Gå til innhold

Loon TopRide


Tom Syversen

Anbefalte innlegg

Dry Dip har jeg ikke prøvd Pål,men jeg har prøvd Dry Shake i lys og mørk.

Dårlig spør du meg og har her heller lite for seg i allfall for mitt fiske.

Men jeg søkte litt videre på nettet og det ser ut for meg som at Loon kan ha endret navnet.

Jeg fant noe interessant på Skitt Fiske.no

Loon Easy Dry.Tørkekuler uten pulver.

Bestillte 2stk og håper at dette er hva jeg er ute etter.

Endret av Tom Syversen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det jeg som husker helt feil her eller?

Jeg er ute etter de silica gel kulene som trekker ut fuktighet og ikke impregneringen i seg selv.

Impregnering funker ikke på slimete våte fluer.Fuktigheten må ut før det har noe for seg å impregnere.

Disse kulene som ofte er med i små poser når man kjøper enkelte varer, beregnet for å trekke til seg fuktighet . . . Disse kan knuses, og pulveret man får skal visstnok funke bra til å tørke fluer.

Har ingen egenerfaring med det, bare et "kjerringråd" jeg har hørt fra andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dry Dip har jeg ikke prøvd Pål,men jeg har prøvd Dry Shake i lys og mørk.

Dårlig spør du meg og har her heller lite for seg i allfall for mitt fiske.

Men jeg søkte litt videre på nettet og det ser ut for meg som at Loon kan ha endret navnet.

Jeg fant noe interessant på Skitt Fiske.no

Loon Easy Dry.Tørkekuler uten pulver.

Bestillte 2stk og håper at dette er hva jeg er ute etter.

Easy Dry! Jepp det hørtes riktig ut. Tror kanskje det het det på slutten av 90-tallet også.

 

Dry Dip bør du prøve. Min erfaring er at det metter flua så mye at den som oftest tåler flere fisk. Jeg tar bare noen korte kast og pisker ut slim av flua etter å ha fått fisk. Disse korte kastene skal utføres slik at flua piskes mot vannflaten. Deretter noen vanlige blindkast og flua er tørr igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse kulene som ofte er med i små poser når man kjøper enkelte varer, beregnet for å trekke til seg fuktighet . . . Disse kan knuses, og pulveret man får skal visstnok funke bra til å tørke fluer.

Har ingen egenerfaring med det, bare et "kjerringråd" jeg har hørt fra andre.

Kjerringråd har som regel absolutt noe for seg.

Du er inne på noe der Lars.

Kanskje jeg skulle ta vare på posene og lage eget tørrfluepulver?

Jeg har hørt at det også kan være mulig å varme opp brukt pulver slik at det kan brukes igjen,da

fuktigheten fordamper.Men det koster vel såpass lite at det kanskje ikke er noe å bruke tid på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Easy Dry! Jepp det hørtes riktig ut. Tror kanskje det het det på slutten av 90-tallet også.

 

Dry Dip bør du prøve. Min erfaring er at det metter flua så mye at den som oftest tåler flere fisk. Jeg tar bare noen korte kast og pisker ut slim av flua etter å ha fått fisk. Disse korte kastene skal utføres slik at flua piskes mot vannflaten. Deretter noen vanlige blindkast og flua er tørr igjen. 

Det må jeg prøve Pål.

Takk for tips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

 

Prisen på produktet er omtrent lik som i de norske butikkene, men man blir flådd på frakten.

Greit å sjekke slike ting. Ikke noe vits å betale mer enn nødvendig.

Endret av Truls H. Johnsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...