Gå til innhold

Tonys bindetips!


Tony Pedersen

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
  • Svar 229
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Fikk tro på denne ideen, med rattle boks og det hele ;)

http://www.learntoflyfish.net/Fly_Allclear%20prawn.htm

den der går opp ned garantert. har noen slike rattles, men kan ikke si at man får mer fisk på de fluene ;D

Mulig det Igor!

Men skrangla er jo luftfylt så¨det er ikke sikkert ;)

Skal nå prøve litt uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandring fryder og alltid moro å teste noe nytt :) Funker kanskje enda bedre på attraktorfluer enn rene imitasjoner, men det gjenstår å se. Uansett gøy å få litt nye kreasjoner i boksen og der er du flink til å hele tiden søke etter noe nytt. Er det sånn på damefronten hjemme også?  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandring fryder og alltid moro å teste noe nytt :) Funker kanskje enda bedre på attraktorfluer enn rene imitasjoner, men det gjenstår å se. Uansett gøy å få litt nye kreasjoner i boksen og der er du flink til å hele tiden søke etter noe nytt. Er det sånn på damefronten hjemme også?  ;D

He he ;D Selv om jeg ikke bytter dame, så må man tenke nytt der også ;)

Er jo kjedelig med det samme hele tiden, uansett hva det er!

Fikk noen silikon haler i posten i dag, fikk trua der ;)

Link: http://www.taimen.com/mt/product_info.php?products_id=4178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sm blankis ja ;D ;D

Har vært nede i en bølgedal inspirasjonsmessig, men kjenner det er på vei tilbake!

Kommer nok litt av hvert utover våren ;)

Har noen silikon ideer over kutlinger og småfisk, tror også dykkeleppa bør få litt flere runder i stikka.

Men akkurat nå ser jeg etter muligheter til å bygge bevegelse inn i flua, gjerne noe som får flua til å svømme bort fra fiskeren.

Ala Flying Lure, om du husker de fra Tv-Shop..

Kul effekt!!

Er bare en tanke da, og ikke sikkert det lar seg gjennomføre..

Men om det er fluefiske får andre enn meg bedømme, jeg bryr meg lite om slike trivialiteter :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flying lure ja! hahaha!  ;D Den husker jeg godt! Hadde en kompis som påstod han tok et beist av en fisk i båthavna i Sandefjord. Skrønehistorie selvfølgelig  ;D Du får gjøre den baktung, hive på en skje og i verste fall kline til med et batteri og propell  ;D

Glemmer forøvrig ikke da jeg hadde med Knut S her inne på SØ tur til Tanumstrand første året vi var der. Hva knøyt gutten på tråden? Flying lure!  :D;D Tidenes! Har glemt å mobbe han for den :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandring fryder og alltid moro å teste noe nytt :) Funker kanskje enda bedre på attraktorfluer enn rene imitasjoner, men det gjenstår å se. Uansett gøy å få litt nye kreasjoner i boksen og der er du flink til å hele tiden søke etter noe nytt. Er det sånn på damefronten hjemme også?  ;D

He he ;D Selv om jeg ikke bytter dame, så må man tenke nytt der også ;)

Er jo kjedelig med det samme hele tiden, uansett hva det er!

Fikk noen silikon haler i posten i dag, fikk trua der ;)

Link: http://www.taimen.com/mt/product_info.php?products_id=4178

De var kuule Tony. Tåler de litt når du har bindt dem inn? Eller ryker de lett?

Har testa noen avklipte jigghaler til gjørmefisk før , men de ryker så lett i innbindingsfeste.

Venter spent på noen crazy Tonystuff her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forandring fryder og alltid moro å teste noe nytt :) Funker kanskje enda bedre på attraktorfluer enn rene imitasjoner, men det gjenstår å se. Uansett gøy å få litt nye kreasjoner i boksen og der er du flink til å hele tiden søke etter noe nytt. Er det sånn på damefronten hjemme også?  ;D

He he ;D Selv om jeg ikke bytter dame, så må man tenke nytt der også ;)

Er jo kjedelig med det samme hele tiden, uansett hva det er!

Fikk noen silikon haler i posten i dag, fikk trua der ;)

Link: http://www.taimen.com/mt/product_info.php?products_id=4178

De var kuule Tony. Tåler de litt når du har bindt dem inn? Eller ryker de lett?

Har testa noen avklipte jigghaler til gjørmefisk før , men de ryker så lett i innbindingsfeste.

Venter spent på noen crazy Tonystuff her nå.

De er mye brukt til saltvannsfluer ut den store verden.

Så de holder sikkert greit :)

Men har ikke testet de i praktisk fiske, så kan ikke si så mye der enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen her som ikke har fått fisk på Flying Lure ? ;)

jeg

Synd. ;)

For noen år siden bodde jeg ved et veldig bra abborvann på østlandet,og fikk noen til prøve av en kompis.

Abboren likte de minste,det som var synd,var at det gjorde smågjeddene og,og siden jeg måtte bruke 0,20 mm ble de ikke så gamle.Smågjeddetenner er utrolig skarpe,og disse ble slukt.

Men jeg rakk å få endel flotte abbor før jeg gikk tom.

Tony : Dette ser ut som en gullgruve for sjøfiskeren ! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så billig finner man ikke 1200 kroker hver dag :P

Fine kroker som ikke er ulik Mosquito, men litt kraftigere, ikke vridd, rett øye og ruster ikke like lett :)

Løp og kjøp!!

http://cgi.ebay.com/Black-1200-Pcs-Hooks-Fishhook-Hook-Titanium-Tunssten-/140468687103?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&hash=item20b49610ff#ht_3570wt_1139

I dag kom det en pakke fra Hong Kong i posten :D Nå skal det bindes! Takk for tipset Tony.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så billig finner man ikke 1200 kroker hver dag :P

Fine kroker som ikke er ulik Mosquito, men litt kraftigere, ikke vridd, rett øye og ruster ikke like lett :)

Løp og kjøp!!

http://cgi.ebay.com/Black-1200-Pcs-Hooks-Fishhook-Hook-Titanium-Tunssten-/140468687103?pt=UK_SportingGoods_FishingAcces_RL&hash=item20b49610ff#ht_3570wt_1139

I dag kom det en pakke fra Hong Kong i posten :D Nå skal det bindes! Takk for tipset Tony.

Hvordan er førsteinntrykket Magnus? Spisse og fine? Jeg skal ikke tilbake til postkassa på en ukes tid, så jeg får forhåpentligvis glede av dem neste helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ;) Fungerer nok fn-fint. Ser frem til å få dem i stikka!

Godt å se det går mot mildvær og at fangstrapportene begynner å ha litt kjøtt i seg :) Er ikke lenge til det begynner å ligne noe! Har en alvorlig kløe i kastearmen om dagen. På tide å få gjort noe med det  :-\

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm.. Spesielt for oss vinterpyser (les: fornuftige) så er det godt det nærmer seg varmere vær :)

La merke til at hele krokstørrelsessytemet er snudd på huet borti Hong Kong. #4 er bitte smått, mens #14 er svæært :-\ Da ble stakkars lille meg forvirra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe  ;D Skjønner det er bare å få dem systematisert.

Har ingen kjempegode erfaringer med Kinavarer, men så lenge de gjør nytten så er vi langt på vei :) Er mest spent på hvor godt de kroker og ikke minst hvor korrosjonsbestandige de er. Skal godt gjøres å være dårligere enn Owner krokene. De korroderer bare de hører ordet salt, så jeg håper de innfrir på det området....  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...