Gå til innhold

Kortlinefiske


Stig Vivelid-Nilssen

Anbefalte innlegg

Ja, Willy...det var der det begynte...og ikke uten grunn..fikk faktisk en på slik svær (krok 12) også :)

Den ligger i avataren min for pokker, hva er det vi driver å linker etter ;D

God natt Willy og resten av nymfefolket :)

(Jeg har akkurat bundet meg flere Twist Pupa)...ville være synd og skam stå utvadet i en god harrstrøm og miste den siste :'(

Eller høyt til fjells...man vet jo ikke, mulig de kan funke til sommeren også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jonny, godt å være igang :)

Men sant å si satt den langt inne...ikke mye is og snø borte fra elvene ennå...irriterende..veldig.

Men litt stemning ble skapt av et par vårfluelarver som prøvde å ha Sæks....jeg må innrømme at jeg smugkikket på dem.... ;D

Den ene må jo være fake...den uten krok altså ;D

Men da må dere altså til gårsdagens innlegg for å se bilder...gjør det nå :)

Arild; både og....fisket korte drift også med ingen line utenfor...bare reint tsjekkisk der hvor det var smart...men vibrasjonsnymfing(he-he...enda en god beskrivelse 8)) ga utteling...i rolig vann/grunt vann som på bilde.

En liten "trailer" :)

post-1338-13949872873547_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk jonny, godt å være igang :)

Men sant å si satt den langt inne...ikke mye is og snø borte fra elvene ennå...irriterende..veldig.

Men litt stemning ble skapt av et par vårfluelarver som prøvde å ha Sæks....jeg må innrømme at jeg smugkikket på dem.... ;D

Den ene må jo være fake...den uten krok altså ;D

Men da må dere altså til gårsdagens innlegg for å se bilder...gjør det nå :)

Arild; både og....fisket korte drift også med ingen line utenfor...bare reint tsjekkisk der hvor det var smart...men vibrasjonsnymfing(he-he...enda en god beskrivelse 8)) ga utteling...i rolig vann/grunt vann som på bilde.

En liten "trailer" :)

Isen og snøen forsvinne neste veke :D :D Frå mandag og ut heile neste veke, so skal da bli + grader og litt regn. Og me like Regn og pluss ;D ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å gjøre som oss...komme seg ut i vinteren ;)

Dessuten skal ikke du klage, som har Kaptein Sabeltann og masse annet kult stæsj som ikke har noen verdens ting med "kortlinefiske" å gjøre :) :)

Kom akkurat på isted når jeg skrev en sms, at jeg burde advare lesere mot sterke scener i min siste rapport.

Stå Peep i munne på fisk, og heftig usensurert sex mellom larver ;D

Håper ikke noen et støtt eller forulempet på noen måte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blev en suveren rapport enda bedre hvis det er mulig da :D

Litt oppfriskning i bier og blomster er alltid bra :D når venter du småttingen?

Skulle önske jeg kunne fiske også, men det går ikke, så takk for att dere gir meg håp, satser nemlig på å få fiske igjen 1 mars så da skal det komme litt rapporter fra meg også, (håper ikke det blir 1 april :rolleyes:)

Oj nå ser jeg det, det har kommi en liten allerede ser jeg :o den ligger ved siden av dem andre, det er bare å gratulere med forökning i flueboksen ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy; du skal ikke le av de stakkars larvene, de tager hva de haver :D

B.R; Du så den du også, ja....hva er det småtteriet der for noe....tror jeg ikke har den imitasjonen..forsvinner liksom i både boks og vannmasser

Jonny; til tross for is og snø, så er det liv i leiren...det er godt å se, tross alt.

Reint fiskemessig vil jeg likevel si èn ting til dm som nå kaster seg over stikka for å binde "look a like":

Ikke gjør dem så dus og kjedelig som de to karene som har seg i hånden min :)

Det er et klassisk eksemple på en flue helt uten "X-faktor"...den forsvinner i mongden den også, selv om str er ok...fasong og alt det der.

Selvsagt fanger den fisk, men prøv heller å uthev karakteristika til larven.

Lysere farger under har larvene...lag enda lysere på "etterlikningen".

Legg inn gullribb/pearl rib...noe som fremhever den..noe som gjør fisken ekstra trigget til å ta akkurat den, fremfor en vanlig "kjedelig" larve som deiser rundt i strømmen 1 meter ved siden av ;)

Var det et godt forslag?

Bare et lite hint.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp,godt forslag,eller som den godeste Eikre (hvor er nå den mannen?)sa i Tsjekker-tråden:Å imitere 100% kan være 50% dumt!(Kan få sagt det ! ;D )

Få den til å skille seg litt ut!

Den lille,trodde det var maten til den store,det er vel en predatorvårfluelarvenymfe du har fanget?

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt nærmere på ett av bildene fra forrige tur. Her hadde det også sneket seg med en liten en jeg ikke så med første øyekast. Man hva er denne skapningen for noe da? Ikke store krabaten i alle fall.

Lurer på om det blir en liten tur til helga likevel. Bø elva så ikke så verst ut..., men det var litt mørkt da jeg kjørte forbi.

