Gå til innhold

Fugle/dyrebilder.


Gjest Oliver

Anbefalte innlegg

  • Svar 771
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Gjest Oliver

Veldig bra Trygve. En fugl det IKKE er lett å ta bilder av. Hvilket objektiv har du brukt her...dvs hvor mange mm?

Og hvilken crop har kamerahuset ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Henning og Arild :)

Jeg har brukt en 300mm F4 og det er en crop faktor på 1,5 på kamera.

Altså 450mm.

Blenderåpning på bildene 6,3 , ISO200 og hastighet 1/200 til 1/800 (brukt stativ med kulehode).

Bildene er også beskjært. Avstand til fuglene 50 til 100meter.

Det er vel ca 20 til 30 hegrepar som har et hekke område i tretoppene i et lite skogsholt ved Fetsund og

det er mye action der.

Trygve ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes meisen din er råstilig, Ronny! Actionbilde, og dens høyre vinge er virkelig stilig!

Takk skal du ha turboleiv :-)

Rigget opp kamera med fjernutløser. Det er eneste måten jeg kommer innpå fugler uten teleobjektiv (har ikke kommet til å invistere i tele enda...)

Hilsen

Ronny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Reidun Dryflyslut

Lå i buskene ved elva og tok en lur mens jeg lyttet etter den store fisken som gikk og slafsa i bakevja da jeg hørte det knaka i vierhelvete bak meg. Og der sto det en elg, 10-15 meter fra meg. Tok frem kompakten (olympus mju 790  møkkakamera) fra innerlomma og knipsa et par bilder.

[attachimg=1]

post-0-13949880447706_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lå i buskene ved elva og tok en lur mens jeg lyttet etter den store fisken som gikk og slafsa i bakevja da jeg hørte det knaka i vierhelvete bak meg. Og der sto det en elg, 10-15 meter fra meg. Tok frem kompakten (olympus mju 790  møkkakamera) fra innerlomma og knipsa et par bilder.

[attachimg=1]

Nervøs da eller?

Møtte selv på elv under fisketuren igår.. selv om den var 60 meter unna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, man føler Alaska med en gang man ser en elg...  ;D ;D  Ihvertfall jeg....  8) 8)  Men uansett, legger til et par bilder fra en sykkeltur...    En buorm-unge og en oksehodespinner-larve som snart skal bli kokong..  Utrolig artige dyr...!! ;D

post-4001-13949880448311_thumb.jpg

post-4001-13949880448706_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider


×
×
  • Opprett ny...