Gå til innhold

KALLE slår til igjen..........


Gjest Terje Refsahl

Anbefalte innlegg

Gjest Kalle

Tusen takk Kalle!

Bare hyggelig ;D Trekker et lettelsens sukk hver gang kunden er fornøyd :)

Prisen blir ikke ille, når det eneste jeg har arvet fra sunnmøre er navnet ;D ;D

Gleder meg til å se fluene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 50
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Ser faren for oss som jobber i bransjen, å ha en slik Reodor Felgen fyr som deg. ;) He he...

Når begynner du med masse produksjonen, slik at flere kan slå fingrene i denne flotte stikka?

Nå er det vel ikke mange tingene igjen for deg og lage innen fiskeutstyr?

Det neste må vel bli at du spesialiserer deg på genmanipulasjon og kloning, og lager ditt eget fiske paradis! ;D Med egenproduserte insekter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Jada. ;D

Vi får begynne her. Var så heldig å traff denne Kalleduden på koppangtreffen nå i høst, og det var bra. Min allerede ødelagte Marc Petijan stikke (tidligere ørretstikke) den tok kvelden igjen. Denne gangen var det ikke en kjeft som røk, nå var det hele strammesulamitten bak på stikka. Etter litt tankegang så, så det faktisk ut som at dette kunne løses med litt kapping , og litt borring 8). Fire ødelagte borr av god kvalitet og div banning at metall kan være så hardt så ble den lagt i skuffen >:(.

Fra forumet visste jeg at kalle var en versting på sånne ting så jeg sugde jo fatt i karen når jeg så'n og spurte om råd. Det ble en pils eller to og mange gode råd ;).

Har vel egentlig aldri bytta stikke før det har vært behov, de har rett og slett blitt slitt ut, billige og dyre. Har allerede en dyr ny stikke som jeg har sverget på at jeg aldri skal ramponere med sånn tullballfluebinding, og jeg har faktisk holdt mitt ord. Jeg måtte ha en ny stikke til store fluer. :)

Kalle vet nå at jeg er veldig opptatt av at en stikka må ha spor i kjeften når man skal binde store fluer, spesielt over tid. ;D Og han hadde en sak på lager som vistnok skulle holde mål til en særing som meg ;D. Uten spor selvfølgelig, skeptisk....

Jada, bla bla bla, en pils her, og en pils der og vi ganske enige etterhvert, let's give it a go ;D

Litt pm med overbevisende bilder etter turen så var handelen faktisk i boks den, og en liten tekstmelding at jeg måtte sjekke posten idag har faktisk redda dagen min. :D

Har desverre ikke tid til å binde på den før jeg kommer hjem fra årets siste ørret/harrtur , men tok en kjapp test med det største jeg noensinne har bindt på(kveitefluer).

Du ler ikke av disse krokene, ferdig med det, og tviler på at det blir så mye mere av samme kaliber. Men litt under binder jeg mye på og stikka besto med glans. :) :) :)

Nesten overaskende bra spør du meg. :D

Langt innlegg egentlig for  bare å si Tusen tusen takk Kalle, den innfrir og tusen takk. Skal lemmleste den med alt annet enn ørretfluer i hele vinter,,, prøve ihvertfall da ;D

Her har jeg stikke leeeeeeenge............................................

Takk Hilsen Robban :)

Sorry Ps, noen som har skjønt det, tung pidestall tung , tung= deilig  :)

[attachimg=1]

post-982-13949882715277_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Erik Eikre

Sorry Ps, noen som har skjønt det, tung pidestall tung , tung= deilig  :)

Er'n like tung som den han laget til meg så flytter'n ikke på seg nei.  ;D

Geniale stikker fra en genial mann. Grattis Robban!  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Blåser litt liv i denne tråden igjen da jeg fikk en hyggelig overaskelse i posten idag :D.

Tidligere har jeg en stikke fra denne karen som jeg er meget fornøyd med.

Den gjør sin jobb med all "styggedommen" i fluebinding på en utmerket måte <<l.

Denne gangen ble den en variant for det delikate og nydelige.

Allerede prøvebundet, og den er nydelig :-*.

Er ikke noe røver på foto, men glad i å takke for fine ting <<l.

Så igjen Kalle, tusen takk, selv om det ble noen på pm åsså ;D<<l

Edit: bytta bildet  :D

Satan den fester kroken godt.

Mvh

Robban.

[attachimg=3]

[attachimg=2]

post-982-13949895069254_thumb.jpg

post-982-13949895070475_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget flott :)

Hvilket merke kjører du på armene kalle?

Dette er slike armer som en spenner fast verkøy, micrometer etc i dreiebenk sant?

jækli kul stikke :)

Er ikke noe merke på de. De er brukt til å sette måleur og vippeindikatorer i.

Hyggelig at dere liker den.:)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget flott :)

Hvilket merke kjører du på armene kalle?

Dette er slike armer som en spenner fast verkøy, micrometer etc i dreiebenk sant?

jækli kul stikke :)

Er ikke noe merke på de. De er brukt til å sette måleur og vippeindikatorer i.

Hyggelig at dere liker den.:)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Kult :)

Grom idè da. De er jo som skapt til formålet. Lager du i svart? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke den første som har brukt sånne har ei bindestikke da. Aktiv fritid solgte ei som hadde slik arm for noen år siden.

Andre kjenner vel til Patrick sin stikke.

Den finnes sikkert i svart også.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...