Gå til innhold

FangeTV:


Gisle Helgesen

Anbefalte innlegg

Detta er helt rått og jeg sier bare "dry fly fishing rules big time" ;D ;D ;D

 

Når det gjelder denne algen det snakkes om, truer den drømmen min om NZ om noen år ??? ??? :o :o

I og med at mange elver er smittet, så lurte jeg på om man jobber med saken der nede eller er det ingenting å gjøre når elvene først er

smittet. Hva sier prognosene? Hva gjøres? Kan noe gjøres?

 

Terje!

 

 

Desverre ikke mye å gjøre, meg bekjent, de har funnet stoffer som hemmer veksten, kobberforbindelse tror jeg. Men det er umulig å bli kvitt dette fra elvene når det først er kommet ditt. Mengdene som skal til for å spre skiten er så minimale at man regner med at mange steder der dette er spredd, så kommer det fra vannet som sitter inne i filtsålene på vadesko som er benytte mellom forskjellige vassdrag som har ført til spredning. Når det gjelder drømmen om NZ Terje, så lever vel den fortsatt. Foreløpig så er det mange av de smittede elvene der ikke spredningen ser ut til å ha nevneverdig innvirkning på fisket. Men det er tidlig å si hva konskvensene vil bli på sikt. Inseklivet endrer seg i de smittede elvene. I den elven som er hardest rammet Waiau har snittstørrelsen økt. antagelig som en følge av mindre tilvekst. De klassiske vårflueklekkingene i skumringen er desverre på vei bort i denne og en annen  elv som er smittet som heter Clutha.  Algen er forsåvidt på fremmarsj i USA også :'(

 

Ingen vet hel sikkert hvordan det blir i fremtiden, men deler av fisket vil bestå. Men de fantastiske elvene vil endre karakter. 10 år så er nok alle elvene på sørøya infisert. :'( :'(

 

Osprey: Min første fan, juhuuuuu ;D

 

Gisle

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 333
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Denne gangen er det FangeTV utskremte medarbeidere Øyvind og Bjørn som står for fangst og filming. Snutten er desverre uten polfilter, men med stor innlevelse og mengder av tullprat. ;D

 

Filmen er fra en høyfjelleelv nord på Sørøya. Denne elven er ikke akkuratt kjent for stor fisk,m men Lærdal V-fluen til Bjørn lurte opp det beste av denne elva den dagen.

 

http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100193

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Denne gangen er det FangeTV utskremte medarbeidere Øyvind og Bjørn som står for fangst og filming. Snutten er desverre uten polfilter, men med stor innlevelse og mengder av tullprat. ;D

 

Filmen er fra en høyfjelleelv nord på Sørøya. Denne elven er ikke akkuratt kjent for stor fisk,m men Lærdal V-fluen til Bjørn lurte opp det beste av denne elva den dagen.

 

http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100193

 

Gisle

 

Musikken på dette klippet er så bra at du kunne ha filmet nesten hva som helst, og resultatet hadde vert kanonbra : D :D :D ........Fin snutt uansett :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Musikken på dette klippet er så bra at du kunne ha filmet nesten hva som helst, og resultatet hadde vert kanonbra : D :D :D ........Fin snutt uansett :)

 

Hehe.. Massive Attack's låt på den forrige snutten er bedre enn U2 da... ;D

 

Veldig bra Gisle, du har fått en fan til!  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

 

Musikken på dette klippet er så bra at du kunne ha filmet nesten hva som helst, og resultatet hadde vert kanonbra : D :D :D ........Fin snutt uansett :)

 

Hehe.. Massive Attack's låt på den forrige snutten er bedre enn U2 da... ;D

 

 

 

 

Flemming..........FLEEEEMMING......Nå måkke du surre.... ;D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjelder å smi men jernet er varmt. Her er en ny "musikkvideo" lite halvnakne damer i denne videoen, men en ganske pen fisk kompensere vel litt.

 

Denne snutten er fra verdens vakreste dal, Brattfjelldalen. I bunnen av dalen renner selvsagt Brattfjellbekken. ;) Halvor fanger, og jeg forsøker og filme litt. ikke helt stødig på hånda denne gangen, men vi tåler vel det. Forøvrig en av de vakreste fiskene vi fikk i dette vasdraget, 2,5 kg vis jeg ikke husker feil.

