André_Brµn Posted December 28, 2009 Report Posted December 28, 2009 Fikk forslag om å legge inn denne Snake Roll- videoen her også under fluekastetråden. Og da gjør jeg det, og da ligger den nå her. Og det er jo moro synes jeg. Merk at dette er praktisk ørretfiske med lett utstyr, klasse 2 til 4- stenger. Og jeg viser bare at det går greit 20 meter med 2'er stang, men en 7'er kan jo selvsagt dra det lengre Merk også at når håndleddet av og til senkes så er det for å dempe. Det burde vel ha vært bemerket mer på selve extramaterialevideoen noe tydeligere enn å vise i praksis, men altså når det "går 17 meter og vaket er 15 meter unna" så kan man dempe med å senke håndleddet. Det er mange veier til Rom, som å stive av, men bruke mindre kraft, senke hånd, eller senke håndledd osv. Her er bare min variant. Dette er ikke ment som noen "flinkis- video", men bare hvordan vi gjør det under praktisk ørretfiske med lett utstyr daglig under praktisk ørretfiske. VIDEO: [attachimg=1] (trykk link over bildet)
Oddbjørn Posted December 28, 2009 Report Posted December 28, 2009 Den var flott André Ble litt missunnelig på å ha svømmehall tilgjengelig for trening. Det hadde vært noe i vintermånedene. Her i Stavanger er det knapt mulig å få slippe til i en hall.
Guest Kalle Posted December 28, 2009 Report Posted December 28, 2009 Supert Kjempe bra, ser jeg må trene litt. Likte den siste der, snake roll fra venstre
Hermann Posted December 28, 2009 Report Posted December 28, 2009 Super video Andre. Takk for den. Heldig du som får drive på i fjellhallen. Tviler sterkt på at det finnes noen mulighet for det i Anker`n på Hamar :'(
André_Brµn Posted December 28, 2009 Author Report Posted December 28, 2009 Takker for gode kommentarer, gutter. Det er nå ørretfiske vi driver med hele sesongen, så så lenge man får flua ut riktig spiller det ingen rolle. Dette er i hvert fall mitt bidrag/ forslag som jeg har brukt i mange år
Guest Terje Refsahl Posted December 29, 2009 Report Posted December 29, 2009 Steike ta, Andrè ..... tenk å ha sitt eget kastebasseng da gitt Kjempefin vidoy og meget god instruksjon. Detta kan du Terje!
Guest Oliver Posted December 29, 2009 Report Posted December 29, 2009 Har sitt det 1000 ganger før.......................og ser det GJERNE igjen Flotters Andrè
Rune D Posted January 1, 2010 Report Posted January 1, 2010 Ja dæven Andrè,det er moro å se når du "leker" deg !!!
André_Brµn Posted January 1, 2010 Author Report Posted January 1, 2010 Takker Jeg har i hvert fall en veldig praktisk fiske-tilnærming til dette - det skal funke ved elva, og på vak. Ikke ved en dam rett fram.
Torben Berg-Sørensen Posted January 1, 2010 Report Posted January 1, 2010 2010 - the year of the Snake Roll Tak for fin instruktion André - det skal være mit nytårsfortsæt at få det kast "ind under huden", så jeg kan afprøve det i Rena til sommer !! Torben
marbakken Posted January 1, 2010 Report Posted January 1, 2010 Snake roll er heldigvis ganske lett! Jeg bruker det det på laksefiske i småelver, men min kasting er vel en slags miks av mange teknikker. Snake roll er gankse pent å se på og det er faktisk litt deilig å få vinklet flua på den måten. Fin instruksjons video.