Ruffen, hvilke føleser tror du vi hadde da du la ut kilos turene tidlig i fjor vår da vi satt innesnødd??? Dette har du bare godt av  ;D ;D ;D;)

bjorni

post-1017-13949872880331_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt nærmere på ett av bildene fra forrige tur. Her hadde det også sneket seg med en liten en jeg ikke så med første øyekast. Man hva er denne skapningen for noe da? Ikke store krabaten i alle fall.

Lurer på om det blir en liten tur til helga likevel. Bø elva så ikke så verst ut..., men det var litt mørkt da jeg kjørte forbi.

Ruffen, hvilke føleser tror du vi hadde da du la ut kilos turene tidlig i fjor vår da vi satt innesnødd??? Dette har du bare godt av  ;D ;D ;D;)

bjorni

Ved første øyekast ville jeg sagt :mygglarve,men på denne tiden av året ville den kanskje vært hemoglobinrød,ved nærmere øyesyn syns jeg den ligner litt på den store,merk bena på framkroppen,så det er nok en vårfluelarve det og tror jeg,enten tidlig stadie eller mikrocaddis.

Meeeen,heeelt sikker er jeg ikke!

Edit:Ordbling!

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikket litt nærmere på ett av bildene fra forrige tur. Her hadde det også sneket seg med en liten en jeg ikke så med første øyekast. Man hva er denne skapningen for noe da? Ikke store krabaten i alle fall.

Lurer på om det blir en liten tur til helga likevel. Bø elva så ikke så verst ut..., men det var litt mørkt da jeg kjørte forbi.

Ruffen, hvilke føleser tror du vi hadde da du la ut kilos turene tidlig i fjor vår da vi satt innesnødd??? Dette har du bare godt av  ;D ;D ;D;)

bjorni

Sier som sabeltann sa til greven av gral: Hevnen blir grusom og nådeløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig likte jeg den der røde sirkelen Bjorni...jeg er jo som tidligere konstatert; under middels elendig på datadill...kan du lære meg?

Hvor får jeg kjøpt de der røde klisterringene? ;D ;D

Seriøst; har ikke periling.-..berik min digitale verden takk :D

Men gjerne på PM slik, at vi ikke sklir helt ut her......vi trenger plassen til fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy og Bjorni;

Ikke fokuser mer på den lille.....de hvite frakkemennene kommer bare fortere om vi skulle fordype oss i den ;D

Vel,da vi var i nymfelven som Bjarne og jeg besøkte i sommer(det er visst også en årstid)sto fisken og beitet(antakelig) på mikrocaddisser,det klekket ihvertfall sånne,lyse bittesmå vårfluer,og fisken? Sto limt ved bunnen og spiste puppene som antakelig kom drivende,løftet ikke engang snuten mot overflaten,der småtassene poppet opp med ujamne mellomrom,det hadde vært noe for The Stig det tenker jeg...... :)

Willy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden det er en örliten åpning for O.T så tenkte jeg vise noe om hvorfor jeg er så glad for alle rapporter

dere har nok redda meg nå med alle fine rapporter :D

og nå som jonny har spådd fin vär så kan jeg ta det med ro og holde meg innendörs resten av vinter`n ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy og Bjorni;

Ikke fokuser mer på den lille.....de hvite frakkemennene kommer bare fortere om vi skulle fordype oss i den ;D

Vel,da vi var i nymfelven som Bjarne og jeg besøkte i sommer(det er visst også en årstid)sto fisken og beitet(antakelig) på mikrocaddisser,det klekket ihvertfall sånne,lyse bittesmå vårfluer,og fisken? Sto limt ved bunnen og spiste puppene som antakelig kom drivende,løftet ikke engang snuten mot overflaten,der småtassene poppet opp med ujamne mellomrom,det hadde vært noe for The Stig det tenker jeg...... :)

Willy

og meg ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Willy; du skal ikke le av de stakkars larvene, de tager hva de haver :D

B.R; Du så den du også, ja....hva er det småtteriet der for noe....tror jeg ikke har den imitasjonen..forsvinner liksom i både boks og vannmasser

Jonny; til tross for is og snø, så er det liv i leiren...det er godt å se, tross alt.

Reint fiskemessig vil jeg likevel si èn ting til dm som nå kaster seg over stikka for å binde "look a like":

Ikke gjør dem så dus og kjedelig som de to karene som har seg i hånden min :)

Det er et klassisk eksemple på en flue helt uten "X-faktor"...den forsvinner i mongden den også, selv om str er ok...fasong og alt det der.

Selvsagt fanger den fisk, men prøv heller å uthev karakteristika til larven.

Lysere farger under har larvene...lag enda lysere på "etterlikningen".

Legg inn gullribb/pearl rib...noe som fremhever den..noe som gjør fisken ekstra trigget til å ta akkurat den, fremfor en vanlig "kjedelig" larve som deiser rundt i strømmen 1 meter ved siden av ;)

Var det et godt forslag?

Bare et lite hint.. :)

100% enig her Stig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...