Gå til innhold

Mobilvennlig Fluefiskesiden?


Anbefalte innlegg

Fluefiskesiden er da ganske så mobilvennlig? Hva er det som ikke fungerer/ser rart ut for deg?

 

Hei - jeg tenkte på et responsivt design, som tilpasser seg skjermformatene. Dette er en webteknologi som skiller seg fra et statisk design som vises likt på alle skjermstørrelser.

 

Ja FFS, det funker på mobilen men det responsive designet gjør det enklere å navigere rundt på siden. Et tips i denne sammenhengen er også at google indekserer responsive sider bedre slik at FFS kommer høyere opp i Google søk. Dette er en god ting for FFS da det vil skape større trafikk og legge et godt grunnlag for annonsørinntekter (dersom dette er en målsetting for dere, da).

 

Jeg vil ikke si at mobilsiden til FFS er særlig mobilvennlig, målt opp mot de fordelene et responsivt design vil kunne gi.

 

PS: Dette er kun ment som et spørsmål, ikke kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en god ting for FFS da det vil skape større trafikk og legge et godt grunnlag for annonsørinntekter (dersom dette er en målsetting for dere, da).

 

 

Det heter ikke "dere" - det heter "oss" :)

 

Annonsørinnteker skal vi vel forsøke å unngå å basere oss på. Det er mye bedre å drifte denne siden uten tanke på annonsører. 

 

Men det tekniske kan Eirik svare på - og det oppfattes ikke som kritikk at du spør. Engasjement er bare positivt.

  • Lik 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - jeg tenkte på et responsivt design, som tilpasser seg skjermformatene. Dette er en webteknologi som skiller seg fra et statisk design som vises likt på alle skjermstørrelser.

 

 

Forsiden og fluebasen er basert på responsiv mal, mens "desktop-latop" på forumet ikke er det. IP.Board mobile er da ganske så responsivt og minimalistisk? Når vi oppgraderer forum snart, så kan det også hende vi blir "tvunget" over på en annen mal, som fort kan være "mer" responsiv. Men synes ikke det er noe som haster så veldig når vi har ipboard mobile og tapatalk også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...