 

http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100201

 

Nå begynner det å nærme seg slutten på snutter fra New Zealand 2007. skal få til 2-3 stykker til. men fortvil ikke ( for det gjør ikke jeg...) for neste fredag reiser vi ned for å fange frekke aurer, nye intrykk og noen timer film. ;D

 

Gisle

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Henning

Råe snutter Gisle, og de er en fryd å se på. Gjør en lang høst/vinter LITT bedre å komme over.

Lykke til med NZ turen, og jeg håper at ting klaffer :)

 

Skitt fiske  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da et det FangeTV tid igjen. Har vært på premiere med Runar og hans Havabborer, og ble litt inspirert.  :)

 

Det var nære på at det ikke ble noe fangeTV her i kveld. teknikken er ikke helt med, Imovie som jeg lager disse snuttene med har gått i vranglås og driver jøn med meg :-[

Men det ser ut som om det gikk greit å laste opp sakene likevell. Denne snuttene dreier seg i hovedsak om den flotteste auren jeg fanga på NZ i vinter. Det er ikke så mye film av denne fisken så jeg har spedd på med et pan andre scener.

 

http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100204

 

Må bare ta av meg hatten for Runar Kabbes engasjement for havabboren. Mannen har fiskeskjelv og hjertebank etter havabbor nr 400. Utrolig tøft. Jeg klarer å mobilisere 3 turer ut etter havabbor i året Runar har 5 i uka. Rått.

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der fikk jeg en fin snutt å sova på Gisle......må bare få sletta bildet av deg med buksa neppå anklene ved bålet først nå så! :)

(Håper bare du ikke får alvorlig kluss med marskina di, for dissa fange-snutta er gull værdt!)

 

Tenker nok du ble skræamt av det siste bildet ja ;D ;D ;D

 

Ser desverre ut som om redigeringsprogrammet har tatt kvelden :'( :'( Den dette går hardest ut over er nettopp deg Tore. Hadde en frekk plan om et lite bidrag til din CDC tråd Tore. Med henblikk på dine gyldne 50.  ;D

 

Stikkord er litt vraltende CDCgakker med andungen kvakk kvakk kjenningmelodi i bakgrunn,og dalende CDC ned i skjul ;D Du får la de bildene visualisere seg i bakhodet, så skal om vi kan få til dette når Macen har gjennvunnet styrken. Kanskje macen blir sterk av en tur til New Zealand?

 

Grattis med vel overstått Tore!

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FangeTV er tilbake etter en ufrivillig pause. Etter Tore sine faderlige formaninger har jeg fått fiksa data skiten. Du måtte nok vært en ivrig herre i tenårene hvis du skulle vært faren min Tore ;D

 

Denne snutten er av den feteste auren jeg har sett i levende live. Den ble fanget på dag 2 på siste tur. Ble nok litt "ødelagt" etter denne fisken. Dette var en slitsom dag. ;) Vi hadde kun med tilbehør og satset på å spise fiske de dagene vi var i bushen. Men denne dagen kom vi over det luxus problemet at vi ikke klarte å fange en fisk som egna seg til middag for 2........ så da ble det kun ilbehør til middag den dagen. Og ja man kan spise fisken på NZ. men vi gjør som hjemme, spiser de fiskene det er mye av, og setter tilbake de store fiskene som det kun er noen få av.

 

 

http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100213

 

Hvis dataen og fiskegudene vil, blir det et avsnitt til med FangeTV før jeg reiser ;D

 

 

Gisle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da nærmer vi oss med stromskritt. New Zealand er kun et noen få dager unna.

Her er siste utgave av FangeTV for i år. Litt blanda drops med bilder, og litt film fra siste dagen på forrige tur.

 

Takk så mye for de hyggelige tilbakemeldingene den siste tiden. Det varmer. ;D

Hvis Macen og fangegudene står oss bi, blir det nye kapitler medFangeTV til neste år også. :)

 

 

http://gallery.mac.com/gislehelgesen#100228

 

Go Jol

 

Gisle

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...