Gå til innhold

Fluebinding_videoer: Stankelbein, vulgata, nattsvermer


André_Brµn

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg driver å famler de første stegene med programmene FinalCut Pro og Compressor  :)

Virker kanonbra, men i overkant komplisert for meg ennå  ??? Jeg prøver bare å huske hva Gordon og redigerer- gutta gjorde fra filmene våre. Ikke lett.  :)

 

Har mekka sammen noe, for de som er interessert.

Her er den første videoen.

André

 

>>>>VIDEO: Brun's Tipula

[attachimg=1]

 

 

>>>>VIDEO: Polychenille Dun

[attachimg=2]

 

 

>>>>VIDEO: Hvitvinge

[attachimg=3]

 

 

- FILMKLIPP: Fiske i Argentina

- FILMKLIPP: Fiske på Island

- FILMKLIPP: Fiske i Norge

- FILMKLIPP: Fluekasting - Snakerolls

 

 

 

 

post-3159-1394986898049_thumb.jpg

post-3159-1394986931445_thumb.jpg

post-3159-13949869314993_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kul video André. Liker måten du lager filmene dine på. Kan du fortelle litt om videoppsett, utstyr,redigering osv.

Gisle

 

Takk, Gisle! Kjempehyggelig å høre.

Redigeringen har jeg gjort med 24" iMac i FinalCut Pro, og så kjører jeg det gjennom Compressor, som lager film av det. Compressor lager filmen i akkurat det formatet og den størrelsen man vil, og det er visst sykt bra til å konvertere også sier de som har greie på det.

Har fått en del tips av Gordon Fjell om FinalCut Pro, for det er han som er eksperten på dette  :) (han som redigerte blant annet Ørretboms 3 - Island).

 

Videoredigering synes jeg er utrolig moro, men jeg er ingen ekspert på dette. Blir litt som å sette seg inn i fotografering på nytt føler jeg  :)

 

post-3159-1394986918624_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DVX 100B  ;D The good 'ol Panny  ;D

Samme kameraene hadde vi med oss til Jurassic Lake i Argentina også. 3 stykker DVX100B, eksterne micer og noen Sony trådløse.

Dette er samme kamera som de dyktige gutta i FeltSoul Media brukte til Running Down the Man. Den beste fluefiskefilmen som noen gang er blitt laget, spør du meg  :)

 

 

[attachimg=1]

 

DVX100B.jpg

post-3159-13949869186841_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja  :) Vi har nå begått noen filmer nå og gjort er gjort, så de som vil se filmene kan nå bare

se dem. Vi ser vel egentlig ikke noen grunn tl å samle dem i ei pakke.

 

Odd vil veldig at vi skal bevege oss tilbake til ØB2 ved neste filmprosjekt - back to the basic Ørretboms i telt og langt fra folk.

Og det er jo en tanke jeg liker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...