Gå til innhold

Fugle/dyrebilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 771
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

knallkult bilde Ola, må ha vært utrolig kult og komme så nære den karen der. Bra jobba.

[attachimg=1]

Gisle

Selve drømmemotivet.

Snur seg til og med og ser på deg :). Dritbra.

Men jeg ville gjort noe for å få raskere lukker en 1/100.

1/100 holder ikke når motivet skal fryses helt. Hodet blir litt uklart, og ikke helt fryst.

Ditt kamerahus tåler vel mye mer en 400 i ISO? Du kan vel glatt gå opp til 1000 uten at det går ut over bildekvalitet? Da ville jeg gjort det for å få en mye raskere lukker.

Dette er self pirk, med det er vel slik vi vil ha det? :)

Du tar mange flotte bilder for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest storfemti

Ikke i nærheten av hva dere presterer, men et morsomt motiv læll mener jeg. Er Igor i bakgrunnen, søkkbløt ;D

Edit: er tatt med Sony Ericsson X10 mini, uredigert

[attach=1]

post-3035-13949881219227_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knallkult bilde Ola, må ha vært utrolig kult og komme så nære den karen der. Bra jobba.

[attachimg=1]

Gisle

Selve drømmemotivet.

Snur seg til og med og ser på deg :). Dritbra.

Men jeg ville gjort noe for å få raskere lukker en 1/100.

1/100 holder ikke når motivet skal fryses helt. Hodet blir litt uklart, og ikke helt fryst.

Ditt kamerahus tåler vel mye mer en 400 i ISO? Du kan vel glatt gå opp til 1000 uten at det går ut over bildekvalitet? Da ville jeg gjort det for å få en mye raskere lukker.

Dette er self pirk, med det er vel slik vi vil ha det? :)

Du tar mange flotte bilder for tiden :)

Takk for det Henning, er helt enig dine vurderinger, må inrømme at jeg nok ikke var mest opptatt av kamerainstillinger i det øyeblikket der ;D

Var litt bedre lys dagen derpå, da jeg fant nabofrua beitende litt lengre ned i dalen.

[attachimg=1]

post-2382-13949881219931_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knallkult bilde Ola, må ha vært utrolig kult og komme så nære den karen der. Bra jobba.

[attachimg=1]

Gisle

Siterete feil bilde, det var dette jeg mente :)

Moskusbilde er jeg bare misunnli på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør du ikke :)

Ditt motiv er VELDIG frosset :D

Lukker på 1/1600 er LITT mer en 1/100... åsså iso 1250... Er LITT mye det også.

Vet du Ola, når du får Støy på ditt D3? Altså, hvor høy er ditt maxgrense på ISO før det går til pokkers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør du ikke :)

Ditt motiv er VELDIG frosset :D

Lukker på 1/1600 er LITT mer en 1/100... åsså iso 1250... Er LITT mye det også.

Vet du Ola, når du får Støy på ditt D3? Altså, hvor høy er ditt maxgrense på ISO før det går til pokkers?

Har ikke testet så mye, men du kan kjøre kanske høy iso før det rakner.

Her er et av Robban som jeg tok sent en kveld for noen dager siden.(Det var rimelig mørkt)

ISO 6400

[attachimg=1]

post-935-13949881222809_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det gjør du ikke :)

Ditt motiv er VELDIG frosset :D

Lukker på 1/1600 er LITT mer en 1/100... åsså iso 1250... Er LITT mye det også.

Vet du Ola, når du får Støy på ditt D3? Altså, hvor høy er ditt maxgrense på ISO før det går til pokkers?

Har ikke testet så mye, men du kan kjøre kanske høy iso før det rakner.

Her er et av Robban som jeg tok sent en kveld for noen dager siden.(Det var rimelig mørkt)

ISO 6400

[attachimg=1]

Humm :) Ser veldig lovende ut :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BTW, fokus er no helvetes drit. Hadde vært et GREIT bilde dette her om den helvete fuglen ikke hadde 350 km/t når den fanga innsektet som er rett framfor nebbet der  >:(

[attachimg=1]

post-0-13949881381516_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp :) Idag har jeg vel hatt 200 pluss bilder. I begynnelsen tok jeg bilder av de som var 20 meter unna. Disse ble self i fokus, men de var AAAALT for langt borte. Så sparte jeg på kruttet og tok bilder av de som var på 7-10 meter. Greie nok, men for langt borte. Så prøvde jeg meg på de som var  på fem meter eller mindre. Satt vel i nermere to timer, fikk 5 forsøk, ingen i fokus :) Jeg var for treig. Satt klar som et egg...... klødde meg litt i skallen, så måkte en svale forbi. Så satt jeg som et egg igjen....måtte bare fyre i en røyk, så kom jævelen forbi igjen. Amatør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...