Gå til innhold

"Win/PC" vs Apple; hva mener du? (NB: Les tråden før du stemmer)


Gjest Ulv

Hva er din erfaring?  

330 stemmer

  1. 1. Hva er din erfaring?

    • Jeg bruker Windows-PC og er fornøyd
      145
    • Jeg bruker Windows-PC og er misfornøyd
      41
    • Jeg bruker Apple og er fornøyd
      108
    • Jeg bruker Apple og er misfornøyd
      14
    • Jeg bruker GNU/Linux og er fornøyd
      34
    • Jeg bruker GNU/Linux og er misfornøyd
      2
    • Jeg bruker andre system
      7
    • Ingen formening
      6


Anbefalte innlegg

Gjest storfemti

"pc er byggesett på en annen måte og får en annen uoversiktelighet i produksjonen"

Denne må du forklare Staffan.. Det må jeg nesten insistere på at du gjør :o

Stusset litt på den jeg også. En mac er sammensatt av flere deler fra forskjellige leverandører, så jeg ser ikke helt forskjellen på hvordan de skrues sammen. Apple har ikke magiske evner, så de gjør det ikke så mye annerledes enn pc-leverandørene bortsett fra nazi-holdningen de har for komponenter og blodprisen de tar for jobben ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2,2k
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Mest aktive i denne tråden

Postede bilder

litt klønete.....det finnes en Apple som merke    det finnes 1000 merker av PC maskiner

"litt" klønete ja.. men forventer fortsatt en forklaring på din påstand..

Du er ikke nødt, men jeg hadde satt pris på det da den teksten alene må være det dummeste jeg har lest fra din side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er slett ikke bra:

http://e24.no/it/barnearbeidere-paa-apple-fabrikker/20142752

Skam dere APPLE :o :o

Terje

Det dukker stadig vekk opp slike opplysninger på alskens produkter, det er jo absolutt ikke bra.

Men som forbruker må jeg nok innrømme at jeg aldri tenker så mye på dette når jeg skal handle noe nytt, og tror nok mange er som meg. Men hva skal man gjøre da, boikotte alt som er og sitte der uten det du har lyst på??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest staffan@epost.no

i vårt kapitalistiske samfunn hvor vi får utført arbeide / produksjon i billige land må man finne seg i at det er en annen kultur i produksjonslandet....i dette tilfellet søår dette ut veldig negativt....... hva ville en datamaskin kostet dersom den 100% skulle produseres i Norge?

http://www.nettavisen.no/nyheter/article2859841.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her er slett ikke bra:

http://e24.no/it/barnearbeidere-paa-apple-fabrikker/20142752

Skam dere APPLE :o :o

Terje

Det dukker stadig vekk opp slike opplysninger på alskens produkter, det er jo absolutt ikke bra.

Men som forbruker må jeg nok innrømme at jeg aldri tenker så mye på dette når jeg skal handle noe nytt, og tror nok mange er som meg. Men hva skal man gjøre da, boikotte alt som er og sitte der uten det du har lyst på??

Det er slett ikke bra nei. Men verden er lagt i fra perfekt. For noen barn er faktisk arbeid en måte å overleve på. Vi kan like det eller ikke. Jeg liker det ikke og er glad for at jeg ikke kjenner bakgrunnen til klesskapet mitt. Og verkstedet i garasjen...

Det er bare en måte å stoppe det på og det er å betale godt for produktene og begrense forbruket men da kjølner økonomien og enda flere kommer til å lide.  ??? Huff jeg vet ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre om en ting Staffan..

Du er klar over den artikkelen du henviser til er datert mars 2010 og at artikkelen Terje linket til viser hva som har blitt utbedret av Apple siden 2010 til og med idag?

På to år så har forholdene Apple skulle utbedre bare blitt verre..

Fra det ene til det andre.. ang. fremstillingen av en 27" iMac i5 anno domino 2011

Skyt meg om jeg tar feil her:

1. Prosessoren er Intel, ikke Apple

2. Skjermkortet er AMD/ATI med fire tilhørende GDDR5-chipper levert av Samsung, ikke Apple

3. Rammen er 2x2 GB brikker levert av Elpida, ikke Apple

4. Hardisken heter Barracuda levert av Seagate, ikke Apple

5. Det optiske drevet er levert av Sony, ikke Apple

6. WLAN-chippen er laget av Atheros, ikke Apple

7. Gbit-chippen er laget av Broadcom, ikke Apple

+ en hel del andre chipper fra cirrus, SMSC, Texas Instruments, Intel, Panasonic osv osv

Så spesiell, interessant og nyskapende er innmaten, sammenlignet med en standard PC..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter her med en MacBook (kjøpt brukt) og aner ikke hva slags harddisk som sitter i maskina. Det eneste jeg vet er at den er på 500 GB. Faktisk så driter jeg i hva den heter! Det som betyr noe er at den virker, og er lett å bruke, og sånn tror jeg en del mac-brukere tenker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du snakker om ting en Applebruker ikke forstår Claus

Du er jo ekspert på hvordan ting er og blir sammensatt Staffan ???

en applemakin er nesten alltid skrudd sammen ppå samme sted...... pc er byggesett på en annen måte og får en annen uoversiktlighet i produksjonen...... all produksjon i østen er det fare for at barnehender som har tatt i varene.

Dette er ikke unikt. Det er to aspekter ved barnearbeid...... aspekter de fleste kjenner.

Nå må du bestemme deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du vet godt Claus at dersom en har mistet balansen på glattisen så er det lett å dytte over ende igjen.......

Ser den..  :-\

Problemet er at noen kan lese et innlegg og tro at "slik er det".

Spesielt når det kommer fra personer med stor innflytelse, som f.eks du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...