Gå til innhold

Jeløya


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

Har vært på noen mere vårplasser idag for å teste ut om de kanskje funker nå også,mulig det,men ikke idag....Uuuuutrolig klart vann  idag også,men isen hadde lagt en lei hinne ifra land og 8-10 m utover på mange av stedene.Men det lukta fisk,prøver i mrg kveld pga det klare vannet,fin dag med normale temp.gikk fint å sette seg ned for en røykepause uten å fryse ræva av seg 8) Pistus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra lesing, pistus, og grattis med stilig fangst - godt å se at andre enn toggi kan ta noe, også ;):rolleyes: har ikke hatt tid til å fiske selv i det siste, men med den tempen som har vært, er kanskje det like greit. Men nå er jobb og julestri snart tilbakelagt og abstinensen røsker i kroppen og yr.no lover rundt null grader og Tom stikker snart av til kysten - hehe... skal ikke se bort fra at det blir orn'tli fint...

har ei flunka ny gl lecie 9,6 #7 som jeg gleder meg til å prøve i vann...

Tom

Bruker samme stanga MYE i sjøen Tom ;D Hva tenker du å kjøre av liner på den?

Jeg har LeCie 10` #7   KANONstang

Kult Ymze :D Hvilke snører bruker du? Så i en annen tråd du hadde kjøpt glassline! Til Lecie stanga? hvilket da :)

Jeg kjøpte glasslina i wf 7 int fra dan-tackel. Fikk den i posten i dag, så har ikke prøvd den ennå. Aner ikke om den passer, men skal bli artig å prøve. Ellers har jeg bestilt et 444 SL Clear WF 7 int, som jeg håper jeg snart får. Litt sykt, men må jo ha noe å prøve ut og, da.  :D

Har brukt striped bass wf 8 synk 1, og sa air cel wf 8 flyt. Passer bra til den stanga. Spesielt sa air cel er et kjempesnøre.

har også en LPXe RS 9` #7. Bruker samme snører på den.... Og så har jeg en gammal LPX 9` #7. Og er naturligvis sugen på en ny LPXe 9,6` #7....  Hjelpe meg. Blir jo aldri fornøyd....  :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bra lesing, pistus, og grattis med stilig fangst - godt å se at andre enn toggi kan ta noe, også ;):rolleyes: har ikke hatt tid til å fiske selv i det siste, men med den tempen som har vært, er kanskje det like greit. Men nå er jobb og julestri snart tilbakelagt og abstinensen røsker i kroppen og yr.no lover rundt null grader og Tom stikker snart av til kysten - hehe... skal ikke se bort fra at det blir orn'tli fint...

har ei flunka ny gl lecie 9,6 #7 som jeg gleder meg til å prøve i vann...

Tom

Bruker samme stanga MYE i sjøen Tom ;D Hva tenker du å kjøre av liner på den?

Jeg har LeCie 10` #7   KANONstang

Kult Ymze :D Hvilke snører bruker du? Så i en annen tråd du hadde kjøpt glassline! Til Lecie stanga? hvilket da :)

Jeg kjøpte glasslina i wf 7 int fra dan-tackel. Fikk den i posten i dag, så har ikke prøvd den ennå. Aner ikke om den passer, men skal bli artig å prøve. Ellers har jeg bestilt et 444 SL Clear WF 7 int, som jeg håper jeg snart får. Litt sykt, men må jo ha noe å prøve ut og, da.   :D

Har brukt striped bass wf 8 synk 1, og sa air cel wf 8 flyt. Passer bra til den stanga. Spesielt sa air cel er et kjempesnøre.

har også en LPXe RS 9` #7. Bruker samme snører på den.... Og så har jeg en gammal LPX 9` #7. Og er naturligvis sugen på en ny LPXe 9,6` #7....  Hjelpe meg. Blir jo aldri fornøyd....   :o

HE HE ;D Nei man gjør aldri det!

Har ikke prøvd Striped bass og 444 clear, men tror nok de hadde funket for meg også ;) I flyt er jo Bullet konge..

Har bare den Guideline stanga, resten Loomis.. Men liker den godt, mest mulig pga av håndtaket..

Kjøpte nettopp scierra hmt #8 int, skal prøve den neste gang jeg er ute ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget bra, Tony,

Flere som aldri blir fornøyde, hehe. Eller er vi ikke fornøyde? Vi er jo fornøyde med å ha det slik, og å handle inn utstyr, teste og stre på. Det er jo derfor vi er så lidenskapelige i dette her.

Bil er jo en langt dyrere hobby enn fluefiske, uansett (nesten) hva vi handler inn.

Stå på  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på noen mere vårplasser idag for å teste ut om de kanskje funker nå også,mulig det,men ikke idag....Uuuuutrolig klart vann  idag også,men isen hadde lagt en lei hinne ifra land og 8-10 m utover på mange av stedene.Men det lukta fisk,prøver i mrg kveld pga det klare vannet,fin dag med normale temp.gikk fint å sette seg ned for en røykepause uten å fryse ræva av seg 8) Pistus

Sikkert lurt! Prøv tynn spiss og mindre fluer ;) Om du stikker på dagen da!

