Gå til innhold

Hvor stor trenger fisken være for at fisketuren skal være en ''bra'' tur?


Rosinkongen

Hvor stor trenger fisken være for at turen har vært god?  

108 stemmer

  1. 1. Hvor stor trenger fisken være for at turen har vært god?

    • 1-2 hg
      5
    • 3-5 hg
      31
    • 6-10 hg
      28
    • 11-19 hg
      7
    • 20-?? hg
      5
    • Trenger ikke få fisk, turen er god nok i seg selv.
      44


Anbefalte innlegg

For mitt vedkommende kommer det veldig an på hvor i verden jeg er. Har jeg reist langt for å fiske, og om jeg vet at det er stor fisk i elva, så er det en liten nedtur rent fiskemessig å få fisk under kiloen. Er jeg derimot i mine hjemtrakter og fisker, så er en fisk på halvkiloen stor. Har vært noen flere turer på Island, og der vil jeg gjerne over to kilo for at det virkelig skal svinge...

Uansett hvor jeg er, så er jeg ganske fornøyd om jeg ser fin fisk vake, og veldig bra blir det om den nusker litt i tørrflua mi også. Om jeg så får den eller ikke, er faktisk ikke så viktig da. En av de opplevelsene jeg husker best fra siste turen til Island, er den hvor en diger ørret la seg over flua mi, og jeg i min gigantiske overiver, reiv flua ut av kjeften på den... Den kommer til å sitte i lenge!

I tillegg til dette så må det meste faktisk skje med tørrflue, da det er det som gjør det for meg. Det hender jeg fisker i sjøen med noe annet, men det gjelds liksom ikke... he he.

Sosialt sett kan turen være supervellykket uavhengig av alt det ovenfornevnte...  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden


×
×
  • Opprett ny...