gjett hvilken telefon som funket i -35 grader? :D

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10043630

http://www.mobilen.no/artikler/iphone_taaler_ikke_kulde/89124

Er litt morsomt å lese om "garantien" på samme telefon også, må si Apple liker å forsikre seg mot diverse ting og tang

http://www.mobilen.no/artikler/slik_lurer_apple_seg_unna_iphone_4-garanti/88307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

News One reports that Apple is under scrutiny for profiting from Whitney Houston's death by raising the price of her recordings through their iTunes service. According to the site, the prices were rasied just 30 minutes after the singer's death was announced, with her "Ultimate Collection" of tracks increased in cost by $4.70.

    The iTunes price of Houston's 2007 Ultimate Collection album increased by $4.70. Users of the popular site complained that they were unable to download the collection because the company was in the process of increasing their pricing.

    Consumers accused Apple of being callous profiteers, while others tried to shame the mega-tech giant for being unashamedly greedy .

    The Digital Spy reports that one customer, who claimed to have spent two hours trying to purchase the "Ultimate Collection" at its original price stated:

    "To say I am angry is an understatement, and I feel it is just a case of iTunes cashing in on the singer's death, which in my opinion is totally parasitic. The album itself is great so please don't be put off purchasing it, just [realize] that you will merely be lining some fat cat's pocket before Whitney's lifeless body is cold."

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...