André_Brµn Posted January 1, 2010 Author Report Posted January 1, 2010 Tusen takk, Torben og Marbakken. Jeg setter pris på det. I hvert fall et forsøk fra meg på å vise noe konstruktivt, så det er gledelig at dere liker det. Torben, vi ses neste år
Kim Skjerve Posted January 1, 2010 Report Posted January 1, 2010 Merk at dette er praktisk ørretfiske med lett utstyr, klasse 2 til 4- stenger. Og jeg viser bare at det går greit 20 meter med 2'er stang, men en 7'er kan jo selvsagt dra det lengre VIDEO: [attachimg=1] (trykk link over bildet) Det er vel litt i overkant langt med en klasse 2? Uansett, fin instruksjonsvideo:)
André_Brµn Posted January 1, 2010 Author Report Posted January 1, 2010 Det er vel litt i overkant langt med en klasse 2? Uansett, fin instruksjonsvideo:) Takker, Kim. Ja, har nå målt med målebånd til 20meter. Om du mener det er i overkant langt å presentere ei tørrflue på 20 meter, så har du selvsagt rett i at det er mer ideelt og gir mer kontroll over tørrflua jo kortere hold det er. Men jeg viser bare at det går an å presentere ei tørrflue på 20 meter med 2'er stanga.
Guest Ulv Posted January 1, 2010 Report Posted January 1, 2010 Den gikk rett i "Favorites" på tuben min Takk Andrè!
Kim Skjerve Posted January 1, 2010 Report Posted January 1, 2010 Det er vel litt i overkant langt med en klasse 2? Uansett, fin instruksjonsvideo:) Takker, Kim. Ja, har nå målt med målebånd til 20meter. Om du mener det er i overkant langt å presentere ei tørrflue på 20 meter, så har du selvsagt rett i at det er mer ideelt og gir mer kontroll over tørrflua jo kortere hold det er. Men jeg viser bare at det går an å presentere ei tørrflue på 20 meter med 2'er stanga. Sykt langt er det i hvertfall:) Og godt gjort!
Sjølvaste Harrkongen Posted January 1, 2010 Report Posted January 1, 2010 Fin video Andre Snake roll er heldigvis ganske lett Helt enig marbakken....det er faktisk helt latterlig lett dette der...godt att ting er så lett egentlig...brukt dette i mange mange år selv Det ser iallefall veldig lett ut når andre gjør det, synd du ikke tar på deg kurs andre
André_Brµn Posted January 1, 2010 Author Report Posted January 1, 2010 Den gikk rett i "Favorites" på tuben min Takk Andrè! Inspirerende å høre, Claus Takker så mye. André
Torben Berg-Sørensen Posted January 1, 2010 Report Posted January 1, 2010 Tusen takk, Torben og Marbakken. Jeg setter pris på det. I hvert fall et forsøk fra meg på å vise noe konstruktivt, så det er gledelig at dere liker det. Torben, vi ses neste år Ja Andre - det håber jeg. Var der bare en dag til træffet - og i hvilken varme !! ... har i år 2-3 dage ved Rena ud over 4-5 dage andre steder i Glommasystemet ;D Hvor dere ser ørret, så ser jeg grom harr, så er min favoritfisk - og Rena har stooor har - en skam jeg aldrig fik set den Sigve fik (og slap fri igen ) Så Rena kommer jeg til at besøg mange gange fremover !! Torben
André_Brµn Posted January 1, 2010 Author Report Posted January 1, 2010 Torben, hvis du liker grom harr så har du funnet et rett sted, ja
Hermann Posted January 13, 2010 Report Posted January 13, 2010 EI FLOGESTONG ========================= Ei flogestong er ikkje berre eit redskap, men også ei del av di sjel. Hvis du varsomt stryk ho titt og ofte, ho vil kasta for deg vel. hehe, det er jo bare bra da Men du Andrè, hva med å arrangere et kurs i vannkast på indre Østlandet, Hamar, Gjøvik, Lillehammer. Det bor mange der og jeg er sikker på at mange ville meldt seg på et kurs. Undertegnede inkludert. Hermann
André_Brµn Posted January 14, 2010 Author Report Posted January 14, 2010 Hyggelig å høre det, Herman Og det hadde sikkert blitt både moro og trivelig også. Skal se på det etterhvert.
2m Posted January 14, 2010 Report Posted January 14, 2010 Dette var like bra som det jeg har sett på filmen!
Recommended Posts