E ganske grei temp nå, bare 6 minus her, sikkert bare 2-3 minus på kysten.. Men så har du vind da :P

Skitt fiske i morgen da Pistus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en liten tur idag også,dro til revet"vårt på Jeløya..kom i 3-tiden på ettermiddagen,fin strøm langs land.Kastet over revkanten og hadde sø på første trekket!!moro at plassen leverer ennå....10 min etterpå slår det på en til,denne på 900g!Grå pattegris gjorde susen(tony!!!Blir en tur i mrg også-da litt lenger sydover-Torsnes/Hvaler. Mvh Pistus ;)

post-3362-1394987134442_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det en liten tur idag også,dro til revet"vårt på Jeløya..kom i 3-tiden på ettermiddagen,fin strøm langs land.Kastet over revkanten og hadde sø på første trekket!!moro at plassen leverer ennå....10 min etterpå slår det på en til,denne på 900g!Grå pattegris gjorde susen(tony!!!Blir en tur i mrg også-da litt lenger sydover-Torsnes/Hvaler. Mvh Pistus ;)

Gratulerer :) deilig med bevis på at det er fisk i sjøen enda ...

(Torsnes og Hvaler? da er du på praiehold herfra - hehe. Skitt fiske!!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glassnøre fra Dan-tackel:

Heisann,

Kjøte et glassnøre WF7 int fra Dan-tackel i Sverige. Forstår det slik at noen folk her er ivrige etter å høre hva jeg synes om snøret.

Prøvekastet litt i sjøen på vei til jobb i dag morres.

Virker for meg som at det er et greit snøre som glir lett. Nå var dette snøret tatt rett ut av posen og montert, så noe langtidserfaring er det ikke snakk om. Vet ikke hvor slitesterkt det er.

Prøvde det på GL LPXe RS 9` #7. Ingen problem å legge ut hele snøret. Prøvde bare 5-10 minutter uten flue, men synes snøre funket bra. Jeg synes snøret lader stagna bra, og at WF 7 er riktig for min LPXe RS 9` #7. Har ikke prøvd det på LeCie`n min ennå (10` #7), men den dagen kommer. Synes videre snøret er avbalanset, og kjente ikke tegn til "vingling" under kast. Glassnøre med monokjerne er uansett litt annerledes å kaste med enn vanlig coatet snøre, så skulle nok tatt noen kast til for å bli skikkelig kjent med det (får forresten aldri kastet nok....  ;) ) men førsteinntrykket er strålende.

Jeg har lagt Cortlandsnøret (444 SL Clear wf7 int) litt på vent, dels siden det ikke kom respons fra nettbutikken etter jeg hadde bestilt det, og dels pga at dette snøret kan komme til å gjøre jobben for meg. Uansett må jeg nok ha et snøre med litt lengre klump etterhvert, så Cortlandsnøret er nok ikke så veldig langt unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver jo så lenge trua er der Elvis"....Har vært litt lenger syd idag,kjørte på henvisning fra en her inne til et sted ikke langt unna vårt kjære naboland,turde ikke kjøre helt fram pga frykt for å ikke komme opp igjen(snø/glatte bakker),dro derfor en snartur innom Dusa litt lenger nord,utrolig vakkert der ute på denne årstiden....men fisken uteble-så heller ikke noe aktivitet.Skiftet beite-tvers over fjorden for Dusa til Karlsøya(sundet)Fin strøm innover med floa,nesten elvefeeling!!!kastet ut på samme sted som jeg tok en for 1 mnd siden,immelom flytende isflak slo det på en sø på 1,4kg men god og brun/slank(den tar vi igjen i Mars),2 kast til så gikk det på en mindre blankere sø som vi også møter igjen i vårløsningen".....12 blå gjorde sitt til at jeg ga meg i takt med sola,,flott dag ved sjøen-og ut i morgen igjen.... :)Mvh Pistus

post-3362-13949871413411_thumb.jpg

post-3362-13949871414085_thumb.jpg

post-3362-13949871415076_thumb.jpg

post-3362-13949871415636_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver jo så lenge trua er der Elvis"....Har vært litt lenger syd idag,kjørte på henvisning fra en her inne til et sted ikke langt unna vårt kjære naboland,turde ikke kjøre helt fram pga frykt for å ikke komme opp igjen(snø/glatte bakker),dro derfor en snartur innom Dusa litt lenger nord,utrolig vakkert der ute på denne årstiden....men fisken uteble-så heller ikke noe aktivitet.Skiftet beite-tvers over fjorden for Dusa til Karlsøya(sundet)Fin strøm innover med floa,nesten elvefeeling!!!kastet ut på samme sted som jeg tok en for 1 mnd siden,immelom flytende isflak slo det på en sø på 1,4kg men god og brun/slank(den tar vi igjen i Mars),2 kast til så gikk det på en mindre blankere sø som vi også møter igjen i vårløsningen".....12 blå gjorde sitt til at jeg ga meg i takt med sola,,flott dag ved sjøen-og ut i morgen igjen.... :)Mvh Pistus

gratulerer med 1,4'ern... du står tydeligvis løpet ut - hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattulerer med flotte fisker og nydelige områdebilder Pistus.  Ja, det fisket mellom drivende isflak er noe eget.  Ellers så høres det ut til at den plassen din med noe mer brakkvann kan være tingen nå fremover som kanskje vanntemperaturen tar en tur nedover kommende uke. Er jo knall fine plasser der østpå, ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...